וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב חברה: האם תמיד מדובר בהטבה משתלמת?

בשיתוף משרד רואי חשבון - גרינברג ושות', בשיתוף משרד רואי חשבון - גרינברג ושות'

27.8.2020 / 12:19

רכב חברה הפכה להטבה די נפוצה במשק הישראלי - אבל האם היא תמיד משתלמת לעובד? משרד רואי חשבון - גרינברג ושות' מסבירים

הוצאות רכב. freepik,
הוצאות רכב/freepik

קבלת רכב מהעבודה או בשם הנפוץ "רכב חברה" היא תופעה שהחלה אי שם בשנות ה2000 עם התרוממותה של בועת ההייטק הישראלית. מאז, יישר שוק העבודה קו עם הנושא ורכב חברה הפך מסמל סטטוס לדבר שכיח בקרב עובדים, בעיקר בחברות גדולות. אין תחליף לתחושה שאתם לא מוגבלים בכמות הקילומטרים וכמויות הדלק שניתן למלא מבלי לשלם אך חייבים להבין שלהטבה הזאת יש מחיר שחייב להיכנס למערכת השיקולים כאשר מקבלים רכב מהעבודה.

אז בואו נעזוב רגע את האגו שבלמלא דלק ללא הגבלה ונבדוק האם רכב חברה מקל עליכם או מעמיס עליכם הוצאות.

רישום רכב - הוצאות אחזקת רכב

אחת הדילמות איתה מתמודדים בעלי חברות, נוגעת לשאלה: האם לרשום את הרכב על שם החברה או על שמו הפרטי של בעל הרכב?

כידוע, הוצאות הרכב המוכרות כוללות בתוכן: ביטוחים, הוצאות דלק או סולר (נדרש לוודא הסדר סולר עבור רכבים או ציוד המשמשים לעבודה), הוצאות חניה, רכישת שמנים לרכב, אגרת כביש 6, הוצאות רישיון, טיפולים והוצאות פחת (בהתאם לתקנות הרכב) - יחד עם זאת, במקרה של רישום רכב על שם החברה, יש לזקוף גם את שווי השימוש ברכב - שווי אשר מושפע מסוג הרכב ומשנת הייצור שלו.

דבר זה, גורם לכך שרישום הרכב על שם החברה לא תמיד יהיה כדאי, מכיוון שלעיתים, גובה המס יהיה גבוה מהוצאות הרכב.

מהסיבה הזאת, מומלץ לבחון את נושא הכדאיות, בטרם קבלת ההחלטה לגבי רישום הרכב וזאת, תוך דגש על פרמטרים כגון: שווי הרכב, שיעור המס השולי אצל בעלי מניות החברה, סכום הוצאות הרכב המוכרות, סכום ההוצאות המשולמות על ידי החברה ועוד..

ככלל, ככל שהוצאות הרכב תהיינה גדולות יותר, כך החיסכון במס עבור החברה יהיה גדול יותר.

הוצאות רכב חברה לשכירים

שכירים אשר מקבלים רכב צמוד מהחברה בה הם עובדים, מחויבים בתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי על שווי הרכב - המס מחושב ב-2.48% ממחירו של הרכב. (תקרת מחיר המחירון לעניין חישוב שווי השימוש ברכב בשנת 2020 עומדת על 509,070 ש"ח - כלומר מקסימום שווי הרכב יהיה 12625 ש"ח).

החישוב מתבצע בהתבסס על מודל אחיד, מה שגורם לכך, שבמקרים בהם השימוש ברכב הינו נמוך יחסית והוצאות אחזקתו נמוכות גם כן, העובד יאלץ לשלם בעבורו מס יתר.

לכן, ההמלצה עבור כל שכיר אשר קיבל הצעה לרכב חברה (הצעה אשר ניתנת בדרך כלל כהטבה המהווה תחליף להעלאה בשכר), היא לבצע בדיקה מקיפה לגבי עלות ההטבה, ביחס לתועלת אותה הוא עתיד להפיק ממנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תחזוקת רכב היברידי

בכלי רכב חשמליים והיברידיים יופחת סכום שווי השימוש כלהלן. רכב היברידי שאיננו נטען מרשת החשמל - 500 ש"ח לחודש . רכב היברידי שנטען מרשת החשמל (פלאג-אין) - 1010 ש"ח לחודש. רכב חשמלי - 1010 ש"ח לחודש.

רכב לעצמאיים

הוצאות הרכב של עצמאיים אשר מוגדרים כעוסק מורשה או עוסק פטור ועושים שימוש ברכב לצורך עיסוקם, אמורות להיות מדווחות בדוח השנתי. כאשר, אותם העצמאיים יכולים לבקש הכרה ב-45 אחוז מההוצאות של הרכב - וזאת, ללא צורך לספק דיווח לגבי כמות הקילומטרים אותה הרכב נסע.

מה צריך לעשות בכדי לקבל הוצאות רכב?

לא משנה מה ההחלטה שהתקבלה לגבי רישום הרכב, בכדי לקבל הוצאות רכב חברה יש צורך לבצע מספר פעולות: בראש ובראשונה, יש להקפיד על ביצוע רישום של ק"מ הרכב בתחילת השנה ובסופה (מונה).

מידע נוסף אותו צריך לדווח לגבי הרכב: שנת ייצור, קוד דגם, קוד תוצר, נפח מנוע, מספר רישוי , קבוצת מחיר (לפי מה שמופיע ברישיון הרכב) ומספר החודשים בהם הרכב היה בשימוש באותה השנה.

גרינברג ושות'... משרד רואי חשבון בפתח תקוה

משרד רואי חשבון גרינברג ושות' הוא משרד ותיק הקיים משנת 1959 ובמשך 60 שנה צבר מוניטין רב ולקוחות קבועים שהצטרפו ומצטרפים במהלך השנים והופכים לחלק מהמשפחה.

את המשרד מנהלים יעקב גרינברג ובנו גיל גרינברג -רואי חשבון מנוסים ולצידם 10 מומחים נוספים המספקים שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות ללקוחות ומהווים שותף אסטרטגי בכל היבט פיננסי. אסטרטגיית העבודה במשרד שמה את הלקוח במרכז וגורסת כי רווחיות עסקי הלקוחות קשורה בקשר הדוק לעבודתו של רואה החשבון

שירותי משרד רואי חשבון - גרינברג ושות'

המשרד מטפל בכל הנושאים הבאים: ביקורת דוחות כספיים, תכנון וייעוץ מס, ייצוג וניהול משא ומתן מול מס הכנסה, מע"מ והמוסד לביטוח לאומי. שירותי הנהלת חשבונות שוטפים הכוללים דיווחים שוטפים למע"מ, ומס הכנסה. הצהרת הון, בוררות, עמותות ומלכ"רים, עזבונות, דוח שנתי לעצמאי, החזרי מס לשכירים, גילוי מרצון, בדיקות נאותות, הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי ופיננסי, ועוד.

כמו כן, משרד רואי חשבון גרינברג ושות' צבר עם השנים התמחות מיוחדת בבתי אבות בשל פניות חוזרות של לקוחות בתחום ובמיוחד ניהול פיננסי של בתי אבות סיעודיים. כמו כן, למשרד התמחות מיוחדת בעמותות ללא כוונת רווח. את הארגונים והחברות מלווים רואי החשבון ממשרד גרינברג ושות' בכל הקשור לניהול נכון של העסק, התנהלות נכונה ואסטרטגיה עסקית כלכלית.

בשיתוף משרד רואי חשבון - גרינברג ושות', בשיתוף משרד רואי חשבון - גרינברג ושות'
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully