וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך לא תעשו טעויות בגיוס המונים: שולי סגל-זלוטסקי מ'טורבו דיגיטל' בטיפים לבחירת פלטפורמה

בשיתוף טורבו דיגיטל, בשיתוף טורבו דיגיטל

26.8.2020 / 9:00

איך מוודאים שקמפיין גיוס הכסף שלנו ישיג את מטרתו - חשוב להבין כיצד להתאים את הפלטפורמה לקמפיין הספציפי שלכם

שולי סגל-זלוטסקי. יח"צ,
שולי סגל-זלוטסקי/יח"צ

בכל שבוע מגיעים אליי מספר מקרים של קמפיין גיוס המונים עם היתכנות פנטסטית, שם אני שמה לב לתופעה החוזרת על עצמה: מובילי הקמפיין מבולבלים מההיצע הגדול בשוק הפלטפורמות, ואינם מצליחים להבין כיצד לקבל החלטה. כל אחת מן הפלטפורמות דורשת מחיר שונה ומציעה חוויית משתמש אחרת ומערכת תפעול ייחודית. וההיצע גדול, ממש גדול.

כמי שעובדת כבר מספר שנים בליווי אינטנסיבי והיקפי של קמפייני גיוס המונים, יצא לי כבר להשתמש בהרבה מאוד פלטפורמות. וכיום אני יכולה להגיד בבירור ומתוך ניסיון שבחירת הפלטפורמה הנכונה היא קריטית להצלחת הקמפיין.

לא אחת פנו אליי מנהלי קמפיינים ש"נתקעו" להתייעצות דחופה, בשאלה מה אפשר לעשות. אחד הדברים הראשונים שאני בודקת במקרה כזה הוא התאמת הפלטפורמה הנבחרת לקמפיין הספציפי. פעמים רבות, לאחר העברת הקמפיין לפלטפורמה מתאימה - קמפיין שהיה נראה חסר סיכוי החל לנסוק.

מדריך קצר לבחירת פלטפורמה נכונה

שלב א: זהו את סוג הקמפיין שלכם

חשוב להבין מהי מטרת הקמפיין: טיפול רפואי, מקרה רווחה, קמפיין הנצחה על ידי מבנה (בו נגייס למשל תשלום עבור מטרים בבניין), מימון משפטי, מימון אמנות כלשהי, וכן הלאה.

שלב ב: הבינו מי קהל היעד

שאלו את עצמכם את השאלות הבסיסיות: מי הקהל שיתרום לפרויקט? האם הוא קהל קרוב אליכם שמכיר אתכם אישית, או קהל שאתם רוצים לחשוף אותו לפרויקט דרך הפלטפורמות החברתיות?

אם מדובר בקהל חדש אליו אתם רוצים להגיע באמצעות הפלטפורמה, תהיו חייבים לבחון עד כמה חוויית המשתמש ברורה ונעימה בפלטפורמה הנבחרת, כך שכל אחד יבין מיד כיצד נכנסים ואיך תורמים בצורה קלה ופשוטה.

נושא שני וחשוב לא פחות הוא ההטמעות בדיגיטל. אם אתם הולכים לקדם קמפיין בדיגיטל, חשוב שתבדקו מול איש הדיגיטל שלכם - מראש - שהפלטפורמה משרתת אותו באופן נכון בדיגיטל, משדרת המרות בצורה נכונה, מציגה ערך המרה וכו'. בדיקה מוקדמת כזו, תאפשר לכם להריץ קמפיין נכון בדיגיטל ללא עצירות מיותרות וכך להביא סכומי כסף גבוהים יותר בהוצאות ועלויות נמוכות יחסית.

נקודות נוספות שחשוב להתעכב עליהן

האם קהל היעד הוא ישראלי או תושב חו"ל?

בחו"ל, אחד הדברים החשובים בפלטפורמה היא האמינות. בדקו שהקהל שלכם מכיר את הפלטפורמה בה אתם מעלים את הקמפיין.

האם נערכו בעבר קמפיינים מהסוג המסוים הזה בפלטפורמה הנבחרת?

אחרי שבדקתם והגדרתם את סוג הקמפיין שלכם, עיברו על הפלטפורמות השונות ונסו למצוא כאלו שכבר טיפלו במקרים דומים לשלכם. זה קריטי לוודא שהפלטפורמה תהיה בעלת ניסיון במקרים דומים, כך תוכלו לקבל הנחיות מדויקות וטיפים לגבי מה "עבד" במקרים דומים.

חשוב מאד לבדוק את איכות האתר

יש מספר נושאים והיבטים שגם אם אתם לא מבינים גדולים בדיגיטל, תוכלו לבדוק כדי לוודא את איכות האתר.

1. מהירות טעינה: כנסו לאתר ממספר מחשבים ומכשירי סלולר שונים. כמה זמן לוקח לעמוד להיטען? חשבו על עצמכם כמישהו שנשלח לאתר מדף הפייסבוק שלו וזמנו קצר, האם הייתם ממתינים את זמן הטעינה הזה? אם זמן הטעינה עולה על 4 שניות - אתם צפויים להפסיד הרבה מקהל המקליקים.

2. חוויית משתמש ברורה: הראו את העמוד לחברים. בקשו מהם קודם לעצום את העיניים, וכשיפקחו אותן מול העמוד - בקשו מהם לתרום. בדקו עד כמה מסובך להם להבין מרגע החשיפה לעמוד היכן תורמים ואיך.

3. אפשרויות תרומה: חשוב שלפלטפורמה יהיו מספר אפשרויות בהן ניתן לתמוך בפרויקט שלכם. כמו סליקה רגילה, פיי-פאל (חשוב מאוד, בעיקר אם מדובר על גיוס בחו"ל), אפשרות לתרום גם בדולרים וביורו (כנ"ל). בנוסף, חשוב לאסוף מן המשתמשים כמה שפחות פרטים. פלטפורמות שאוספות ת.ז, כתובת, מיקוד ועוד - מאבדות תורמים רבים על הדרך. בקהל הפוטנציאלי יש כאלו שלא רוצים להיחשף בצורה כזו, או שמאבדים עניין באמצע.

4. מערכת אוטומציה: לאורך הקמפיין תרצו ליצור קשר קבוע עם התורמים, לעדכן אותם במצב הקמפיין, לתת פוש נוסף ועוד. לרוב תעשו זאת באמצעות רשימת דיוור. פלטפורמה שמאפשרת דיוור דרך המערכת תקל מאד על העבודה. אם אין כזו אופציה, כדאי לוודא שהפלטפורמה יכולה לכל הפחות להתממשק למערכת דיוור או שיש בה אפשרות להורדה קלה ופשוטה של רשימת התורמים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הכל או לא כלום? האם אפשר להאריך את הזמן?

אני אישית מתנגדת לפלטפורמות שמתעקשות על הכל או לא כלום. זה אמנם נראה מגניב ודרמטי, אבל בסופו של דבר זכרו שגם קמפיין מושלם לעיתים נמשך זמן ארוך מהמתוכנן.

לא מזמן הגיעו אליי מנהלי קמפיין וסיפרו לי שבקמפיין קודם הם הגיעו ליעד של 50% בזמן שהגדירו מראש, ונאלצו להוסיף עוד 200 אלף ש"ח מכיסם בכדי לא לאבד את ה-50% שכבר השיגו, רק בגלל שקצבו את הקמפיין בזמן.

יותר משהלחץ משפיע על התורמים ומעודד אותם לתרום - הוא משפיע על ההחלטות שלכם. אם תהיו מוגבלים על ידי הכל או כלום, תוכלו למצוא את עצמכם שופכים כסף רב בדיגיטל על פרסום בצורה לא נכונה, ונוקטים בצעדים שיכולים לעלות לכם הרבה כסף מיותר, רק בשביל לעמוד ביעד התאריך.

מה כן? אפשר לקבוע תאריך בצורה מושכלת, אבל בדקו ליתר ביטחון שתמיד תוכלו להאריך את הזמן. על האופציה של הכל או כלום אני מעדיפה לוותר. מדובר בקונספט מיושן ששום דבר טוב לא יוצא ממנו.

הכותבת היא שולי סגל זלוטסקי, מנהלת משרד 'טורבו דיגיטל' ומתמחה בניהול גיוסי המונים בישראל, אירופה וארצות הברית.

בשיתוף טורבו דיגיטל, בשיתוף טורבו דיגיטל
  • עוד באותו נושא:
  • דיגיטל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully