וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקל לפרסם ברדיו? זו הכתבה שאתה חייב לקרוא

בשיתוף אקסיומה, בשיתוף אקסיומה

2.12.2019 / 10:00

בכל בוקר, מאות אלפי ישראלים קמים, יוצאים מהבית, מתניעים את הרכב ומדליקים את הרדיו. בישראל יש כ-30 תחנות רדיו ולכל תחנה קהל מאזינים ייחודי ועקבי, קהל קבוע המאזין לתכנית האהובה עליו מדי יום בזמן שהוא בדרכים ופנוי לקבלת מסרים

רדיו ברכב. יח"צ,
רדיו ברכב/יח"צ

רדיו הוא אחד מאמצעי המדיה המובילים והיעילים ביותר כיום מבחינת מחיר, חשיפה ותוצאות. בניגוד להנחה הטבעית שאנשים כבר פחות מאזינים לרדיו, הנתונים בשטח מראים בדיוק ההפך. לפי סקר TGI לשנת 2019 אחוז המאזינים לרדיו בישראל עלה ליותר מ-65% מכלל האוכלוסייה. בין אם בדרך לעבודה, כשאוספים את הילדים מהמסגרות או בבית בזמן ניקיונות של שישי, הרדיו מלווה אותנו ומספק בידור ועדכונים 24/7.

אנו נמצאים בתקופה בה הפרסום המסורתי בדפוס הולך ודועך לעומת פרסום באינטרנט שלא מפסיק לגדול. אבל באמצע במקום טוב ויציב נמצא הרדיו והוא חזק מאי פעם, עם הצלחה מוכחת, קהל מאזינים קבוע שרק גדל והזדמנויות פרסום שוות במיוחד.

רדיו מול אמצעי מדיה אחרים

החדרת מסרים:

רדיו הוא אמצעי מדיה ייחודי בהשוואה לשאר אמצעי המדיה, באינטרנט, בדפוס או בטלוויזיה הקהל רואה את הפרסום - ברדיו מאזינים לכם. הקהל לא מתבקש להקליק על מודעה או להשאיר פרטים, בין אם מודע לזה או לא הוא נמצא במצב של קשב מוחלט, במצב כזה מסרים חודרים עמוק מאוד לתת מודע. קחו את עצמכם לדוגמא - לכולנו יש את הג'ינגלים שאנו זוכרים בעל פה לא משנה כמה שנים עברו. מהצליל הראשון אנחנו כבר יודעים את ההמשך וכמובן את שם החברה ואת מספר הטלפון שלה, כמו שזוכרים מילים לשיר אהוב - זה הכוח של פרסום ברדיו. פרסום ברדיו מאפשר חדירה לתת מודע של הקהל שלנו, בדרך נעימה, וקלילה, עם מסרים ברורים וקצרים.

קהל יעד איכותי:

קהל המאזינים של הרדיו הוא קהל קבוע וכרגיל מאזין לרדיו לפחות פעמיים ביום בדרך הלוך ושוב מהעבודה כך שהוא נחשף לאותו המסר כמה פעמים ביום. חוץ מהעובדה שמדובר בקהל מאזינים עקבי ואוהד, קהל המאזינים ברדיו מאופיין בחתך סוציו אקונומי בינוני ומעלה, כיוון שכמעט כל מי שמאזין לרדיו היום יש בבעלותו רכב ועובד בעבודה מסודרת. קחו לדוגמא את רדיו רשת ב' של "כאן", פרסום ברשת ב' מאפשר למפרסם להגיע לקהל המאזינים בחתך גילאים 35 -65 ולקהל מבוסס ומשכיל המתעניין במה שקורה בישראל ובעולם בקנה מידה ארצי.

אפשרויות פילוח קהל:

אפשר לפרסם ברדיו לקהל יעד מפולח וממוקד. לכל תחנת רדיו יש את הייחודיות שלה וקהל שלה ובכל תחנה יש רצועות ותוכניות הפונות לפלחים ספציפיים בקהל היעד. בכל תחנה יש אינספור תוכניות הפונות לפלח קהל ספציפי, לדוגמא- תוכניות אקטואליה, חדשות, כדורגל, תוכניות בוקר או חפלה של שישי. בזכות התוכן המגוון ברדיו אפשר להגיע לקהל יעד מפולח ולפרסם לדוגמא לקהל מקומי, קהל של גברים או נשים, קהל בגילאים צעירים או מבוגרים, לפי תחומי עניין, גילאים ועוד.

דוגמא טובה לתחנת רדיו עם רצועות שידור לקהל ספציפי במיוחד תהיה רדיו חיפה. פרסום ברדיו חיפה מאפשר להגיע לקהל מאזינים מקומי, עם אפשרות להגיע לקהל הצעיר ברצועת הלילה ולקהל מבוגר יותר ברצועת הבוקר.

מיתוג והעלאת מודעות:

המדיום הוא המסר - היום, בעידן בו הכל באינטרנט וכל ילד בן 16 יכול לפתוח משרד פרסום כי הוא למד איך לפרסם קמפיין בפייסבוק, פרסום ברדיו משדר סטטוס ורצינות לקהל. הרדיו הוא מדיום המגיע לחשיפה רחבה מאוד בקרב קהל קבוע, חשיפה בתדירות קבועה לקהל היעד מעלה את המודעות ומייצרת סטטוס גבוה בעיני הקהל.

תחנת רדיו היום היא כבר לא מה שהייתה פעם, מלבד העובדה שמושקעים משאבים רבים וכישרונות גדולים ביצירת תכנים איכותיים למשיכת ותחזוקת הקהל, רוב מוחלט של החדשות הטריות, השמועות, הרכילויות וכל ענייני סדר היום מגיעים בראש ובראשונה מתכני הרדיו. התכנים כיום הם בועטים, נועזים ומה שנקרא Up to date, כך שנו משיגים את מלא תשומת הלב של המאזינים. בנוסף, לכל תחנת רדיו יש אתר מרשים וייצוגי עם אפשרות להאזין לתכניות ומצעדים בכל זמן ובכל מקום גם אם אין ברשותך מכשיר רדיו. אפשר להאזין לרדיו מהמחשב ומהנייד.

רדיו ברכב. יח"צ,
רדיו ברכב/יח"צ

אז הפרסום ברדיו באמת עובד?

תלוי איך מסתכלים על זה, או יותר נכון עם מי עושים את זה. הפרסום ברדיו מביא תוצאות לשולחן - נקודה. הקהל ברדיו הוא קהל שבוי, בפקקים או בדרכים הוא נמצא במצב של הקשבה אם ירצה או לא ירצה. הפרסום ברדיו גם לא מצריך את הקהל לעשות הרבה מלבד לחייג מספר מקוצר או טלפון קליט שהוא זוכר אותו כחלק מג'ינגל או מנגינה.

קחו את עצמכם לדוגמא - אתם תקועים בפקק, הרדיו ברקע ואז יש פרסומת שמעניינת אתכם. אולי לא תתקשרו על הפעם הראשונה, אבל אחרי כמה פעמים שנחשפתם לפרסום שוב ושוב והבנתם שמדובר בגוף רציני ומעניין אתכם מה שיש לו להציע - בפקק הבא אתם תתקשרו. כשליד מהרדיו מתקשר לא מדובר בליד חם אלא בליד רותח. כי הוא נחשף לפרסום כבר כמה פעמים, כבר בנינו סטטוס בעיניו והוא מתקשר בדיוק כשהוא שומע את התשדיר שלכם.

כמובן שזה לא כזה פשוט לבנות פריסת תשדירים חכמה שתביא לכם תוצאות, פריסת תשדירים ברדיו מצריכה הבנה עמוקה של קהל היעד ורצועות השידור. לדוגמה קהל המאזינים באזור השעה 8 בבוקר הם בעיקר הורים שסיימו להקפיץ את הילדים למסגרות, בשעה 08:30-09:30 קהל המאזינים מורכב בעיקר מעובדי צווארון לבן שיוצאים לעבודה, בשעות הבוקר המוקדמות לעומת זאת באזור השעה 6 קהל המאזינים הוא בעלי צווארון כחול שהם נהגים, בעלי מקצוע, קבלנים וכדו. וה רק טעימה מהשיקולים על פיהם בונים פריסת תשדירים חכמה וממוקדת, לכן לפני שמפרסמים כדאי להתייעץ עם פרסומאי שמבין בפרסום ברדיו ולבנות אסטרטגייה מנצחת.

מחירי פרסום משתלמים:

ברדיו יש מגוון הזדמנויות פרסום משתלמות, ניתן גם לבנות חבילות פרסום מותאמות לתקציב ולצורך. הרדיו נחשב כאמצעי מדיה זול בהשוואה לאחרים ומאפשר לפרסם במדיום מוביל במחירי פרסום אטרקטיביים בלי פשרות על חשיפה אדירה ואיכות.

איך מתחילים?

כמו בכל נושא אחר ובעיקר בתכנון הפרסום שלכם, אני מציע לכם לפנות לגורם מקצועי שיודע איך לתכנן קמפיין פרסומי נכון ברדיו.

ישנם מספר פרמטרים אליהם צריך לשים לב לפני כן ובניהם:
1. מהי המטרה? האם מכירת מוצרים מיידית (הארד סייל), או אולי קריאה ליום פתוח / אירוע מכירות וכו'?
2. מיהו קהל היעד? (באילו רצועות שידור נרצה להופיע?)
3. מה התקציב אותו תרצו להשקיע?

לאחר ניתוח סעיפים אלו, ניתן להבין כיצד תיראה פריסת המדיה ובאיזה תחנת שידור נקבל את התוצאות הטובות ביותר.

אני ממליץ להסתייע בחברת מדיה הפועלת עבור לקוחותיה ומיידעת להם בקבלת ההחלטה הנכונה כיצד לתכנן את תמהיל המדיה שכן ישנן סודות וטיפים שלא כל אחד יודע בכל הקשור לפרסום ברדיו וכדאי מאוד לדעת אותם לפני שמתחילים.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי אישי? התקשר ל: 050-8441010

או לחץ כאן כדי לשלוח הודעה מיידית בווטסאפ

בשיתוף אקסיומה, בשיתוף אקסיומה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully