וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מייצרים לקוחות חדשים ואיכותיים לעסק כל חודש בתקופת הקורונה?

בשיתוף סול מדיה, בשיתוף סול מדיה

26.8.2020 / 14:52

הזרמת לידים חמים לעסק באופן שוטף הינה משימה עסקית עיקרית בשיווק של כל עסק. החשיבות של קבלת לידים איכותיים במהירות אפילו גוברת בתקופת הקורונה כשהשיווק ברובו נשען על פעילות דיגיטלית. קטי סול, הבעלים של "סול מדיה", מסבירה על שיטות השיווק השונות הקיימות

קידום אתרים. depositphotos,
קידום אתרים/depositphotos

בין אם אתם עסק קטן או חברה בע"מ, כזו המשווקת מוצרים ושירותים, אתם זקוקים לתנועה קבועה ויציבה של לידים חמים על מנת להזרים מכירות ורווחים אל השורה התחתונה שלכם. בלי פניות רלוונטיות של לקוחות, כאלו שבאמת מתעניינים במוצרים ובפתרונות שאתם יודעים לספק, לא תוכלו לייצר מכירות חדשות לעסק, הלב של הרווחיות בכל עסק.

אבל זה לא כזה פשוט לבנות מנגנון שיזרים לנו פניות איכותיות מדיי חודש, כמובן. עסקים וחברות רבות, כולל חברות ענק בינלאומית, מתמודדות עם האתגר הזה במידות שונות של הצלחה, במיוחד ב-2020 עם קשיי הקורונה ומן הסתם גם עם קשיי ההתאוששות ממנה, שבחלק מהענפים צפויים לקחת שנים.

יש כמה דרכים ליצור זרימה קבועה של לידים לעסק בעזרת השיווק האינטרנטי , בואו נבחן כמה מהן:

קידום אורגני

קידום אורגני הוא ללא ספק שיטה אפקטיבית להשגת לידים ופניות לעסק שלך, במידה ואתם יודעים לעשות זאת נכון.

מה זה קידום אורגני? בגדול, המדובר בפעילות של קידום התוכן או האתר שלכם לראש התוצאות במנועי החיפוש. כאשר אנשים מחפשים את מילות החיפוש הרלוונטיות לעסק שלך, עם קידום אורגני נכון, הוא יופיע בראש תוצאות החיפוש וכך הם יגיעו וייפנו לעסק שלכם.

קטי סול, הבעלים של "סול מדיה", סוכנות פרסום המתמחה בקידום אתרים ועסקים באינטרנט , מסבירה "קידום אורגני הוא ללא ספק כלי אפקטיבי ואם מצליחים להגיע למקומות הראשונים על בייטויים רלוונטים נוכל לקבל המון פניות איכותיות לעסק, עם זאת נדרשת מיומנות גבוהה של המקדם כדי להגיע לשם , וזה נכון כפליים ככל שהתחום תחרותי יותר .

דבר שני, צריך להבין שמדובר בהתחייבות ארוכת טווח שרואים את התוצאות שלה רק אחרי כמה חודשים במקרה הטוב - לוקח זמן להגיע למקומות הראשונים במנועי החיפוש כמו גוגל, וצריך כל הזמן לבצע את פעולות הקידום כדי לא לאבד את המיקום האטרקטיבי אחרי שמגיעים אליו.
דבר נוסף שצריך לשים לב אליו הוא התחרות - ככל שיש יותר תחרות על ביטויי החיפוש הרצויים, כך יהיה יותר קשה להשיג את המקומות הראשונים בגוגל ולשמור עליהם לאורך זמן, אפילו אם אתה מקצוען בתחום קידום אורגני של אתרים ועסקים".

קידום במדיה חברתית

הרשתות החברתיות נותנות פייט רציני למנועי החיפוש המסורתיים, ובראשן גוגל. במיוחד פייסבוק, על שלוחותיה השונות, מנסה להילחם על הפרסום מול ענקית החיפוש גוגל.

יש הרבה עסקים שפונים לקידום בעזרת רשתות חברתיות כמו פרסום פוסטים קבועים בכל שבוע, פתיחת דפים עסקיים, פתיחת קבוצות ייעודיות לנושאים שונים ועוד.

גם כאן, מדובר במאמץ מתמשך, שלא תמיד מביא את התוצאה הרצויה. הבעיה מספר אחת שיש עם שיווק אורגני ברשתות החברתיות, להבדיל משיווק מבוסס מילות חיפוש במנועי החיפוש - היא העובדה שרוב האנשים משוטטים ברשתות החברתיות כגון פייסבוק שלא על מנת לקנות משהו, אלא פשוט כדי ליהנות, להתכתב עם חברים וגם להתווכח בכל מיני נושאים כמו פוליטיקה.

סול: "הרשתות החברתיות מציעות חשיפה גבוהה לקהלים מגוונים, אבל קידום אורגני בתוכן הוא מאמץ גדול אפילו יותר מקידום אורגני במנועי החיפוש, ולא תמיד משתלם, שכן הלך הרוח של האנשים בתוך הרשתות החברתיות הינו חברתי ולא מסחרי וכדי באמת להגיע לתפוצה רחבה צריך לייצר תוכן סופר מדליק וויראלי .

"חשוב להבין שנוכחות ברשתות החברתיות היא חשובה ותורמת למיתוג ולנראות של החברה אבל לא בהכרח מתורגמת ישירות למכירות."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קטי סול. נדב ליבוביץ,
קטי סול/נדב ליבוביץ

קידום ממומן

אם יש לכם מוצר או שירות טוב ואתם מעוניינים להגיע איתו לכמה שיותר לקוחות פונטציאלים במהירות וברגע הנכון קידום ממומן הוא כלי מצויין לעשות זאת.

סול: "קידום ממומן בגוגל מאפשר לנו חלון הזדמנויות מדהים בו אנחנו מציעים את השירות או המוצר שלנו לגולש שמחפש באופן אקטיבי בדיוק את מה שיש לנו להציע לו. כך שאם עושים את הקידום בגוגל בצורה מדוייקת ונכונה נוכל לתפוס את הלקוחות כשהם "חמים ומעוניינים לרכוש.

"הפרסום בגוגל עובד באופן ממוקד מאד כך שרק במקרים של חיפוש ביטויי ומילות מפתח מוגדרות מראש , המודעה שלנו תופיע ורק במקרה של הקלקה על הפרסומת נחוייב בקליק.

היתרון הגדול הוא שמרגע שמקימים את הקמפיין באופן נכון ומקצועי, הוא ישר מופיע בראש תוצאות החיפוש ומתחיל לקבל תנועה. עם זאת, לא כמו קידום אורגני ההופעה בראש תוצאות החיפוש תלויה בתקציב והחיוב הוא לפי קליק."

ומה לגבי הרשתות החברתיות? יש גם קמפיינים המותאמים להם?

סול: "בוודאי. הרשתות החברתיות מציעות פילוח מאוד עמוק ואיכותי של קהלי יעד, כך שאם אתם יודעים את הפרופיל הדמוגרפי והאישי של הלקוח האידאלי שלכם, תוכלו לטרגט אותם ברשת החברתית ולהגיש להם באופן מהיר ומיידי תוכן שיגרה אותם להגיע לאתר או לעמוד הנחיתה שלכם, ולהשאיר פרטים על מנת שתוכלו לחזור אליהם".

השיטות השונות שתיארת , זה משהו שעסקים יכולים לעשות לעצמם לבד?

סול: " אם יש את הידע המתאים והזמן כמובן שאפשר לחסוך את הוצאות השיווק ולנסות להגיע לקהלים הנכונים לבד. למי שלא מרגיש שהוא מומחה בתחום הייתי מציעה לקחת מקצוען שיחסוך לו את "דמי הלימוד" שיכולים להיות הרבה פעמים הרבה יותר יקרים מהכסף שהוא היה משלם לסוכנות פרסום או ללמוד את התחום יותר לעומק, יש היום קורסים מקצועיים במכללות השונות ואונליין שאפשר להיעזר בהם .

"הגיעו אלי הרבה לקוחות שניסו לבד ושרפו סכומים מאד גדולים של כסף או אחרי ניסיון לא מוצלח עם מקדמים שלא תמיד היו מספיק מנוסים , לכן חשוב מאד לוודא שיש לכם את כל הכלים והידע אם אתם מקדמים לבד או שאתם עובדים עם אנשים בעלי ניסיון וידע .

לאיזה עסקים מתאים לעשות שיווק דיגיטלי ומה היית ממליצה להם?

סול " קודם כל זה באמת משהו שמתאים ל99% מהעסקים. דווקא עכשיו הרבה עסקים נאלצו לעשות את המעבר הזה לדיגיטל וגילו שזה יכול לייצר להם זרם קבוע של לקוח באופן יוצא מן הכלל! מה שחשוב זה באמת להבין טוב מי קהל היעד שלנו , הוא מסתובב ומה מעניין אותו כדי לבחור נכון את ערוצי השיווק לעסק שלנו ולא לירות לכל הכיוונים ."

את יכולה לתת דוגמא?

"בטח. יש לי חברה משפחתית העוסקת במוצרי טיפוח טבעיים שאני עובדת איתם , ובתקופת הקורונה הם הבינו שאי אפשר להסתמך רק על חנויות פיסיות, והם פתחו חנות אונליין שהצליחה מאוד דווקא בתקופה הקשה הזאת בזכות תמהיל קידום מאד מדוייק שמפרסם את המוצרים שלהם לקהל שחובב מוצרים טבעיים העשויים עבודת יד.

"עוד עסק שעבר לעולם הדיגיטל בהצלחה בתקופת הקורונה היה עסק לאספקת שירותים הנדסיים בעולם התעשייה, שגייס לקוחות בעיקר בכנסים פיסיים. בגלל האיסור על התקהלויות וטיסות לחו"ל, בבת אחת נשבר זרם הלידים והלקוחות לעסק שלו , מה שאילץ אותו לעבור למתכונת חדשה שנשמעה מאד לא טבעית בהתחלה אבל לשמחתי, הצלחנו להביא לו לקוחות רלוונטיים שצורכים את השירותים שלו. בגלל שמדובר בעסק שהוא B2B במהותו העבודה כאן יותר מורכבת ובנינו לו משפכי שיווק חכמים כדי להגיע לבעלי התפקידים הנכונים בחברות הרלוונטיות, וכל זה בלי כנסים וההוצאות הגבוהות שמסביב ."

גם, חברות גדולות ומסורתיות כמו "בדק בית" וחברות תיווך נדל"ן גילו שניתן להשיג לידים איכותיים לעסק שלהם באמצעות קידום ממומן שנוהל על ידי "סול מדיה". "אחד מהם הגיע אחרי שכבר הפסיד עשרו אלפי שקלים בקידום ממומן אצל ספק אחר בגלל בחירה לא נכונה של ערוצי שיווק . הוא היה מאוד סקפטי לגבי התוצאות שאנחנו נביא לו, אבל הצלחנו לבנות לו קמפיין מעולה בגוגל שמביא לו אחלה תוצאות והוא הפך למאמין גדול בקידום ממומן, בזכות השורה התחתונה שלו. עיסקאות נדל"ן במאות אלפי שקלים כל אחת נסגרו עם חלק מהלקוחות שהגיעו אליו", אומרת קטי.

למה לדעתך זה עובד כל כך טוב?

סול: "קידום אינטרנט הוא לא מדע מדוייק אבל הוא הכי קרוב לזה מבחינת שיטות השיווק הקיימות . יש לנו את היכולת לדעת בדיוק כמה הוצאנו על כל ערוץ פרסום , לכמה אנשים הגיע הפרסום, איך הם הגיבו אליו? ובשורה התחתונה כמה כסף נכנס בסוף מהפרסום?

"דרך אגב היופי בזה שלא חייבים לעבוד בתקציבי ענק ותקציב צנוע של כמה אלפי שקלים יכול להביא תוצאות מדהימות וזרם של לקוחות חדשים מדיי חודש".

מה היית ממליצה למי שעושה את צעדיו הראשונים בשיווק דיגיטלי?

סול :"למי שעוד לא התחיל וחייב להתחיל להזרים לקוחות חדשים לעסק אני ממליצה להתחיל מקידום ממומן שזה כלי מאד אפקטיבי ומיידי שאפשר להתחיל להינות מהפירות תוך כמה ימים בודדים."

אם יש לכם שאלות והתלבטויות בנושא השיווק הדיגיטלי קטי מזמינה אותם ליצור איתה קשר דרך האתר של סול מדיה - www.solmedia.co.il
או לפנות אליה ישירות במייל kathy@solmedia.co.il

בשיתוף סול מדיה, בשיתוף סול מדיה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully