וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות כיבוי אש וספרינקלרים - תקן אש

בשיתוף תקן אש, בשיתוף תקן אש

31.8.2020 / 10:48

למה חשוב כל כך להתקין מערכת כיבוי אש וספרינקלרים בבית העסק שלך ואילו סוגי עסקים מחוייבים בכך? ואיך המערכות האלה בכלל עובדות?

מערכת כיבוי. shutterstock,
מערכת כיבוי אש/shutterstock

מערכות כיבוי אש וספרינקלרים מתאימים כמעט לכל אזור ומקום. בין אם אתם נמצאים בבית, במשרד, או בבית העסק שלכם - אתם צריכים מערכות כאלה. למה? ובכן, מסיבות של בטיחות וכללי זהירות. ברגע שפורצת לה שרפה מערכת כיבוי בשילוב של ספרינקלרים הוא הפתרון הטוב ביותר.

למעשה, ברגע שמערכת כזאת הופכת "לפעילה", אנחנו מכוסים מכל תרחיש אפשרי. במילים אחרות, בזמן אמת נקבל התראות, ונוכל להזמין את מכבי האש למקום המיועד. במאמר שלפניכם, נדבר מעט על מערכות לכיבוי אש, ועל ספרינקלרים.

מערכות כיבוי אש - מהי בכלל והחשיבות שלה

מערכת כיבוי אש היא מערכת שנועדה לסמן לנו על אירועים חריגים אשר מתרחשים בזמן אמת. למעשה, המערכת קיימת במטרה למזער נזקים ולהפחית אותם ככל האפשר. וכמובן, ליידע אותנו על כך בכל זמן נתון.

לרוב, המערכת מיידעת אותנו באמצעות צליל אזעקה, או במערכות מתקדמות יותר באמצעות הטלפון החכם שלנו. מערכת כיבוי אש מורכבת משלל גלאים לאיתור העשן והאש, וכמובן מורכבת גם מרכזת שירות ראשית. הרכזת נועדה לנהל את כל המערך - מתי להתריע על תרחיש אפשרי. במילים אחרות, רכזת שירות מפקחת על כל העניין ויודעת מתי להתריע על פעילות מסוכנת. למשל - פעולת של שרפה חמורה. המערכת יודעת לזהות מה נחשב כשריפה אמיתית, ומה נחשב שריפה קטנה כתוצאה מבישול.

כך או כך - מערכת כיבוי אש תפקח על האזור ותעניק לכם שקט גם בזמני הלילה הקשים.

מהם ספרינקלרים ולמה אנחנו צריכים אותם

ספרינקלרים הם מערכות אשר נועדו לכבות שרפות קטנות בחדרי הבית השונים, וכמובן בחלקים נוספים במשרד ובעסק. ספרינקלרים הם חלק בלתי נפרד ממערכת הביטחון הביתית. חלק גדול מהעסקים מחויבים ע"פ החוק להתקין וליישם בעסק שלהם מערכות ביטחון שונות, ביניהם: מטפים לכיבוי אש, מערכות כיבוי אש, גלאי עשן ואש, וגם ספרינקלרים. ע"פ התקנים של מדינת ישראל, עסק שמכניס מוצרי אבטחה ושרתים בעסק או בחברה, חובה עליו להתקין גם ספרינקלר אחד או שניים במקומות הנדרשים. כמו כן, גם עסק שמתמחה בבישולים כמו - בתי קפה ומסעדות מחוייב להכניס ספרינקלר במקומות המטבח השונים.

איך זה עובד? מערכת ספרינקלרים מזרימה מים בתנאים שנקבעו מראש. בעת התכנון, אנו חייבים להגדיר במערכת שני נתונים: טמפרטורת החדר והסביבה, והטמפרטורה המקסימלית. כלומר, בזמן שהספרינקלר מזהה שהמקום מגיע לטמפרטורה גבוהה ומקסימלית, התנאי מופעל באופן אוטומטי. במילים אחרות - הספרינקלר יזרים כמות מים מסוימת (שנקבעה מראש), על המקום הספציפי כאשר כל התנאים מתקבלים. לפיכך, אם אתם חוששים שהמקום שלכם עשוי להיחשף לסכנות, רצוי להיעזר בבעלי מקצוע לשם התקנת מערכות ביטחון מקיפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לסיכום

אז כפי שהבנתם, חשיבותן של מערכות כיבוי אש וספרינקלרים עליונה. למעשה, בכל בית עסק אנו תמיד ממליצים להכניס את אחת מהמערכות האלה לשם הגנה מקיפה. במאמר הזה, פירטנו בקצרה על מערכות כיבוי אש, וכמובן על ספרינקלרים. מכאן, אתם חופשיים לבחור מה לעשות, ומה לא לעשות.

מקווים שהחכמתם ולמדתם מעט על שני המערכות הללו, ומקווים שעזרנו, בהצלחה.

בשיתוף תקן אש, בשיתוף תקן אש
  • עוד באותו נושא:
  • כיבוי אש
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully