וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין שיטה אחת שמתאימה לאילוף של כל הכלבים"

בשיתוף טריינדוג, בשיתוף טריינדוג

26.8.2020 / 15:15

כך אומר דניאל ספן, הבעלים של טריינדוג, המרכז הישראלי לחינוך גורים ואחד המאלפים היותר מוכרים בישראל. "צריך לזכור שהכלב זה חיית להקה שצריכה חוקים וההיררכיה ברורה, מה שישדרג לא רק את איכות חיי הבעלים, אלא גם את איכות חייו של הכלב"

דניאל ספן, טריינדוג. יח"צ,
דניאל ספן, טריינדוג/יח"צ

הכלב הוא חברו הטוב של האדם, זאת עובדה ידועה. אבל לא תמיד האופי של החבר תואמת את מה שאנחנו, כמי שאימצו את הכלב, יכולים להתמודד. כלבים יכולים להיות רגועים ושקטים, אך גם שובבים ומופרעים. לעתים הם גורמים נזקים וממש מעוררים חרדה בקרב הבעלים בשל התנהגותם.

ברוב המקרים, ויש שיאמרו כמעט בכולם, אפשר לחנך את הכלבים ולאלף אותם. אחד מהמאלפים המוכשרים בשוק הוא דניאל ספן, הבעלים של טריינדוג, המרכז הישראלי לחינוך גורים.

המרכז הוקם לפני כ-14 שנה על ידי ספן וסייע לרבים לגדל באושר את כלבם. "יש שני שלבים באילוף כלבים", מספר ספן, ומפרט: "יש את חינוך גורים. למעשה מתחילים בתהליך בגיל חודשיים, ואז אנחנו מתמקדים בכל ההתנהגות של הכלב בתוך הבית, כמו עשיית צרכים, נזקים, נשיכות, ללמד את הכלב לא לחטוף אוכל מהשולחן ובעצם לאפשר חיים אידיליים עם הכלב, תוך שמירה על שמחת החיים של הכלב והתנהגות כלבית טבעית. לצד זה צריך לזכור שהכלב זה חיית להקה שצריכה חוקים וההיררכיה ברורה, מה שישדרג לא רק את איכות חיי הבעלים, אלא גם את איכות חייו של הכלב.

"השלב השני הוא אילוף, אותו מתחילים מגיל שישה חודשים. אצלנו יש הקפדה ברורה לא להתחיל לפני כי הכלב עדיין לא מספיק בשל מבחינה פיזית ומנטאלית. המטרה בסוף התהליך היא להגיע לשליטה מלאה בכלב. כמו הפקודות 'רגלי', 'שב', 'ארצה', 'לא לזוז' ו'אלי' ואת הפקודה 'כביש' שהכלב לא ירד לכביש בלי אישור. בסוף התהליך יש שליטה מלאה בכלב אם או בלי רצועה, גם כשהוא נחשף לגירויים".

דפי סגל באילוף. יח"צ,
דפי סגל באילוף/יח"צ

כמה זמן לוקח כל שלב - חינוך ואילוף?

"חינוך גורים בממוצע לוקח משהו כמו 2-3 מפגשים והאילוף לוקח בממוצע שבעה מפגשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יש כלבים נוחים יותר לאילוף וכאלו שפחות?

"כן, יש כלבים נוחים יותר לאילוף, ולכן לקוחות רבים פונים אלינו עוד לפני שהם רכשו או אימצו כלב כדי להתאים את הכלב לאופי הבית ולצרכים שלהם. יכול להיות כלב שצריך להוציא יותר אנרגיה, ולבני הבית אין מספיק זמן, אז עדיף לבחור כלב עם מזג רגוע יותר. בבית עם ילדים חשוב שזה יהיה כלב עם מזג טוב שתהיה לו אינטראקציה טובה יותר עם ילדים. גולדן רטריוור הוא מדהים עם ילדים ויש לי באופן אישי גולדן עם שתי פעוטות בבית. הכנעני, לדוגמא, פחות מתאים לבית עם ילדים. אלו כלבים יותר אקטיביים, נוירוטיים שזקוקים לפעילות גופנית רבה וזה לא תמיד מתאפשר בבית עם ילדים, שגם כך יש בו פעילות עמוסה בלי קשר לכלב".

יש הבדל בחינוך ובאילוף של כלב בשל גודלו?

"לא, זה הכול לפי מבנה אישיות של כל כלב, אין שיטה אחת שמתאימה לכולם, אבל זה לא קשור לגודל. להפך דווקא הגדולים יותר רגועים ונינוחים מרוב הגזעים הזעירים. יש לנו בצוות את דפי סגל, שהיא בעיקרון על קטגוריית כל הגזעים הזעירים".

יש איזה כללי אצבע איך לבחור כלב לאימוץ?

"חשוב לחקור את ההיסטוריה של הכלב שאנחנו מאמצים, להבין ולוודא שיש אינטרקציה חיובית עם בני אדם, ובעיקר עם הילדים. כשמגיעים לימי אימוץ כדאי לבקש לצאת לטיול מחוץ למתחם האימוץ עם הכלב כדי לוודא שאין חרדה מרעשים, סוציאליזציה לקויה עם כלבים אחרים ותופעות נוספות שלא נרצה בכלבנו, או לפחות נעדיף לדעת מראש. חשוב להבין אם זה כלב שיכול לחיות בתוך דירה או שזה כלב לחצר, ועוד".

דניאל ספן בעבודה. יח"צ,
דניאל ספן בעבודה/יח"צ

איזה פעילויות נוספות יש בטריינדוג?

"יש לנו חוג שנקרא המאלף הצעיר, שהתכנים של החוג זה קצת פסיכולוגיה של הכלב, אנטומיה, וטרינריה, חינוך גורים, משמעת. כל ילד מגיע עם הכלב האישי שלו, ומי שאין לו כלב אנחנו מצמידים לו אחד. מעבר לשדרוג רמת המשמעת של הכלב, החוג נותן ערך מוסף - יוצר תקשורת נכונה בין הילד לכלב. הגיעו גם ילדים עם פוביה לכלבים שעברו תהליך ולמדו לא לחשוש מכלבים וליצור תקשורת נכונה. חלקם אף אימצו כלב בתום השנה (החוג הוא שנתי). החוג מיועד לגילאי 12-6".

איזה עוד שירותים אתם מספקים?

"בזכות הניסיון שלנו, התחלנו לשווק מזון פרימיום לכלבים, שמותאם על פי צרכיו הפיזיולוגיים של הכלב. האוכל ללא גלוטן, ללא דגן, ללא שעורה ועוד, ועם אחוז גבוה של חלבון (בשר). לכלבים עם בעיות עור או פרווה אנחנו מספקים מזון עם אחוז גבוה של סלמון, כך שמי שמתחיל תהליך אצלנו מקבל מעטפת שלמה שעונה על כל צרכיו של הכלב, פיזיולוגי והתנהגותי".

ספר לי על הצלחה גדולה שהייתה לכם?

"אחד מסיפורי ההצלחה הכי בולטים, ובוודאי מרגשים שהיו לנו, היה לפני מספר שנים. הייתה לנו לקוחה על כיסא גלגלים בעלת כלבה שהיא מאוד אהבה. בשלב מסוים הכלבה נהייתה מאוד חזקה והיא התקשתה לצאת איתה לטיולים עם הכיסא גלגלים. בעזרת עבודה נכונה ותקשורת נכונה בין הכלבה לבעלים, הצלחנו להגיע לשליטה מלאה עם רצועה ובלעדיה. הכלבה נצמדת לאותה לקוחה, למדה לא לרוץ לכביש, אירוע שגרם לנו להרבה מאוד סיפוק. אחת לכמה חודשים אנחנו בקשר עם אותה לקוחה ומוודאים שהכול עובד כמו שצריך וזה סיפור שממש נגע לליבנו.

"סיפור נוסף נחמד: היה לנו כלב שפחד פחד מוות מרעשים של מכוניות, אופניים חשמליים. הלקוח גר בתל אביב, ובעזרת עבודה נכונה, שכללה הקלטת רעשי מכוניות ואופנועים, וחשיפה נכונה של הכלב בסיטואציות שונות לרעש הצלחנו להרגיל אותו לרעשים. זאת תוך כדי עבודה בהתניה חיובית ובצ'ופרים, שיהיה לו זיכרון חיובי מאותם צלילים. רמת החרדה של הכלב ירדה באופן משמעותי מה שאפשר לבעלים לחיות עם כלבו באידיליה".

מקום הפעילות: באזור המרכז והשרון. הפגישה נעשית בבית הלקוח או במתחם בצומת ראשונים ברמת השרון.

טל' לפרטים נוספים ויצירת קשר - 1700-700-385 / 052-8814437

אתר

פייסבוק

בשיתוף טריינדוג, בשיתוף טריינדוג
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully