וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכן שיווקי - איך עושים את זה נכון?

בשיתוף אקסיומה, בשיתוף אקסיומה

4.6.2020 / 13:37

הדבר הכי מדובר בעולם הפרסום של שנת 2020 הוא התוכן השיווקי, בפועל זה פרסום הרבה יותר אפקטיבי אבל עדיין אמצעי פרסום השמור ל"מבינים בלבד". אמצעי המדיה בישראל לא נשארו מאחור ומציעים אפשרויות רבות להשתלב בתוכן אפילו לבעלי תקציב פרסום נמוך

תוכן שיווקי. depositphotos,
תוכן שיווקי/depositphotos

כאשר מביטים על עולם הפרסום בשנים האחרונות, ניתן להבחין בשינויים רבים ובמגמות חדשות שעד כה לא היוו נתח משמעותי מתקציב הפרסום. עד כה רוב המפרסמים פנו בעיקר לאמצעים המוכרים כמו למשל פרסומות בטלוויזיה, מודעות בעיתון וקידום דיגיטלי עם מסרים שיווקים ממוקדים וישירים מתוך מטרה להניע לפעולה ככל שניתן.

כיום, המגמה הצומחת ביותר היא תוכן שיווקי, כאשר מותג או חברה לוקחים חלק אקטיבי בתכנים עצמם גם באינטרנט וגם בחלק מתוכניות טלויזיה וכדו'. הפרסום הופך להיות סמוי ופחות צעקני אבל מחלחל עמוק מאד לליבו של הלקוח הפוטנציאלי.

בעצם, ככל שמדובר במותג ששלב ה'שיקול לפני קניה' בו ארוך יותר, כך תוכן שיווקי הופך ליותר ויותר רלוונטי. דוגמא מצוינת ניתן לראות בתחום הרכב, כאשר בעולם כולו המגמה הולכת ומתעצמת לטובת התוכן השיווקי, ובאמצעותו מצליחים לעורר ביקוש חדש לגמרי במקום רק להסיט ביקוש קיים, כלומר: אם בעבר מפרסם היה אומר: "בואו וקנו את הרכב שלי כי הוא הכי טוב" ובפועל הוא פונה למי שכבר גמר אומר בליבו לרכוש רכב וכל כוונת המפרסם היא לגרום ללקוח לבזבז אצלו את הכסף, היום באמצעות התוכן מצליח המפרסם לגרום ללקוח לחשוב על כיוונים חדשים שכלל לא חשב עליהם קודם, זאת על ידי תכנים שמעבירים מסר פרסומי רך במקום ללחוץ חזק ולייצר התנגדות וחשש.

מעניין אתכם? אין לכם כח לקרוא עוד? התקשרו אלינו: 0508441010 או לחצו כאן לשליחת הודעה ישירות

מה זה בעצם תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי הוא כל מסר אשר מסייע בדרך עקיפה למפרסם להמחיש את יכולותיו או מוצריו באמצעות מסרים סמויים המופיעים כחלק אינטגרלי מהתוכן המסורתי. תוכן שיווקי יכול להופיע במגוון רחב של אמצעי מדיה ובמגוון אפשרויות כגון: קידום לוגו מותג קפה מוביל על גבי כוסות הקפה של המנחים בתכנית בוקר מסוימת, או למשל שימוש במוצרי החברה בתוך תכנית טלוויזיה או רדיו (שימוש בבקבוקי שתייה ממותגים או ציון שם המותג כחלק ממשימת פרס כלשהי).

פרסום תוכן שיווקי נחשב לאחד מכלי הפרסום החשובים ביותר שקיימים כיום בעולם שכן באמצעות דרך זו, ניתן להגיע לקהלים הנמצאים בשוליים או פשוט לחזק מסרים שקשה להמחיש באמצעות פרסום רגיל.

תוכן שיווקי. Freepic,
תוכן שיווקי הוא פרסום סמוי יותר/Freepic

מה קורה היום בעולם הפרסום?

עולם הפרסום נחלק ל-2 מפרסמים עיקריים:

1. המפרסמים המסורתיים - מפרסמים באמצעי מדיה כמו טלוויזיה, רדיו, עיתונות ועוד. ברוב המקרים מדובר על תשדירי פרסומות, חסויות, מודעות פרסום בעיתונים וכיוצא בזה.
2. המפרסמים המתקדמים - מפרסמים באמצעי המדיה המוכרים אך תומכים בהם באמצעות תוכן שיווקי, כלומר: דרך פרסום תת הכרתי כזה או אחר.
הכוונה היא להעלאת תכנים מכל מיני סוגים באמצעי מדיה מגוונים כך שהצופה או הקורא הנחשף לתוכן אינו חש בפרסום פר אקסלנס, אך עדיין מושפע מהמסרים הפרסומיים המשווקים לו. או במילים אחרות - תוכן שיווקי.

כי מה יותר מוכר ממנחה תכנית לעיצוב הבית השותה קפה ממש בכניסה לאיקאה..?

תוכן שיווקי באינטרנט / עיתון

כאשר מדובר בחברה המשווקת מוצר הפונה לרגש או כזה המצריך ידע מקיף באותו התחום (למשל טיפול רפואי או עסקת נדל"ן), היא תעדיף לפרסם לדוגמא כתבת תוכן בעיתון או באחד מאתרי האינטרנט המובילים בישראל על מנת לקדם את המסרים שלה בצורה שתיראה אותנטית ולא פרסומית, ובד בבד תוכל לפרט ולהסביר על כל יתרונות המוצר ובעצם כל מה שצריך לדעת על מנת לקבל החלטה מושכלת אם לרכוש או להשתמש במוצר זה.

תוכן שיווקי בטלוויזיה

כאמצעי המדיה המוביל בעולם, פרסום תוכן שיווקי בטלוויזיה מקבל במה אולטימטיבית אשר בפועל ניתן לפרסם במגוון רחב מאוד של אפשרויות ולקדם פעילויות, מוצרים ומסרים באמצעים שונים ומגוונים אך עדיין להיראות כחלק בלתי נפרד מהתכנית עצמה.

לדוגמא: הכנסת מוצרים לתכנית טלוויזיה מובילה כאשר השחקנים / המתמודדים בה משתמשים במוצרים ממותגים אלו, או למשל שימוש בלוקיישן שלם (גן אירועים / מגרש כדורגל) לטובת תפאורת התכנית.

אפשרות נוספת ומעניינת מאוד היא ממש ראיון טלוויזיוני בתכנית מובילה, בה המפרסם מקדם את העסק שלו או לחלופין משוחח על הענף בו הוא ממוקצע והופך בן רגע לאוטוריטה בתחום וכמוביל דעה (בדיוק כמו הכתבה הזו...).

למה זה טוב?

מכמה סיבות.

בראש ובראשונה, קידום תוכן שיווקי בצורה עקיפה נתפס כאותנטי ובצורה עדינה יותר בקרב קהלי היעד, במקום לראות מוצר עם מחיר מסוים בצורה ישירה, הוא נחשף למסרים רגשיים, אינטילגנטיים המפעילים אצלו נקודות אמוציונליות ורגשיות שמשפיעות בצורה חכמה יותר.

נוסף על כך, יש כמובן את עניין הקידום באמצעי מדיה דיגיטליים כמו גוגל, טאבולה, פייסבוק וכו'.
לאחר ראיון טלויזיוני למשל, נוכל לקדם את הוידאו מהראיון ברשתות חברתיות ובעצם להגיד: "הייתי בטלוויזיה", מה שייתפס אצל קהל היעד כעניין מכובד ההופך אותנו אוטומטית לחברה רצינית ומשקיעה.
לחילופין, קידום כתבות תוכן באינטרנט אוטומטית יעלה את הדירוג שלנו בגוגל לתוצאות הראשונות שכן שימוש באתר מוביל מקבל חותמת איכות מגוגל ומקדם בצורה מהירה יחסית את התכנים שלנו במעלה הדירוג.

מה צריך לדעת?

בגדול, כל אחד יכול לפרסם כתבת תוכן או להגיע לראיון מצולם בתכנית בוקר ולפרוס את משנתו, אך חשוב לדעת כיצד להעביר את המסרים בצורה נכונה כך שתתקבל בקרב הקוראים / הצופים כתוכן אמיתי המשפיע עליהם בצורה עקיפה וללא שימת דגש על "פרסום מובהק".

ברוב המקרים, מומלץ להתחמש בתוכן רב בכדי ליצור סדרה של כתבות או ראיונות על מנת להעביר מסר בצורה
אולטימטיבית וכדי שנוצג בצורה מקצועית ורצינית ככל האפשר.

איך עושים את זה נכון?

כותבים תוכן. תוכן טוב, מובן וברור.

כדאי להיעזר בכותב מקצועי שיבין את הצרכים שלכם במלואם ויציג אתכם בצורה שהכי קרובה למה שחלמתם.

מבחינת הכתבה עצמה, רצוי מאוד לפרק אותה (אם היא דיגיטלית) לכמה פסקאות ולא להטריח את הקוראים יותר מדי עם פסקאות ארוכות ומייגעות ולפרט כמה שיותר מהר על מה אנחנו מדברים בכלל ומבלי לתת סיסמאות וסלוגנים טרחניים (כפי שנהוג לעשות בפרסום רגיל למשל)

כותרת רבותיי! כותרת!

היום, יותר מתמיד, קוראים מרפרפים בכתבה ונעצרים על כותרות שמעניינות אותם, לכן צריך להשקיע בכתיבת כותרת שתסביר בדיוק מה יהיה כתוב בפסקה הקרובה ולא מעבר לכך!

ואחרון חביב - מיסטר גוגל....

אנחנו אמנם לא מכירים אותו אישית, אבל עדיין צריך לדעת איך ללטף אותו, לחזר אחריו ולגרום לו לאהוב אותנו...

לכן, לכתבת תוכן מושקעת צריך שתהיה כותרת ברורה, כותרת משנה, תיאור, תוכן מעמיק, תמונות ולינקים חיצוניים. בנוסף, כדאי מאוד לשים דגש על פרמטרים נוספים שיכולים לקדם אתכם ולהפוך את התוכן שלכם למובן, ברור והכי חשוב - מקודם. לכן אנו ממליצים להיעזר באנשי מקצוע על מנת לבנות את הכתבה שלכם בצורה נכונה ואף להגיע למקומות הנכונים לפרסם בהם.

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי אישי? התקשר ל: 050-8441010

לחץ כאן כדי לשלוח הודעה מיידית בווטסאפ

בשיתוף אקסיומה, בשיתוף אקסיומה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully