וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך החיפושים הקוליים משפיעים על תחום קידום האתרים?

בשיתוף טרומדיה, בשיתוף טרומדיה

26.8.2020 / 13:54

יותר ויותר מהחיפושים המבוצעים בגוגל נעשים באמצעות פקודה קולית ולא הקלדת שאילתה. איך זה משנה את הדרך בה אנחנו צריכים לקדם את האתר?

חיפוש קולי. pixabay,
חיפוש קולי/pixabay

מערכת היחסים שלנו עם גוגל השתנתה באופן משמעותי בשנים האחרונות. אם בעבר היינו נוהגים רק להקליד את אינספור השאלות והחיפושים שעבורם ביקשנו עזרה ממנוע החיפוש, היום, בחלק גדול מהמקרים, אנחנו פשוט מדברים עם גוגל. למגמה המובהקת הזו יש מספר סיבות: העובדה שחלק גדול מהחיפושים מתבצע דרך הסמארטפון, מכשיר שאנחנו רגילים לדבר בו; השימוש בסירי, אלקסה ושאר עוזרות קוליות; וכמובן הנוחות והאפשרות למצוא מידע רלוונטי גם כשהידיים תפוסות (למשל בנהיגה).

לפי נתונים עדכניים, 3 מכל 5 חיפושים בסמארטפון הוא קולי, ובתחומים מסוימים שיעור החיפושים הקוליים גבוה אף יותר. באופן טבעי מומלץ לקחת זאת בחשבון כשמקדמים את רוב סוגי האתרים.

אילו אתרים מושפעים במיוחד ממגמת העלייה במספר החיפושים הקוליים?

הנטייה לעבור מהקלדת ביטוי חיפוש להשמעתו לגוגל הינה מקיפה ואין כמעט תחום שבו היא לא באה לידי ביטוי. יחד עם זאת ישנם מקומות שבהם היא משמעותית יותר. בפרט מושפעים עסקים בתחום המזון, וזאת משום שחיפושים כמו "מסעדה איטלקית בטבריה" או "מסעדה איטלקית בגליל" מתבצעים במקרים רבים תוך כדי נסיעה או תוך כדי תנועה באופן כללי.

בהתאם כדאי מאוד לקדם אתרים של בתי קפה, מסעדות וגם של אטרקציות שונות ועסקים מקומיים אחרים שאנשים מחפשים כשהם ניידים על בסיס ההבנה שחלק משמעותי מהגולשים זקוק למידע תמציתי ומהיר. כמו כן, קידום אתרים מקומיים מחייב תשומת לב לעוד מספר דגשים חשובים, ובפרט רישום ל-Google My Business.

איך לקדם אתר כדי שיספק מענה אופטימלי לחיפוש קולי?

התשובה לחיפוש קולי, במרבית המקרים, צריכה להיות תמציתית ומדויקת. בהתאם חשוב ליצור באתר עמודי תוכן עם תשובות תמציתיות ומדויקות לשאלות אפשריות. בדרך זו ניתן יהיה לספק לגולשים שמדברים עם גוגל מענה מהיר מאוד - ובהקשר זה כדאי לזכור שגם פרק הזמן עד לטעינת הדף שאליו מפנה גוגל מתוצאות החיפוש הוא פרמטר קריטי: אם הטעינה תימשך זמן רב מדי, הגולשים עלולים לאבד סבלנות ולחפש תשובה במקום אחר.

דגש שני של קידום אתרים עבור חיפושים קוליים הוא עריכת רשימת מילות מפתח שהגולשים עשויים להשמיע לגוגל. ראשית, הביטויים עשויים להיות ארוכים יחסית, שכן היעדר הצורך בהקלדה מאפשר לגולשים להאריך. שנית, ישנם כמובן לא מעט הבדלים בין הדרך שבה אנחנו מדברים לדרך שבה אנחנו כותבים, ורצוי להיות רגישים לכך כשמחליטים עבור אילו ביטויים לקדם את האתר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

על מה עוד חובה להקפיד?

התשובות לחיפושים הקוליים אמורות להיות תמציתיות מאוד ולהיות מוצגות באופן ברור וקל להבנה. מצד שני אל האתר מגיעים מן הסתם גם גולשים שמחפשים מידע מקיף יותר בתחום הפעילות שלו, ולכן במקביל מומלץ ליצור גם דפי תוכן ארוכים, מפורטים, מושקעים והכי חשוב, מועילים באמת לגולשים.

למעשה, זהו הפרמטר המשמעותי ביותר והבסיס לכל החלטה גם כשבונים אתר וגם כשמפתחים ומטפחים אותו. המלצה נוספת היא להפקיד את מלאכת הקידום בידיים מקצועיות של חברה ותיקה כמו טרומדיה שגם מקפידה להתעדכן כל העת בשינויים בתחום.

בשיתוף טרומדיה, בשיתוף טרומדיה
  • עוד באותו נושא:
  • חיפוש
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully