וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעה החמה ביותר ב-2020-21 - קרקעות חקלאיות למכירה

בשיתוף קרקע טובה, בשיתוף קרקע טובה

30.8.2020 / 15:52

קרקע חקלאית שעומדת בפני שינוי לקרקע לבנייה יכולה להיות השקאה משתלמת המיוחד. איך נזהרים מסיכונים ומה כדאי לבדוק?

קרקע חקלאית. יח"צ,
קרקע חקלאית/יח"צ

בימים שבהם קצב גידול האוכלוסייה בישראל הוא עצום, הביקוש לנכסים הולך וגדל ונראה שלמרות זאת, המחירים פשוט מסרבים לרדת. כך, נוצר מצב שבו דירות רבות נותרות ריקות בעוד הקונים הפוטנציאלים נשארים בבתיהם השכורים בידיעה שרכישת הנכס הפרטי שלהם תהיה בלתי אפשרית בקרוב. מצד שני, רבים החלו להכיר בפוטנציאל של קרקע חקלאית למכירה כאופציה לבניית בית החלומות.

מדובר בקרקעות בכל רחבי הארץ, שעמדו עד כה כקרקעות למטרות חקלאיות בלבד. בשל קצב גידול האוכלוסייה אותן קרקעות יעברו הסבה בכדי לאפשר מגורים באיכות חיים גבוהה, ובמחירים משתלמים יותר מאשר אלו המוצעים בשוק הנדל"ן בערים הגדולות.

כיצד בוחרים קרקע חקלאית למכירה

אין ספק, קרקע חקלאית למכירה היא הזדמנות נהדרת לחסוך את החיפושים המתישים, הפגישות עם המתווכים והבנקים כדי להשיג את המשכנתא הטובה ביותר, ולהתמודד מול מספרים גבוהים מידי. עם זאת, כדאי לזכור שכל השקעה תהיה כרוכה בסיכונים ולכל השקעה סיכויי הצלחה. כדי למנוע אי הבנות, בלבולים ומצבים לא נעימים אנחנו ממליצים לעקוב אחר הדגשים הבאים ולהגיע לעסקה מוכנים:

• סוג הקרקע - ישנם שני סוגים של קרקעות; קרקע המיועדת לבנייה באותו אזור, וקרקעות הנדרשות בתכנית מפורטת שכן לא ברור מה ייעודן הנוכחי. ההשקעה בקרקעות אלו היא הימור של ממש, אך במידה והוא מצליח - דעו כי התשואה תהיה גבוהה.

• הוצאות - האדם שירכוש את הקרקע יהיה חייב בהוצאות מסוימות בכדי לממש את זכויותיו, כגון היטלי השבחה ופיתוח, תשלומים ליועצים ומומחים בתחומים שונים, מס שבח במכירה, ועוד. כך, עלות הקרקע עצמה היא רק ההתחלה.

• זמן ההשקעה - בדרך כלל החברות המשווקות את אותן קרקעות חקלאיות, יציינו שמדובר בהשקעה לטווח הבינוני או הארוך. אם מטרתכם היא להשתקע, לבנות בית בתוך שנים ספורות כדאי לחשב היטב את הצעדים מכיוון שכל עוד הקרקע אינה מיועדת באופן רשמי לבנייה, לא תהיה תשואה או הכנסה שתסייע להחזיר את ההלוואה שנלקחה עבור הבנייה.

• מניעת הפשרת הקרקע - "הפשרה" היא ביטוי המתאר מצב בו הקרקע מוכנה לשינוי הייעוד שלה. בתכניות הקרקע שיוצגו על ידי החברה המשווקת את הקרקע מומלץ לבדוק האם ישנם גורמים שעלולים לעכב או למנוע לחלוטין את הפשרת הקרקע; סמיכות לתוואי נחל, שמורת טבע, בסיס צבאי, מפעלים מסוכנים ועוד. זכרו שחייב להיות מרחב ביטחון בין גורמים אלו ובין איזורי המגורים, ועל הקרקע להימצא בטווח המתאים.

• קרקע משותפת - בהרבה מאוד מקרים תגלו כי קרקע חקלאית לרכישה מוצעת לכמה לקוחות פרט אליכם. בין אותם רוכשים עומד הסכם שיתוף כך שבעצם, מדובר ברכישת שטח יחסי מהמגרש עבור כל אחד מהם ולא ברור איזה חלק של המגרש שייך למי. בנוסף, לאיש לא מובטח נכס להשקעה הספציפית עבורה רכש את הקרקע. יש לבדוק היטב כמה שותפים נכנסים לעסקה ומי הם, בכדי חלילה להימנע מאי הבנות ומצבים לא נעימים בשלבים שלאחר הרכישה.

• אין טוב ממראה עיניים - הדרך הטובה ביותר להבין במה מדובר, היא להגיע פיזית למקום ולבחון את הקרקע מקרוב. בהתבוננות מקרוב ניתן יהיה לזהות ביתר קלות גורמים שיהיו עשויים לעכב את מתן האישור לבנייה. נוסף על כך, כדאי גם לוודא שלא קיימים פרטים מסוימים בשטח שנשכחו מהפרסומים שנתקלתם בהם אודות הקרקע.

• מי מחזיק בקרקע? - האם הקרקע נמצאת בבעלות מינהל מקרקעי ישראל או בבעלות פרטית? זו שאלה שחשוב לשאול מכיוון שלתשובה תהיה השלכה מבחינה כלכלית. לדוגמא, ישנם סעיפים על פיהם בקרקע תחזור לבעלות המדינה לאחר שינוי הייעוד שלה.

מפריחים את השממה

ברור למדי מדוע קרקע חקלאית למכירה מושכת אליה סקרנים רבים, אך זה לא הכל. קרקע חקלאית למכירה בדרום מציעה גם הזדמנות פז להפריח איזורים בישראל שרק מחכים שנגלה אותם - להיות הראשונים לראות את היופי המיוחד בנגב שלנו, ליצור חיים במה שנתפס עבור רבים כ"שממה". כשבידכם הכלים הנכונים והיעילים, יחד עם הבנת תהליך הרכישה; אין ספק שאתם עומדים לבצע את עסקת חייכם.

בשיתוף קרקע טובה, בשיתוף קרקע טובה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully