וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות או לא להיות: היועץ העסקי שחושף איך שוברים שיאים בצל הקורונה

בשיתוף איציק עוז, בשיתוף איציק עוז

27.8.2020 / 11:16

עבור עסקים רבים 2020 תיזכר כשנה שבה העסק קפא במקרה הטוב או פשט רגל ושקע בחובות אדירים במקרה הרע. דווקא בתקופה הזו איציק עוז החליט לאתגר את העסקים שהוא מלווה ולהוביל אותם לשיאים חדשים של הצלחה. עכשיו הוא מספר איך עושים את זה נכון

איציק עוז. יח"צ,
איציק עוז/יח"צ

"הבעיה הכי גדולה של עסקים כרגע היא שהם בנקודת הבאנג'י. עומדים למעלה קשורים, וקופאים מפחד. לא יודעים מה לעשות. אולי לחכות עד שימצאו חיסון? אולי דווקא עכשיו להשקיע בעסק? ומי שעשה קפיצת באנג'י מכיר את זה היטב, מרוב לבטים בסוף מוותרים ולא עושים כלום, זה המצב הכי מסוכן לעסק", מספר איציק עוז, יועץ ומלווה עסקים, חברות וארגונים להצלחות עסקיות.

עם מיליון מובטלים, עסקים שנסגרים, הפגנות ברחובות, ובעיקר אי וודאות כלכלית אחת גדולה, להיות יועץ לעסקים בעת הזו, זה לא דבר קל. כשניגשתי לראיין את איציק עלה לי דימוי בראש של רב חובל שמשיט ספינה בלב האוקיינוס כשסערה גדולה מתחוללת בחוץ ומאיימת להטביע אותה למצולות.

מצד שני, אולי דווקא בתקופה הזו, החמצן של בעלי העסקים נמצא אצל אותם יועצים או מאמנים שזו שעתם הגדולה. אותם יועצים שיודעים להוביל להצלחות אבל בעיקר לצלוח משברים. אולי דווקא עכשיו זה מה שבעלי עסקים זקוקים לו יותר מכל?

איציק עוז, יודע היטב את התשובות. אחרי שהיה מנכ"ל רשת מועדוני הכושר ספייס, תחום שספג מכה אנושה בקורונה, היום איציק נחשב לאחד היועצים העסקים המובילים בישראל כאשר הוא מוביל עסקים להצלחה עסקית.

בהצצה חטופה לפעילות של איציק עוז מבינים מהר מאוד שמדובר ביועץ עסקי אחר. מהמשרד המושקע בקומה ה 14 ועד אתר האינטרנט המרשים, מהחזון והערכים ועד הירידה לפרטים הכי קטנים. סביבו תמיד צוות של אנשים מצוינים שמאפשרים לו לעשות את מה שהוא הכי אוהב - להוביל עסקים להצלחה. וכן, הוא מוכיח שההשקעה משתלמת גם בתקופת הקורונה.

עצרנו לשאול אותו כמה שאלות, והוא עם חיוך רחב כהרגלו שמח לתת את כל מה שיש לו, בקיצור, תקראו ותרוויחו.

איציק עוז. יח"צ,
איציק עוז/יח"צ

איציק, דווקא בתקופה הזו נראה שהכי טריוויאלי לבעלי עסקים זה להפחית בהוצאות, ובין היתר בלקיחת יועץ עסקי, הרי אחרי הכל זה מותרות לא?

"ראשית המצב הוא לא קל, ואני בהחלט מבין כל מה שעובר על בעלי עסקים. גם אני בעל עסק ואיש משפחה ומפרנס בית ו - 3 ילדים כך שאני מכיר את הכל. מצד שני, דווקא בתקופה הזו בעלי עסקים חייבים חבל הצלה ולא חבל תליה. הם צריכים עזרה אמיתית, זו לא קלישאה או סיסמה. גם אני עובד עם אנשי מקצוע ומבין שאני לא יכול לעשות הכל לבד, זו לא בושה לקבל עזרה וכיוון, זו גדולה בעיני, במיוחד בשעת משבר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ואיך אפשר באמת לצמוח עסקית בתקופה שכזו?

ראשית, יצאנו מההלם הראשוני ואנחנו מבינים שהקורונה נשארת כאן, ושאנחנו צריכים ללמוד להצליח לצידה. אחרי שאנחנו מבינים את זה אני ממליץ לכל בעל עסק לאמץ את מודל 3 השלבים שפיתחתי לטובת העסקים שאני מלווה: תכנון - סבלנות -יצירתיות. קודם כל תשקיעו בתכנון כלכלי, אסטרטגי, שיווקי. כמו שלא יוצאים לטיול בלי תכנון כך גם בדרך החדשה הזו אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לתכנן. בשלב השני דרושה סבלנות. אורך רוח, נשימה עמוקה. הבנה ואמונה בעצמנו שאם נהיה בעשייה אנחנו נצליח. ובשלב השלישי יצירתיות. להמציא את עצמנו מחדש כדי להתעצם במקום להעלם.

מה זאת אומרת יצירתיות בעסק? תן דוגמא.

בשמחה. לדוגמא, אני מלווה מאפרת כלות מקסימה בשם אסתי ביטון, שבתקופה הזו בה אין חתונות ואירועים הבנו מהר מאוד שצריך לעשות שינוי דרמטי ויצרנו קורס און ליין בזום שמכר מעל 20 אלף שקל בחודש בצורה יציבה וטובה. דוגמא נוספת מתחום הכושר, יצרנו שם תכניות ליווי אישיות ותהליכי און ליין מרשימים שגרמו לעסקים בתחום לפרוח מחדש. הם בעצמם לא האמינו שזה יקרה וכל כך מהר. אז יש הרבה מה לעשות, ויש הרבה אפשרויות חדשות, צריך רק להאמין ולנסות.

מרשים! יש לך עוד דוגמא של שינוי עסקי בתקופה הזו?

בהחלט, דוגמאות יש המון. תשמע, יש לי בעלת עסק אחת שעבדה הרבה מול HR כוח אדם. ועכשיו בעקבות המשבר המלצתי לה להחליף את קהל היעד ולפנות למיליון מובטלים כדי לסייע להם במציאת עבודה דרך מפגשים וסדנאות. ההצלחה שם מסחררת וזה רק כתוצאה מהחלפת הקהל ובעיקר מהתעוזה שלה לשנות.

תראה, אנחנו חייבים להבין שאנחנו לא מוכרים את השירותים או את המוצרים שלנו. אנחנו צריכים להפנים שאנחנו פותרים את הבעיות של הלקוחות שלנו. אנחנו צריכים להבין מהן אותן בעיות של הלקוחות שלנו, במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה, שיכול להיות שהשתנו מעט ופשוט להתאים ולהציע להם פתרון לכאבים ולבעיות שלהם.

כן, אבל אתה יודע שיש עכשיו בעיית מחיר, הרי אנשים יותר מצטמצמים.

תראה, אם לדוגמא הקהל שלך ביומיום מונה כ- 1,000 אנשים, אז עכשיו בעקבות המצב הוא הצטמצם ב 40%-50% כי יצאו לחל"ת או נפגעו מהמשבר וסגרו את העסק - עדיין יש לך עוד 50% מהקהל (500 אנשים בדוגמא שנתתי) שאתה יכול למכור להם, אתה רק צריך לחשוב איך אתה מגיע לקהל הזה, ובטח לא להוריד את הרגל מהגז של השיווק.

מהדברים שלך אני מבין שאתה אפילו ממליץ להגביר את הנוכחות?

בהחלט. ההזדמנות השיווקית עכשיו היא מעולה. צריך להחליף את הקיפאון בנוכחות גבוהה. כל מי שמוריד עכשיו קמפיינים או מצמצם את הפעילות השיווקית כי הוא "רוצה לייעל ולצמצם הוצאות" עושה טעות גדולה. שיווק זו לא הוצאה - זו השקעה. אי אפשר לנהל עסק בלי לשווק אותו, זה כמו לנסוע במכונית בלי לתדלק אותה, מתישהו נתקעים. אם הלקוחות שלכם לא הגיעו מהשיווק אז תטפלו בנקודה הזו. השיווק שלכם צריך למכור, להיות איש המכירות הכי חזק בעסק שלכם. שיווק לא אמור להביא לייקים, אלא אמור להניע את הקהל ליצור איתכם קשר.

מעולה! טוב, לפני סיום תן טיפ של אלופים

בתקופה הזו בעיקר להיות אופטימים ולהתחבר לנתינה. שום נגיף בעולם לא יוכל לנצח את העסק שלכם אם תעשו את מה שאתם הכי טובים בו באמת. רק תשקיעו, תאמינו בעצמכם, תהיו בעשייה, ואם אתם מרגישים תקועים קחו סיוע חיצוני שיוביל אתכם קדימה - יותר שיווק, יותר מכירות, הרבה יותר הצלחה.

מרגישים תקועים? רוצים לעלות את העסק לרמה הבאה?

מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ עם איציק או אחד היועצים שלו,

מוזמנים להשאיר פרטים >> https://www.ioz.org.il

בשיתוף איציק עוז, בשיתוף איציק עוז
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully