וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים ללוות אחרים בהתפתחות והגשמה אישית? בואו ללמוד את שיטת גרינברג

בשיתוף מרכז חופש הגוף

26.8.2020 / 8:33

כשאנו סובלים מכאבים כרוניים, או חשים כבויים טבעי שנחפש פתרונות. שיטת גרינברג מאפשרת להשיג את המטרות שתציבו לעצמכם תוך גילוי עוצמות שלא הכרתם בכם

מרכז חופש הגוף. גיא חמוי,
מרכז חופש הגוף/גיא חמוי

בעוד שמרבית השיטות האחרות מתמקדות בבעיות שיש לאדם, ייחודיותה של שיטת גרינברג היא בהגברת הסקרנות והתשוקה שלנו לחיים ומתוך כך עולה בנו אחריות לדפוסים הבלתי רצויים שלנו ונובעים בנו הכוחות להיפרד מהם. בעזרת הכלים ששיטת גרינברג מציעה תוכלו להגדיר את השינויים אותם אתם מעוניינים ליצור בחיים בבהירות ולבצעם במהירות שתפתיע אתכם.

דלית גרוסינגר הינה מוותיקי שיטת גרינברג בישראל ועוסקת בשיטה למעלה מ- 25 שנה. ב-1995 התחילה ללמוד אצל מייסדי השיטה, אבי גרינברג ורות אלקנה. ולאורך השנים עברה מגוון רחב של השתלמויות שהפכו אותה למקצועית בתחומה: הרחבת התפיסה, תקשורת בין אישית, החלמה ממצבים פיזיים מורכבים, הפחתת מתחים, התמודדות עם פוסט טראומה ועוד.

בראיון מיוחד עם דלית, התוודענו לשיטת גרינברג וגם לתוכנית הלימודים ללימודי שיטת גרינברג במרכז חופש הגוף שייפתח באוקטובר 2020, ומיועד למי שמעוניין לרכוש מקצוע בתחום הטיפולי וההתפתחותי.

דלית, ספרי קצת על שיטת גרינברג. מי מגיע לתהליך?

"אנשים מגיעים לתהליך כשמשהו לא מסתדר להם בחיים, בין אם מדובר בהרגשה נפשית, ובין אם מדובר במצב פיזי של כאבים, זה יכול להיות גם מצב רגשי לא פשוט או אי יכולת להגשים חלומות. באופן כללי, הייתי ממליצה לפנות לתהליך לכל מי שמרגיש כאב, חוסר סיפוק, חוסר שקט, לחץ או חרדה. בדרך כלל מגיעים עם רצון לשנות אספקט מסוים בחיים שמתקשים לשנות לבד.

"התפקיד של מדריך בשיטת גרינברג הוא לראות את התמונה כולה וללוות את המודרך צעד צעד עד להשגת המטרות. למשל, אם אדם מגיע אליי עם כאבים פיזיים, חשוב שנלמד אותו לזהות שהכאב הינו חלק ממכלול של דפוסים, אמונות ורגשות הכלואים במאמצים פיזיים בגוף.

"לתפיסתי, כל מה שאנו חולמים להיות כבר מצוי בנו, אך באמצעות דפוסים שפיתחנו, אמונות שאנו מחזיקים בהן או פחדים המונעים מאיתנו להתחבר לעוצמה שלנו, אנו מעכבים את החלומות שלנו מלהתממש. בתהליך, מדריך יכול להראות למודרך כיצד הפחדים שלו הם אילו המעכבים אותו או כיצד תחושה של ערך עצמי נמוך או אמונה מגבילה מנהלות אותו. לדוגמא: התמודדות עם שינוי לקריירה שאתם חולמים עליה מביאה עימה חוסר ודאות, פחדים ואף ספקות עצמיים. בתהליך נלמד יחד להישאר טבעיים וחופשיים בתוך סיטואציה של לחץ וחוסר ודאות ולהביא לידי ביטוי את האיכות של המודרך בצורה ברורה וקולחת. לסיכום, אנחנו מחפשים להסיר את המחסומים המונעים מהאדם להגיע למימוש עצמי".

מרכז חופש הגוף. גיא חמוי,
דלית גרוסינגר - מייסדת מרכז חופש הגוף/גיא חמוי

תוכלי להרחיב כיצד מתנהל מפגש בשיטת גרינברג?

"עשר הדקות הראשונות של כל מפגש כוללות שיחה במסגרתה מבררים מה השתנה במהלך השבוע כאשר יתר המפגש מלווה במגע המשולב בהדרכה מילולית, זאת במטרה להביא את המודרך לחוות ככל הניתן את המתרחש בגופו. הסשן (פגישה) הראשון עוסק בעיקר ב- 'הערכה', במסגרתה מבצעים היכרות, תשאול ואבחון דרך כפות הרגליים כדי לזהות את הדפוסים בהם האדם כבול: מהי צורת החשיבה שלו? למי הוא הופך כאשר הוא כבול בצורה כזו? וכן מזהים את תגובת הגוף למצבים האלה כדי לפלס את הדרך להשתחרר מהם. בסיום כל סשן יש כמה דקות מנוחה, סיכום והצבת מטרות לשבוע הבא".

מהי טכניקת הטיפול?

"מעבר לאבחון בכפות הרגליים, שיטת גרינברג כוללת מאות סוגי מגע בטכניקות שונות - מגע עמוק על השרירים, על העצמות, מגע עדין על העור, מגע לעורר פחד, להתמודד עם כאב ועוד. מאחורי כל מגע עומדות כוונות מדויקות המסייעות למדריך להשיג את המטרות בבסיס אסטרטגיית ההדרכה שהוא מגבש.

"תשומת לב לגוף היא נושא מהותי ומרכזי בשיטת גרינברג. על המדריך להיות קשוב לניואנסים הדקים ולרגשות החבויים של המודרך כדי לאפשר לו באמצעות הגוף לפתח כלפיהם תשומת לב."

מרכז חופש הגוף. גיא חמוי,
מרכז חופש הגוף/גיא חמוי

כיצד בנויים הלימודים בשיטת גרינברג במרכז חופש הגוף?

"תוכנית הלימודים נבנתה כך שתתאים לכל אורח חיים - אנשים עובדים, בעלי משפחות וגם לצעירים.
בכל שנת לימוד מתקיימים שמונה מפגשי סוף שבוע (חמישי-שבת), ללא לינה מהבוקר ועד הערב. הלימודים משלבים לימוד עיוני ומעשי ומלווים בתרגולים רבים. לאורך הלימודים הסטודנטים מתנסים בתכנון ובניית תהליכים אישיים בהתאם לצרכי המודרך המשתנים. בסיום המפגש הראשון של השנה הראשונה, הסטודנטים כבר מתחילים לעבוד עם אנשים בטכניקות שנלמדו כאשר כבר בתום שנת הלימודים הראשונה הסטודנטים יכולים לעבוד בתשלום. בנוסף למפגשי הלימוד הפרונטליים, בכל שבוע מתקיים גם מפגש בזום המעניק מענה לשאלות ותשובות, ריענון וחזרה על החומר וכן תרגול משותף.

"משך הלימודים הוא 3 שנים, בכל שנה כ- 360 שעות לימוד אקדמיות, כאשר במהלכם אין צורך לפגוע באורח החיים הקיים. בתום השנה הראשונה מתקיים מבדק הבוחן את ידע התלמיד ויכולת היישום שלו, וכבר בסיום השנה הראשונה הוא יכול לקבל תשלום על עבודתו. בשנה השנייה אנו מעודדים את הסטודנטים לעבוד עם 10-8 מודרכים בשבוע, כאשר בשנה השלישית מספר המודרכים הולך ועולה".

ואם כבר הזכרנו לימודים, האם כל אחד יכול ללמוד את שיטת גרינברג?

"כשמתעניין נרשם ללימודים, אני עורכת עימו פגישת זום כדי לראות אם הלימודים מתאימים לו. על מנת להיות מדריך בשיטת גרינברג על האדם לרצות לגעת בחייהם של אחרים, לרצות לחוות את מה שחווה האחר ולעבוד במגע. לא כולם מתחברים לזה, ועדיף שלא ילמדו שיטת גרינברג אם לא. מעבר לכך, בזכות הלימודים כל סטודנט עובר תהליך עומק עם עצמו ועושה דרך מרתקת של חיבור לגוף. גם היום, לאחר 25 שנות ניסיון בשיטה, אני יכולה להגיד שהשיטה חיה בי. אני משתמשת בכלים הנלמדים בה להתמודדות עם פחד וכאב במישורים רבים."

ולסיום, איזה מסר היית רוצה להעביר לקוראים?

"תכנית הלימודים של שיטת גרינברג קיימת כבר מעל ארבעה עשורים והיא הלכה והשתכללה עם הזמן. מעל 1,000,000 איש ביותר מ- 20 מדינות ברחבי העולם התנסו בשיטה ואני מאמינה שזהו רק קצה הקרחון של הבאות.

מטפלים מכל השיטות ומי שמקצוע הטיפול קורא לו ימצא עצמו מתפעל מהשיטה ומהאפקטיביות שלה על המתנסים בה, ואני באופן אישי אשמח להכשיר כמה שיותר מדריכים בדרך לעולם טוב יותר."
רוצים לדעת עוד על שיטת גרינברג? חפשו בלימודי שיטת גרינברג בפייסבוק או בקרו באתר מרכז חופש הגוף.

Contact@BodyFreedom.co.il

055-2773364 וואטסאפ

  • עוד באותו נושא:
  • טיפול
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully