וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לצלוח את המשבר ולהיות מוכן תמיד

בשיתוף RECOM – שיווק וניהול נדל"ן

25.8.2020 / 13:51

אלכסיי מולצ'נוב, מנכ"ל ובעלים RECOM - שיווק וניהול נדל"ן ילמד אתכם על בניית חוסן אישי להתמודדות עם משברים ויצירת הצלחות בחיים

אלכסיי מולצ'נוב. יח"צ,
אלכסיי מולצ'נוב/יח"צ

המשבר האחרון תפס את רובנו לא מוכנים.... תחושות כמו הלם, עצב, אובדן המוכר והידוע, לחץ ובלבול אפיינו את המצב. חלק משמעותי באוכלוסייה איבד את פרנסתו - בין אם היה להם עסק או מקום עבודה כשכירים, ולא נראה שהמצב עומד להשתפר בזמן הקרוב.

שאלו את עצמכם: האם הייתם יכולים להגיע למשבר הזה שנכפה על כולנו ולהגיב לו בצורה טובה יותר? האם יש מספיק כוחות וכלים להתמודד עם כל משבר שיבוא?

משברים הם חלק מהחיים. זה לא משנה אם זה קורונה, גירושים, פיטורים או חלילה אובדן. לצערי אין אדם שאינו חווה משברים בחייו ומה שחשוב הוא לבנות את החוסן הפנימי להתמודד עם כל מה שהגיע ועוד יגיע.

ראו טיזר לקורס ייחודי "איך לצלוח משברים ולהיות מוכן תמיד"


האם חשבתם פעם, מהי התכונה הכי חשובה לבן אדם בשביל להצליח בחיים ולהגיע רחוק?
התשובה היא - עמידות! לא כישרון, לא מזל, לא עבודה קשה, אלא עמידות!

אני חוויתי בחיי משברים רבים, מורכבים ביותר: עלייה לארץ, השלמות לאוניברסיטה, יציאה לעצמאות, משבר ההייטק של 2008 וסגירת פעילות של חברה, שינוי תחום עסקים ופתיחת עסק חדש והיום משבר הקורונה... כל שינוי דרמטי שכזה, יכול היה להביא אותי למצב של דיכאון, מצב כלכלי עגום ועוד.

אבל בחרתי להתמודד, לצמוח ולהתפתח מכל משבר ומשבר. כיום (2020) בגיל 49 אני איש משפחה, יזם ואיש עסקים ואני מרגיש תחושת שליחות גדולה לעזור להמון אנשים שחווים משברים ורוצים להרגיש שהם:

• חסינים יותר ובטוחים יותר
• שיש להם מספר אופציות לבחור בכל נקודת זמן
• ושהמשבר יכול להיות ההזדמנות הגדולה של חייהם.

אז קודם כול, וזה נוגע לכל משבר בחיינו, אני ממליץ להבין את המצב לעומק ולבנות כללי הישרדות חדשים.

אז מה עושים כאשר עולם מתהפך? יש כלל שעזר לי מאוד בחיים, ובפרט במשברים שעברתי - זה כלל שלמדתי מאלון אולמן, "עשה רק מה שמקדם אותך".

יש עוד דבר חכם מאוד, ולמדתי אותו מאנשי דת - הכול לטובה. זה מדהים ועוזר מאוד לחיות ולשרוד כל מצב קשה. אני אלך איתכם עוד יותר רחוק, ואגיד לכם שאני רואה בכל משבר הזדמנות ענקית. זהו שינוי מצב בחיים שיכול לאפשר לנו לחשוב אחרת ולשנות את חיינו לטובה! משבר כזה הוא זמן לעשות חשבון נפש ולהשתפר בכל תחום הקריטי לנו להצלחה ולאושר.

אז בואו נעשה חשבון נפש עכשיו:

- תתקרבו למראה ותשאלו את עצמכם האם אתם אוהבים את מה שאתם רואים שם? תביטו ב"לבן של העיניים" שלכם ותגידו האם יש שם ים של אנרגיה שמספיק לכל מה שאתם צריכים לעשות בחיים האלה? תחשבו ותרשמו איך אתם מרגישים, מה מפריע לכם להיות מאושרים ומה אתם כן אוהבים לעשות. תחשבו ותרשמו מה השגתם בחיים. מי אתם ולאן אתם הולכים. כן כן, זה הזמן לעשות את זה.

- תבואו לבת/ בן הזוג שלכם ותשאלו אותם איך הם מרגישים, מה הם חושבים על זוגיות, ומה אתם יכולים לשנות ולעשות בשבילם כדי שיהיה להם טוב וכיף יותר בחיים. מתי עשיתם את זה בפעם האחרונה?! תבנו יחד תוכניות לחיים עתידיים. תזכרו, זוגיות טובה היא לא רק אהבה - אלא גם חברות ושותפות, ואם אין את זה - אין שום דבר.

- תבואו לילד האהוב שלכם, לכו אותו לחדר, תחבקו אותו ותגידו לו כמה אתם אוהבים אותו, כמה הוא חשוב לכם - ושאתם תאהבו אותו תמיד וללא תנאי! תשאלו גם אותו איך הוא מרגיש ומה חסר לו, ואיך אתם יכולים לעזור לו; מה החלומות שלו ומה אתם יכולים לעשות יחד כדי להגשים אותם?

- תתקשרו לאימא (וגם לאבא?), תגידו להם שאתם אוהבים אותם מאוד, שהתגעגעתם אליהם ושעוד מעט תיפגשו. הגיע הזמן לתכנן עם אימא יום כיף! מתי עשיתם את זה בפעם האחרונה? בינתיים שלחו לה פרחים ומתנה יפה, כרטיס להופעה או בושם טוב.


- תתקשרו לחברים אהובים שתמיד היו לצידכם בזמנים הכי שחורים, ותמיד עזרו לכם. תתכננו איתם חופשה עתידית יחד - סקי, משחק כדורגל או שופינג.

- תבחרו להיות פרואקטיביים, ובכל דבר תנסו לראות הזדמנויות לשיפור. כך צריך ורק כך נכון לעשות. זה הדבר היחיד שמקדם אותנו. תנו לעצמכם התחייבות - לעשות רק דברים שממקסמים אתכם.

וכדי שכל זה יצליח צריך לנהל אותו לפי חוקים וכללים מסוימים.

כאן ועכשיו אני רוצה לתת עוד כלים בשביל לצלוח כל משבר בחיים.

יש תובנה שלמדתי מזמן ומהרבה אנשים מצליחים, שחייבים להתייחס לכל דבר חשוב בחיים כמו לפרויקט. ואז הכול ברור, וכל הדברים מונחים במקומם. קבלו ממני עכשיו המלצות על איך אמורים להתנהל בשביל להצליח בכל פרויקט בחיים.

חברים יקרים שלי, לכל בעיה, אתגר ומשבר בחיים - יש פתרון. רק למוות אין פתרון.

לכן כל עוד אנחנו בחיים - חובה להיות אופטימיים ולחזור ולהגיד לעצמנו שנעבור הכול ונצליח בכול, ואין לנו אופציה אחרת! ניקולאי אוסטרובסקי אמר פעם, "אנחנו חיים פעם אחת, ולכן חשוב מאוד לחיות את החיים כך שבסופם לא נצטער על הדברים שלא עשינו ועל החלומות שלא הגשמנו". זה משפט גאוני, והוא אומר המון. בואו נלמד ונבין מי אנחנו, מה הכי חשוב בחיים ואיך לחיות אותם הכי טוב, בלי הגבלות ובלי המטרה רק לשרוד.

אני חושב שאנחנו צריכים להיות מנהיגים ובמיוחד בזמן של משבר.

מנהיג אמיתי לוקח אחריות. בואו ניקח אחריות על כל מה שקורה איתנו. לעולם לא כדאי להתלונן ולחפש אשמים. זה הדבר הכי פחות מקדם. אני, דרך אגב, בטוח שכל מה שקורה איתנו - אנחנו הסיבה היחידה לזה. כך אני רואה את זה, וכל כישלון ונפילה אני לוקח כמתנה ולומד ממנה לעתיד מוצלח וטוב יותר.

בכל דבר אין הצלחה בלי עבודה יעילה וחכמה!

ועייפות היא לא סימן שעבדנו טוב, אולי קשה, אבל לא בהכרח יעיל.

משבר מקצין דברים, לכן חובה להיות עוד יותר יעיל. להיות יעיל זה אומר להגיע למטרה מהר יותר ובמינימום עלות ומשאבים.

- הדבר הראשון בלהיות יעיל - למצוא מורה דרך.

מומחים, יועצים, מאמנים - אלה אנשים שלמדו שנים על גבי שנים תחום ספציפי. הם השקיעו לפעמים מיליונים בשביל ללמוד את מה שהם יודעים בתחום ההתמחות שלהם. אם אנחנו רוצים להיות יעילים, אי אפשר בלעדיהם. אין סיכוי בכלל לדעת בכל תחום שצריכים להיות בו יעילים, מה שמנטורים יודעים.

- עוד דבר ענק שעוזר לצלוח משברים, זאת עשייה מעניינת ומאתגרת. ואז אין זמן פנוי לפניקה ולדיכאון בכלל. לא חשוב באיזה מצב אנחנו נמצאים, גם במשבר, העבודה מרפאת את כל הבעיות הנפשיות. התרופה הכי טובה היא - עבודה יעילה לכיוון המטרה, לפי התוכנית החכמה שבניתם עם המומחים.

- כאן מגיעים לעוד דבר המשפיע מאוד על ההצלחה במשימה הכל כך חשובה לנו, והוא מיקוד, ועוד פעם, מיקוד.

אני בנושא זה יכול להמליץ על ספר מצוין בתחום המיקוד, והוא "Focal Point", של בראיין טרייסי. זהו ספר מדהים, וכאשר תקראו אותו ותרכשו כלים כיצד להיות ממוקדים, החיים שלכם ישתנו מן הקצה אל הקצה.

אתם תלמדו על חוק פרטו, שמדבר על כך שב-20 אחוזים מהזמן אנחנו יכולים לייצר עד 80% מהתוצאה הרצויה. זה מדהים! תחשבו על זה בבקשה. מתמטית זה אומר שאם נעבוד נכון אפשר לעבוד רק 50% מהזמן שעבדנו קודם, ולהרוויח פי 2 ממה שהרווחנו לפני. כל מה שצריך לעשות בשביל זה הוא להבין מהו הדבר המקדם אותנו ביותר, וללמוד להיות ממוקדים ולא להתפזר. זה הכול.

אלכסיי מולצ'נוב. יח"צ,
אלכסיי מולצ'נוב/יח"צ

ועכשיו אדבר אתכם על אושר..

מתברר שבשביל להיות מאושרים - חייבים לחיות בביטחון. אין ביטחון כלכלי בלי הכנסה פסיבית ואין הכנסה פסיבית בלי להשקיע!" רוברט קיוסקי אמר שיש ארבע סוגי אנשים המחולקים לפי דרגות סיכון והצלחה: מהכי לא מוגן להכי בטוח ומסודר:

- שכיר
- עוסק מורשה
- בעל חברה
- משקיע

תנו לי דקה ואוכיח לכם שכל מי שעובד כל החיים, ואפילו מצליח ומרוויח 100 אלף בחודש, תוך שבוע או חודש יכול להישאר בלי כלום, או כמעט בלי כלום. זה קורה אם לא משקיעים.

אותו רוברט קיוסקי אמר דבר חכם מאוד. הוא מסביר איך אפשר לדעת כמה אנחנו מוצלחים ומבוטחים כלכלית בחיים. תבדקו כמה חודשים אתם יכולים לחיות בלי הכנסה אם פיטרו אתכם, או שהעסק שלכם בקשיים ולא מכניס לכם כסף.

בן אדם מסודר כלכלית יכול לא לעבוד שנים, ולהמשיך באותה רמת החיים הטובה שלו.
ואם אנחנו לא יכולים לחיות אפילו כמה חודשים בלי משכורת או בלי עסק שמכניס כסף, אנחנו במצב קטסטרופלי ומסוכן מאוד.

הבעיה היא שהרוב המכריע הוא אנשים שכאלה. ורואים את זה ממש במשבר הנוכחי - משבר קורונה.

אנשים נמצאים כמה חודשים בלי משכורת, והולכים לפשוט רגל, אין להם אוכל בבית וכדומה. זה רע מאוד ואסור שזה יקרה. יש רק פתרון יחיד לזה - להשקיע ורצוי בנדל"ן. ואני אסביר למה.

חשוב מאוד לציין שגם אם אתם לא שכירים אלא אנשי עסקים מוצלחים, ואפילו מוצלחים מאוד ולא משקיעים - אתם במצב מסוכן ונמצאים על הגבול. כי כל רגע עסק אפילו הכי מוצלח במשבר כמו קורונה יכול לפשות רגל ואין מה לעשות אם זה, ואם היה נדל"ן, זה היה מציל חיים של עסק ולא רק.

אביא לכם עוד סיבה מדוע כולנו חייבים להשקיע: רובנו לא מעוניינים לעבוד קשה בלי סוף, רוצים אופציה לפרוש צעירים יחסית, וגם שהפנסיה תהיה מספיק גבוהה בשביל לחיות, לטייל, ליהנות, וגם לפעמים לעזור לילדים. כל זה הוא בלתי אפשרי אם לא השקענו ואין לנו נכסים בצד, ואיננו מקבלים הכנסה פסיבית מכובדת. יצא לכם לחשוב על זה?

הפנסיה שנקבל - היא גם מתחילה רק קרוב לגיל 70, וגם תהיה שווה רק לשליש או חצי במקרה טוב מההכנסה שהתרגלנו אליה בזמן שעבדנו.

עם זה לא ניתן לחיות, ולכן כולם צריכים להתחיל לחשוב על השקעות!

אני ממליץ מכל הלב:

- להשקיע בשביל לשמור על ההון, להגדיל אותו ולבנות פנסיה והכנסה פסיבית

- לשים בצד ולהשקיע לפחות 30% מרווח החברה או 20% מההכנסה של השכיר

- להתחיל ללמוד את נושא ההשקעות ולבחור את סוג הנדל"ן שהכי מתאים לכם

- למצוא יועץ נדל"ן מומלץ ומקצועי. אסור לסכן כל כך הרבה כסף ולעבוד לבד בלי ניסיון רב בתחום


- לקרוא לפחות שלושה ספרים על תחום ההשקעות: שניים של רוברט קיוסקי - "אבא עשיר, אבא עני" ו"המדריך להשקעות של אבא עשיר, אבא עני", והספר שלי "חיים, הצלחה ונדל"ן - איך להשקיע נכון ולחיות בביטחון"

*** כל מי שרוצה לצלוח את המשבר ולהצליח יותר בחיים, ראו קורס שבניתי במיוחד בשבילכם:
https://course.recom.co.il/howtosucced?utm_source=HTS100

אוהב אתכם

שלכם, אלכסיי מולצ'נוב

מנכ"ל ובעלים RECOM - שיווק וניהול נדל"ן

  • עוד באותו נושא:
  • משבר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully