וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צריך קבלן שלד וגמרים לווילות?

בשיתוף י.נ הנדסה, בשיתוף י.נ הנדסה

31.8.2020 / 16:04

בבניית כל בניין יש שני חלקים - בניית השלד וביצוע עבודות הגמר. כאשר אנחנו בונים וילה יש חשיבות מיוחדת לעבודות הגמר ולשילובן הנכון בעבודת השלד

בנייה. freepik,
בניית שלד/freepik

בניית וילה דומה במהותה לבניית בית פרטי, אולם כאן מושם דגש רב עוד יותר על תכנון אדריכלי קפדני, על בחירת חומרי הגלם, על עיצוב המראה החיצוני של המבנה וכדומה. מדובר בתהליך עבודה מורכב וממושך המערב שורה ארוכה של אנשי מקצוע, אשר מספקים מענה לכל השלבים - לרבות קבלן מפתח בית פרטי.

מה עושה קבלן שלד בבניית וילה

תפקידו של קבלן השלד כשמו כן הוא: לבנות את "שלד" המבנה המוסתר לאחר מכן על ידי השכבות החיצוניות. מדובר ביציקות הבטון הכוללות את קצה היסודות, את בסיס הווילה, את הקירות החיצוניים וקירות הפנים, וכן התקרה והגג, וזאת בנוסף לעמודי וקירות תמך העומדים במיקומים הולמים לפי התכנון ההנדסי.

העבודה מתחילה בקידוח המבוצע אל המיקומים שצוינו על ידי המודד, ובהמשך החדרה של כלונסאות ויציקה של בטון אל הבורות. כאשר היסודות מוכנים ממשיכים ליישום שכבת בטון לצורך בידוד ועליה ייבנה הבסיס מבטון וברזל. על גבי הבסיס מוקמים הקירות החיצוניים וקירות הפנים לחציצות החללים, הכוללים כבר מפתחים לדלתות ולחלונות ואלמנטים אחרים, ולבסוף מיישמים את הגג והתקרה. כעת כבר עומד למעשה הבניין "במערומיו" ועליו יתחילו להלביש את השכבות החיצוניות. יש לציין כי האחריות על בניית השלד אמנם מצויה בידי קבלן השלד, אולם הוא נעזר בבעלי מקצוע ומומחיות מתחומים שונים כגון יועץ קרקע, מודד מוסמך, מהנדס קוסנטרוקציה ועוד.

מה עושה קבלן גמרים?

יש השקה ברורה בין קבלן שלד וגמרים לוילות. למעשה, תפקידו של קבלן הגמרים מתחיל כאשר קבלן השלד מסיים. עבודתו כוללת את כל האלמנטים והמלאכות הקשורות להלבשת קירות הפנים והחוץ של הוילה, בין היתר על ידי טיח, צבע, ריצופים, חיפויים וכן עבודות האיטום. בנוסף, קבלן הגמרים אחראי על יישום תשתיות החשמל והתקשורת, תשתית הביוב והמים לרבות כלי סניטריים, וכן מעקות, דלתות, חלונות, גופי תאורה וארונות מטבח.

כך, בעוד שתפקידו של קבלן השלד הוא לייצר יסודות ומבנה יציב וחזק לחלוטין בהתאם לתוכניות ההנדסיות והאדריכליות, תפקידו של קבלן הגמרים הוא לתת למבנה את המראה הנאה שלו. וכאשר מדובר בווילות תפקיד זה חשוב במיוחד עם הקפדה על כל פרט ופרט, בהתאם לתוכנית הבנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שילוב נכון של קבלן גמרים ווילות

כאמור, בבניית וילה שותפים אנשי מקצוע רבים מתחומי עיסוק ומומחיות שונים , ולכן משימה עיקרית היא גיוס של אנשי מקצוע רציניים ואמינים, תיאום ציפיות מולם לגבי הפרויקט, וכמובן גם שמירה על ביצוע קפדני, איכותי ועילה של העבודות ללא עיכובים מיותרים. הניסיון מראה שאנשים מהשורה המנסים לבצע את ניהול הפרויקט לבד, מגיעים עד מהרה לאפיסת כוחות ואף מפסידים זמן וכסף.

הדרך העדיפה והבדוקה, ובוודאי כאשר מדובר בוילה מושקעת, היא לנהל את הפרויקט עם חברת ניהול מרכזית בעלת ניסיון רב וקשרים רבים , לדוגמא י.נ הנדסה. חברה כזו תדאג לעבודות קבלן שלד וגמרים לוילות העובדים בסינרגיה מלאה, בלי בזבוז משאבים. החברה תדאג לגיוס אנשי המקצוע ולמעשה לכל הפרויקט החל מהתכנון ועד לגמר, ותנכל את כל ההיבטים הלוגיסטיים, התקציביים, התפעוליים והמקצועיים.

בשיתוף י.נ הנדסה, בשיתוף י.נ הנדסה
  • עוד באותו נושא:
  • וילות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully