וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכן שיווקי - המדריך השלם לפרסום באמצעות תוכן

בשיתוף אקסיומה, בשיתוף אקסיומה

2.8.2020 / 14:09

על פי הערכות חברות מחקר אדם ממוצע נחשף ל-3,000-5,000 מסרים פרסומיים ומותגים מדי יום, כצפוי פיתחנו את המושג שנקרא עיוורון לפרסומות וככל שאנחנו צעירים יותר העיוורון גדול יותר. פשוט כל הפרסומות הופכות יותר מתמיד לשקופות

תוכן שיווקי. freepik,
תוכן שיווקי/freepik

לזכותם של המפרסמים הם מתעלים על עצמם בכל פעם מחדש ומפיקים פרסומות יותר ויותר יקרות ומיוחדות והעיקר לזכות בתשומת הלב שלנו ולהוציא אותנו מעיוורון הפרסומות שאנחנו חיים בו. לפעמים זה עובד ולפעמים זה לא, מה שבטוח זה עסק לא זול וחייבים למצוא אלטרנטיבה.

אז מה זה תוכן שיווקי?

שיווק באמצעות תוכן נשמע לפעמים כמו משהו מחתרתי אבל אולי הוא מוכר לכם ממודעות הפרסום שהופיעו בעבר במוספי העיתונים והיו דומים לכתבה של העיתון וסקירה על מוצר או מותג כלשהו. התוכן השיווקי מאפשר להעביר את המסרים המסחריים (לא הפרסומיים) באופן רהוט מסודר כנאום מכירה באולם תצוגה ולא כפרסומת עם סיסמאות והבטחות כלליות. התוכן השיווקי באינטרנט מאפשר למפרסם לספר את כל המסרים המסחריים שלו באופן לגיטימי ומאוד מקיף מתוך הבנה שהקורא יבחר מה להתעמק ומה פחות אבל בטוח לא יהיה כאן עיוורון פרסומי שקיים לבאנרים ושאר פרסומות אחרות.

איך מפרסמים כתבה שיווקית?

כדי ליצור כתבת תוכן שיווקי כדאי תמיד להיות מוכן עם סיפור נכון ונאום מכירה די ברור שניתן לפרק אותו לחלקים. הלקוח אוהב לקרוא את התוכן אבל אוהב עוד יותר שמחלקים לו את התכנים לפסקאות שיכול לבחור מה מהם מעניין אותו יותר ומה מהן פחות, למשל אם נעשה כתבה פרסומית על רכב חדש נצטרך לפצל את התכנים ל: עיצוב, טכנולוגיה, ביצועים, נוחות וכדו' כאשר הפירוט בכל אחת מהפסקאות יהיה ההרחבה העמוקה היותר אבל בוודאי תאפשר למי שפחות מתעניין בביצועים לדלג לפסקה העוסקת בנוחות. כדי לכתוב את הכתבה ראוי להיעזר באיש מקצוע הבקיא בכתיבת תוכן שיווקי. הרבה לקוחות טועים ושוכרים כתב תוכן או עיתונאי אשר לא תמיד יודע לכתוב באופן שיווקי המשלהב ביעילות את הקורא לפעולה או אפילו להעברת מסר מסחרי סמוי כלשהו. לקרוא עוד על נושא "תוכן שיווקי - איך עושים את זה נכון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הגדרת מטרות והישגים

אחרי שיש מוצר וכותב תוכן טוב צריך להחליט על המטרות אליהם רוצים להגיע ובהתאם לזה לבנות את המהלך כולו. חשוב מאד להבין שכתבה שיווקית היא חלק ממהלך גדול יותר במשפך השיווק (פאנל) ולרוב אינה יכולה לעמוד בזכות עצמה. המטרות יכולות להיות העצמת מוניטין בגוגל למונחי חיפוש ממוקדים מאד (לדוגמא: שמות פרטיים למיתוג וקידום אישי, או שמות מותג), סימון וצביעת קהל קוראים כלקוח פוטנציאלי להמשך - מתבצע בשיתוף פעולה עם האתר המפרסם אשר שותל בתוך עמוד הכתבה פיקסל לסימון הגולש על ידי עוגיות (קוקיס) ומאפשר למפרסם להגיש לאותו גולש מסומן פרסומות מותאמות לכתבה אותה הוא קרא זה עתה. פרסום בטאבולה היא האופציה שבסוף משלבת את כל הטוב בחבילה אחת, בפועל לאחר שהכתבה עולה לאוויר הדרך הכי טובה למצות את הפוטנציאל היא באמצעות קידומה במערכות קידום התוכן של טאבולה ואאוטבריין באמצעותם ניתן לקדם תכנים המוכרים לנו מתחתית הכתבות באתרים המסחריים "אולי תתעניין גם..." ושם תוכלו לראות את הכתבה שלכם.

אז איך זה עובד? צעד אחר צעד

● כותבים תוכן איכותי וממצה על המוצר / שירות שאתם מציעים
● בודקים את המטרות מול קבוצת אנשים מגוונת ובוחנים האם הם עומדים במטרות המצופות
● מפרסמים את הכתבה באתרי התוכן המובילים ביותר (מומלץ 3-4 לפחות)
● מקדמים את הכתבה המפורסמת באמצעות טאבולה בהתאם למגבלות התקציב

על הדרך מרווחים קידום בגוגל באופן טבעי לחלוטין (ניתן גם לשלב בכתבות שיווקיות קישורים לאתר המפרסם) ולעיתים גם אפשר לסמן את הלקוחות שקראו את הכתבה לשיווק מחדש.

מה עוד אפשר לעשות עם כתבה שיווקית?

אחרי שכבר הבנו פחות או יותר איך זה עובד, בואו נצלול לתוך האפשרויות הרבות שתוכן שיווקי יכול לתמוך בתהליך המכירה השוטף שלנו, כתבות יכולות לשמש כעמוד נחיתה לפרסום (סביר להניח שיעבדו פחות חזק מדף נחיתה עם טופס לידים אבל הלידים יהיו איכותיים אחרי שקראו תוכן ולא רק ראו פרסומת טהורה), פרסום הכתבה ברשתות החברתיות באמצעות דף העסק ניתן לשתף בחינם או עם קידום ממומן את הכתבה הפרסומית ובכך שוב להאדיר את המיתוג של המוצר המתפרסם. כאן גם כדאי לקחת בחשבון את פיזור האתרים, ככל שיותר אתרים ידברו על המוצר הזה מזוויות שונות כך יקבל המוצר שלכם "חתימות כשרות" עבור מגוון רחב יותר של לקוחות פוטנציאלים הרי ברור לגמרי שהקוראים נאמנים ומאמינים בעיקר לאתר אותו הם רגילים לקרוא וככל שיש יותר אתרים התומכים במותג נגדיל את האמון במותג.

האם הלקוחות חושבים שזה תוכן רגיל או פרסומת?

סביב השאלה הזאת יש הרבה דעות, נכון לכתיבת שורות אלה האתרים המובילים המכבדים את עצמם לא מאפשרים כתיבת תוכן שיווקי ללא סימון ברור בתחילת הכתבה כ"מוגש מטעם" או "הכתבה בשיתוף" ואת שם המותג המשותף. ניתן להניח שהגולשים יודעים שמדובר בתוכן ממומן אבל עדיין ברור לגמרי שנוח להם וטוב להם לראות אותו כי זה פשוט עובד בכל תחום. מבחינת גוגל גם שם הדברים לרוב די ברורים ולרוב גוגל מודע לעובדה שמדובר בתוכן בעל אופי מסחרי ובוודאי אם היה בתוך הכתבה לינק המפנה לאתר הלקוח. החכמים יותר עושים הפניה מהכתבה השיווקית לכתבה שיווקית אחרת (למשל מוואלה למאקו) ובכך גורמים לגוגל לחשוב פעמיים אם מדובר בתוכן שיווקי או באותנטי אבל תרשו לי להיות בספק אם זה באמת גורם לגוגל להאמין בכך. מה שבטוח גוגל מתייחס לכתבות האלה והן מאונדקסות באופן שוטף במנוע החיפוש וככל שתקדמו אותם כך יתקדמו במונחי החיפוש הרלוונטים.

יחסי ציבור או תוכן שיווקי - מה עדיף?

יהיו מי שיגידו שעדיף יחסי ציבור אותנטיים על תוכן שיווקי, האמת שהם גם צודקים. הבעיה הגדולה שאם אתה קצר בזמן ואין לך סקופ ממש טוב רוב הסיכויים שלא תקבל את היחס הראוי מהמדיה והפרסום לא ישרת אותך באופן הנכון. אבל זה בנוסף על העובדה שאם משווים עלויות אז ברור שעדיף לקנות כתבה בתשלום מאשר להפוך עולמות כדי להיכנס לתוכן באמצעות המערכת, בפועל הכתבות נמכרות הרבה פחות מאשר הסכומים המדוברים בתיק 4000 ובבחינה מהירה בין האפשרות האיטית והלא בטוחה ליצירת תוכן מקורי או תוכן ממומן ככל שהמוצר לא מציל חיים באופן בלעדי יהיה עדיף לקנות את הכתבה ולחסוך הרבה כאבי ראש.

תכלס איך מתקדמים מכאן?

האמת די בקלות, בתקציב די נמוך אפשר היום ליצור מהלך של תוכן שיווקי קל ופשוט הכולל כתיבת הכתבה, פרסום והפצה באמצעי המדיה וקידום באמצעות מערכות קידום התוכן. לחבילות תוכן שיווקי החל מ-3,000 שקלים התקשר עכשיו או שלח הודעה.

אם יש לכם שאלה כלשהי או צריכים ייעוץ מוזמנים לפנות לאקסיומה בשיחה אישית ונשמח לעזור 072-2555444 או בוואטסאפ: 050-844-1010

בשיתוף אקסיומה, בשיתוף אקסיומה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully