וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד להגדיל את היקף הלקוחות בעסק

בשיתוף QLIK, בשיתוף QLIK

30.8.2020 / 14:13

על מנת להגדיל את הרווחים ולשרוד בשוק הישראלי צריכים עסקים קטנים ובינוניים לפרסם את עצמם. פרסום ממוקד שנעשה כמו שצריך יביא לעסק לקוחות רלוונטיים רבים

קידום עסקים. depositphotos,
פרסום/depositphotos

בישראל נפתחים כ-50 אלף עסקים קטנים בשנת עבודה אך כ-40 אלף מתוכם נסגרים תוך חודשים ספורים. הסיבות לכך רבות בין בשל עיתוי לא מתאים או היעדר תכנית עסקית ובין אם בשל מינוף גבוה. עסק קטן נדרש לידע רב בתחילת דרכו. ראשית עליו לדאוג לרווחיות שלו על מנת לשרוד, שנית עליו להבין בנושאים מנהלתיים ובפרט בתחומי המיסוי והעבודה מול הרשויות השונות, ושלישית עליו לדאוג לשיווק, בידול ופיתוח עסקי. כאשר מדובר על אדם אחד או על מספר מצומצם של עובדים העומדים מאחורי הפעילות העסקית הרי שאין זה אפשרי לתפעל את המשימות הרבות ללא כלים מתקדמים החוסכים בזמן ומאפשרים לקבל החלטות בבהירות וביעילות. הנה כמה דרכים להגדיל את היקף הלקוחות בעסקים קטנים ועסקים בהיקף בינוני.

פרסום ממוקד

ערוצים דיגיטליים, לרבות אתר אינטרנט ורשתות חברתיות, מהווים הזדמנות לקבלת חשיפה גבוהה. יחד עם זאת בשל התחרות הגואה חברות המידע מציבות תנאים המצריכים מבעלי העסקים להשקיע מזמנם וממרצם על מנת להגיע לתודעה רחבה. כאשר זמן שווה כסף, הרי שבאמצעות פרסום ממוקד אפשר להשיג שתי מטרות:

1. להגיע לקהל הנכון בזמן קצר
2. להתאים הצעות שיווקיות המביאות לגידול באחוזי ההמרה והמכירה

אם בעבר עסק נדרש להעמיד תקציב של עשרות אלפי שקלים לפרסום במדיה המסורתית (עיתונות, רדיו וטלוויזיה) הרי שהיום באמצעות השיווק הדיגיטלי באינטרנט עסק יכול לזכות לתהודה רחבה ומדויקת יותר בסכומים נמוכים באופן משמעותי. כיצד? באמצעות התאמת המסרים למאפייני הקהל. כך לדוגמה: עסק למכירת מטפחות לשיער יוכל לאתר דרך נתונים דמוגרפיים ברשתות החברתיות את הנשים המתעניינות במטפחות לשיער ומקיימות אורך חיים מסורתי. עסק אחר המוכר מוצרי טכנולוגיה יוכל למקד את פרסומיו רק לקהל המקליד בשורת החיפוש במרשתת את סוגי הפריטים שהוא משווק, וכאשר אלו יגלשו ברשתות החברתיות הם יתקלו במודעות של העסק ויחשפו למה שיש לו להציע. כדי להגדיר את קהל היעד ניתן לשלב פתרונות BI בפעילות העסקית.

שימוש בכלי BI מתקדמים

כלי BI הינם מערכות לניתוח נתונים ועיבוד מידע. מערכות אלו מציגות נתונים בצורה של טבלה, בתצוגה גרפית או באמצעות תרשים זרימה ומשלבות בין החוכמה האנושית ליכולות של בינה מלאכותית. אם בעבר נהוג היה לחשוב שכלי BI מיועד לעסקים בהיקף גדול, הרי שכיום כל עסק בין אם רק נמצא בתחילת דרכו ובין אם צמח למספר סניפים, מתמודד עם היקפי מידע נרחבים כעת ואף יותר בעתיד. שימוש בכלי BI מתקדמים מאפשרים לבעל העסק להתמקד בפיתוח העסקי ולקבל החלטות מהירות מבוססות נתונים, המתעדכנים בזמן אמת הן מהמערכות הפנים ארגוניות והן מערוצי המדיה של הארגון. שימוש יום יומי בכלי מייתר את הצורך באיתור מידע, ביצוע ספירות מלאי תכופות, ניטור אחר תהליכי הייצור, מעקב אחר הנהלת חשבונות וקבלת תמונת מצב על ביצועי העובדים בעסק. יישום המערכת נעשה בהתאם לצרכי העסק על ידי חברת BI מקצועית וכולל הדרכה מעשית המתמקדת בעולם התוכן המקצועי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שימור לקוחות והגדלת המכירה לכל לקוח

בעולם המכירות קיימת חשיבות רבה ללקוחות חוזרים, הם אלו המביעים אמון בעסק, עתידים להגדיל את סלי הקניה ולשוב לבצע רכישות נוספות בעקבות שביעות רצונם. כיום ניתן לעקוב אחר התקשורת עם הלקוח באמצעות מערכת CRM ארגונית, המרכזת את כלל ההתכתבות והשיח מולו. על סמך המידע שהתקבל ניתן להתאים ללקוח הצעות מכירה אישיות, ללמוד את העדפותיו ולהציע הטבות בימים מיוחדים בחייו (ימי הולדת, נישואין, הולדת ילדים וכדומה) בנוסף תחזוקת רשימות תפוצה ודיוור שוטף ייסעו בשמירה על קשר עם הלקוחות הקיימים והפיכת מתעניינים ללקוחות חדשים.

בשיתוף QLIK, בשיתוף QLIK
  • עוד באותו נושא:
  • פרסום
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully