וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורמים המשפיעים על סיכויי ההצלחה של השתלות שיניים

בשיתוף שוורץ ארד, בשיתוף שוורץ ארד

26.8.2020 / 13:39

מי יכול לעבור השתלת שיניים מוצלחת, אילו גורמים מפריעים לכך ואיך עובד התהליך? כל התשובות במאמר הבא

רופא שיניים. pixabay,
רופא שיניים/pixabay

הרפואה הדנטלית השתכללה באופן משמעותי בשנים האחרונות, ובפרט ניתן לומר זאת בפה מלא על תחום שיקום הפה. עבור מי שאיבד מספר שיניים או אפילו את כולן, מדובר בבשורה של ממש - השתלות שיניים חדשניות מחזירות לבני אדם רבים את החיוך, את היכולת לאכול בלי חשש ובעיקר את הביטחון העצמי. אחוזי ההצלחה של ההליכים גבוהים, והמידע בעמוד זה יעזור לכם לדעת האם האופציה רלוונטית גם עבורכם.

האם הגיל הוא פקטור?

הגיל לכשעצמו לא משפיע על סיכויי ההצלחה של השתלות שיניים. יחד עם זאת ישנן מחלות שהסיכוי להיווצרותן עולה ככל שעוברות השנים, והן כן עלולות לחבל בהליך הדנטלי. בכל מקרה ניתן לראות בשנים האחרונות יותר ויותר מטופלים ומטופלות בגיל השלישי עוברים השתלת שיניים - ונהנים מאוד מהתוצאות.

מצבים בריאותיים שעלולים לפגוע בסיכויי ההצלחה

כאמור ישנן מחלות מסוימות שמחייבות תשומת לב מפורטת מצד המומחה (או המומחית, כמובן) לשיקום הפה. חשוב להדגיש כי גם אדם שמשתייך לקבוצות האוכלוסייה בעלות הרגישות המיוחדת יכול לעבור השתלת שיניים בהצלחה בחלק מהמקרים - בכל מקרה כדאי לבחון את האופציה בעזרת רופאי שיניים בעלי ניסיון רב ולא פחות חשוב, יושרה מוחלטת. כך או כך המצבים הבריאותיים הבעייתיים בהקשר של ההשתלה הם:

* סוכרת שאינה מאוזנת
* טיפולי כימותרפיה
* טיפולים הורמונליים
* אוסטאופורוזיס - ובפרט לקיחת תרופות שמונעות בריחת סידן
* סטרואידים - בהתאם לסוג ולמינון

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

סיגריות

עישון הוא אחד מגורמי הסיכון במגוון רחב מאוד של הליכים רפואיים, וזה המצב גם כשעל הפרק השתלת שיניים. החומרים המזיקים שבסיגריות מהווים מכשול של ממש גם לניתוח השתלת עצם שנדרש לעתים כהכנה להחדרת השתל והעמסת השיניים החדשות.

בהתאם מומלץ בחום להיגמל מעישון עוד לפני שמגיעים למרפאת מומחים לשיקום הפה (וכך גם להיפטר מהרגל מזיק באופן כללי וגם להגדיל במידה ניכרת את סיכויי ההצלחה של ההשתלה).

הבדיקות המתבצעות לפני השתלת השיניים

כל ההתוויות הנ"ל הן כמובן כלליות. כל מטופל או מטופלת עוברים סדרת בדיקות כדי לוודא התאמה במקרה הספציפי שלהם. בין השאר מתבצעים צילום רנטגן, צילום פנורמי של הפה, צילום CT, סריקה דיגיטלית וכמובן תשאול מקיף ע"י הרופא או הרופאה.

התהליך המסודר והמדויק תורם גם הוא למקסום אחוזי ההצלחה של השתלות השיניים בימינו. עוד כדאי לדעת כי שתלים איכותיים עשויים מטיטניום, שהוא חומר ביוקומפטבילי - כלומר חומר שהגוף לא מתייחס אליו כאל גורם זר או מסוכן, ולכן במצב תקין אחוזי ההצלחה של ההליך הם למעלה מ-95%.

ההשתלה עצמה מתבצעת במרבית המקרים תחת הרדמה מקומית. קידוח מדויק בלסת מאפשר להחדיר לתוכה שתל או שתלים. לאחר מכן נדרשת המתנה עד לקליטתם של השתלים ע"י העצם. תקופה זו אורכת מספר חודשים, ובמהלכה מותקנים בפה באופן זמני גשר או תותבות. בשלב הבא יבוצע השיקום עצמו, שמבוסס על תכנון מדויק כך שהתוצאות תהיינה מושלמות גם בהיבט הפרקטי וגם מבחינה אסתטית.

בשיתוף שוורץ ארד, בשיתוף שוורץ ארד
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully