וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך השלם לפרסום ברדיו בכמה צעדים פשוטים

בשיתוף אקסיומה, בשיתוף אקסיומה

18.8.2020 / 11:30

נתונים מראים כי שיעור ההאזנה לרדיו רק הולך ועולה. אז איך כדאי לפרסם ברדיו? באילו תחנות? ואיך תדעו לפנות לקהל היעד המתאים?

פרסום ברדיו. depositphotos,
פרסום ברדיו/depositphotos

עסקים רבים כיום מבינים שפרסום ברדיו מהווה נדבך משמעותי מאוד מפריסת המדיה לקמפיין תקופתי ולעיתים קרובות אף כפלטפורמת עוגן איתה מקדמים מסרים רבים ומחדירים מסרים בצורה מחזורית. פרסום ברדיו יכול לקדם מכירה של מוצרים, הזמנה ליום פתוח, פרסום ימי מכירות מיוחדים ועוד שלל אפשרויות רבות שכולן מתכנסות להבנה ברורה אחת: פרסום ברדיו בשיטתיות בשעות בהן המאזינים מרוכזים במיוחד ואינם יכולים להתעלם מהפרסומות, עובד בצורה טובה עדי כדי התבססות על אמצעי מדיה בתכנית הפרסום השנתית.

אז למה דווקא פרסום ברדיו?

החשיפה המשמעותית של הציבור לרדיו והעובדה שניתן להגדיר את המאזינים לתחנות הרדיו השונות כ"קהל שבוי" שכן, הם לא יעבירו תחנה רק בשל העובדה שיש פרסומות בתוכנית הרדיו שהם מקשיבים לה, מחדדות לחלוטין את ההבנה שהרדיו מהווה אמצעי פרסום יעיל מאוד כיום. פרסום ברדיו, בתחנות הרדיו השונות, מספק חשיפה גבוהה מאוד לכל בעל עסק שבוחר לעשות זאת. לא מעט מאיתנו עדיין מאזינים לרדיו. הרדיו תמיד יהיה פעיל ברכבנו הפרטי ומכיוון שלא מעט אנשים מבלים חלק גדול מיומם בנסיעות אל מקום העבודה שלהם, בחזרה ממקום העבודה לביתם, בנסיעות עבודה ועוד, הרי שהם חשופים לתשדירי הרדיו באופן שוטף.

על פי הנתונים, נרשמת עלייה מתמדת בהאזנה לכל תחנות הרדיו מדי שנה. ישנן תחנות שיש להן יותר מאזינים וישנן תחנות שיש להן פחות מאזינים, אך ניתן לומר שלכל תחנה יש את המאזינים הקבועים שלה ומאזינים לא קבועים אשר מדי פעם בוחרים להאזין לתחנה בשל תוכנית רדיו ספציפית שהם מעוניינים להקשיב לה. כמובן שבטרם בונים קמפיין פרסום ברדיו, כדאי מאוד לבדוק את נתוני ההאזנה בתחנות השונות וכן, לבדוק מיהו קהל המאזינים אשר מאזין לכל תחנה, על מנת להתאים באופן האידאלי את קמפיין הפרסום שתיצרו, בהתאם לקהל היעד שלכם ובהתאם לתחנות שבהן הוא יקבל את החשיפה הגבוהה והמשמעותית ביותר.

פרסום ברדיו - איך עושים את זה?

חשוב לדעת שרוב פרסומות הרדיו נמשכות 10-25 שניות. על אף שלא מעט מפרסמים חשים כי מדובר בזמן קצר מאוד, מדובר על פרק זמן מספיק על מנת להעביר מסרים פשוטים. כמובן שחשוב מאוד למקד ולתמצת את המסר אותו אתם מעוניינים להעביר וכמובן שחשוב מאוד להדגיש במהלך פרק זמן זה את כל מה שחשוב לדעת אודות יצירת קשר עם בית העסק, את האופן בו ניתן לרכוש את המוצר או השירות ועוד.

אחד היתרונות של פרסום ברדיו כרוך במחיר הנמוך באופן יחסית המוצע על שיטת פרסום זאת. על כן, בעלי עסקים יכולים לרכוש חבילות פרסום אשר כוללות זמני שידור רבים. חזרה על אותם מסרים במהלך כל הפסקת פרסומות בתשדיר רדיו כזה או אחר, משפיעה על התת מודע של המאזין ולא פעם כאשר הוא נדרש לקבל החלטה אודות רכישת מוצר או שירות שהעסק מציע למכירה, הוא יעדיף לרכוש אותו מהעסק באופן אוטומטי.

ככל שהסלוגן אשר תיצרו כמסר במסגרת קמפיין הפרסום ברדיו יהיה קצר וקליט יותר, כך מאזינים ימצאו את עצמם מזמזמים את הסלוגן אפילו בלי לשים לב. על כן, העבודה החשובה היא ללא ספק להשקיע בסלוגן פרסומי מנצח ולבחור את התחנות הנכונות ורצועות השידור המתאימות לפרס בהן את התשדיר.

אופציה נוספת לפרסום ברדיו, מלבד יצירת פרסומות באורכים משתנים היא ליצור פרסומות של ארוכה של כ-20-25 שניות שתשודר בתחילת הקמפיין ולאחר מכן, להחליף אותו בטיזרים תמציתיים שכל אחד מהם אורך כ-5-10 שניות, כאשר המטרה היא לחזק את המותג או המוצר אשר מעוניינים לשווק ולאפשר לו להישאר בתודעה של המאזין לאורך כמה שיותר זמן.

לכתבה נוספת על פרסום ברדיו לחץ כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

באילו תחנות רדיו כדאי לפרסם?

אחד הפרמטרים שכאמור משפיעים באופן מהותי על האפקטיביות של קמפיין פרסום ברדיו הוא: תחנות הרדיו שבהן תבחרו לפרסם את תשדירי הפרסומות שלכם. בטרם תבחרו את התחנות שבהן תפרסו את הפרסומות שלכם, חשוב מאוד לבצע מחקר אודות קהל המאזינים אשר מאזין לכל תחנה, כאשר בהתאם לקהל מאזינים שמהווה את קהל היעד של העסק, ניתן לבחור בתחנה. חשוב גם לזכור שיש קהל מאזינים שונה לרוב לכל סוג של תוכנית רדיו ועל כן, שילוב הפרסומות בתוכניות רדיו ייעודיות, אשר ידוע כי קהל היעד של העסק מאזין להם, יהפוך את קמפיין הפרסום שלכם לאפקטיבי ויעיל יותר.

תחנות רדיו ארציות מול תחנות מקומיות

כמו בעיתון או בשלטי חוצות, גם ברדיו ניתן לפרסם בצורה ארצית או מקומית. ההבדלים בין האופציות ברורים וההחלטה היכן לפרסם תהיה בהתאם למטרת הפרסום: תדמית, מכירה, שטיפת מוח או מסר מיידי. כך או כך, אפשרויות הפרסום ברדיו הן רבות ובמגוון תחנות רדיו כגון:

רשת ב' - מהווה תחנת רדיו שיש לה קהל קבוע. הקהל של רשת ב' מורכב לרוב מפלח אוכלוסייה מבוגר יותר, אשר מאזין לתוכניות רדיו אשר עוסקות בפוליטיקה ובענייני היום.

גלגל"צ - תחנת רדיו אשר מאוד רלוונטית לקהל צעיר. בגלגל"צ לא פעם ניתן לשמוע את השירים החדשים ביותר, גם של יוצרים וזמרים ישראלים וגם של יוצרים וזמרים מחו"ל. לתוכניות הרדיו השונות בגלגל"צ יש אחוז גבוה של מאזינים לאורך היום כולו. אם קהל היעד שלכם הוא קהל צעיר, כדאי שתבחרו לשדר את הפרסומות שלכם דווקא בתוכניות הרדיו בגלגל"צ

רדיו קול חי וקול ברמה - תחנות רדיו אשר מיועדות לציבור החרדי בעיקר. חשוב לזכור שמרבית הציבור החרדי מאזין לרדיו מכיוון שלרובם אין מכשיר טלוויזיה בביתם או אינטרנט. על כן, בכדי להתעדכן בחדשות ובכדי להנות מתוכן איכותי התואם את השקפת עולמם ואמונתם הדתית, ציבור חרדי משמעותי מקשיב לתחנות הרדיו החרדיות. אם קהל היעד של העסק שלך מורכב מחרדים, אין ספק שכדאי לך לפרסם בתחנות הללו.

תחנות רדיו אזוריות - תחנות בפריסה ארצית בעלות קהל מאזינים מקומי ובעל עניין, בהן ניתן לקדם עסקים מקומיים נקודתיים, סניפים ספציפיים לרשתות ארציות וגדולות יותר ואף לפרסם ברדיו בפריסה ארצית בכמה תחנות מקומיות ולהשיג אפקט ארצי במחיר מקומי. בין תחנות הרדיו האזוריות ניתן למצוא את: רדיו תל אביב, רדיו לב המדינה אשר נקלט בעיקר באזור השפלה, רדיו דרום ועוד.

הודות למגוון הרחב של תחנות הרדיו ובשל העובדה שלא מעט אנשים עדיין מאזינים לרדיו גם כיום, אין ספק שכדאי מאוד לשקול בחיוב פרסום ברדיו.

כדאי וחשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום פרסום ברדיו, על מנת לבנות קמפיין פרסום יעיל ואפקטיבי בתחנות הרדיו הרלוונטיות.

לייעוץ מקצועי וחבילות פרסום מיוחדות פנו אלינו 072-2555444 או בווצאפ 050-8441010

בשיתוף אקסיומה, בשיתוף אקסיומה
  • עוד באותו נושא:
  • רדיו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully