וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכיינות מזון או אופנה? הקורונה הכריעה - זכיינות היא עסק חיוני!

בשיתוף FRAN & MARK, בשיתוף FRAN & MARK

24.8.2020 / 14:37

לזכיינות יש יתרונות וחסרונות רבים. תקופת הקורונה וההסתמכות על מכירות ברשת כתוצאה ממנה מדגימה את אחד מהשיקולים העיקריים שצריך לקחת בחשבון בדרך להחלטה האם להיות זכיין או לצאת לדרך עצמא

זכיינות. shutterstock,
זכיינות/shutterstock

בזכיינות יש יתרונות רבים שנותנים ליזמים את הביטחון שהם צריכים כדי לפתוח עסק. אך באיזשהו מקום זהו כלוב של זהב, שלא מאפשר לזכיין להיות יצירתי מספיק ולחפש פתרונות. אולי זהו החיסרון הגדול ביותר בתחום הזכיינות - התלות של הסניף בפעילות הרשת.

ברגעי משבר הסניף מחכה שהרשת תדריך אותו ותספק לו את הכלים להצליח, ואם הרשת לא הצליחה לצפות את מה שעתיד לבוא ולא נערכה לכך מבחינת משאבים, הזכיין עלול למצוא את עצמו לבד במערכה.

אין ספק שהמשבר האחרון הוכיח לכולנו את חשיבות המושג "און ליין", ומי שלא השכיל עד כה להיות שם, העתיד שלו לא מזהיר במיוחד.

מי חשב שאני אשתמש במילים זכיינות והישרדות באותה כותרת? הרי זכיינות היא שיטה יחסית בטוחה יותר לבעלי עסקים ולבעלי הרשתות. יזם שרוכש זיכיון, יש לו יותר "ביטחון" מאשר שיהיה לו במידה ופותח עסק עצמאי, כיוון שהוא מקבל ארגז כלים מוכנים לעבודה- קונספט מוכח, ספקים יציבים ואמינים, מחירונים, מיתוג, מיצוב , הדרכות והכשרות, ולכן מוכח שבימים רגילים אחוז הסגירה של עסקים שאינם בזכיינות גבוה יותר, ואין לי ספק שזה יהיה נכון גם בימים מטורפים אלה שאנחנו חווים.
מצד שני, גם בעלי הרשתות נהנים משיטה זו, כיוון שיש להם את האפשרות להתפתח ולגדול מהר יותר מבלי לסכן את כספם בפתיחת סניפים.

אחראים על מיזם Fran&Mark - עו"ד זכיינות גיא קולן, אלכסיי קוגן - יזם ומשקיע במיזמי אינטרנט שונים, קובי לופו - מומחה בייעוץ לעסקים בתחום הזכיינות. יח"צ,
אחראים על מיזם Fran&Mark - עו"ד זכיינות גיא קולן, אלכסיי קוגן - יזם ומשקיע במיזמי אינטרנט שונים, קובי לופו - מומחה בייעוץ לעסקים בתחום הזכיינות/יח"צ

אז אם כן, מדוע לרשום הישרדות בזכיינות?

יש לכך סיבות שונות, אך הסיבה העיקרית היא שב"כלוב הזהב" שנקרא זכיינות , יש חסרון אחד מאוד גדול וזהו התלות של הסניף בפעילות שהרשת עושה.

ניתן תמיד לראות בתקופות המשבר כיצד עסקים שונים ביצעו התאמות ושינויים בהתאם לתקופה, כיוון שעסקים עצמאיים נדרשים כל הזמן לחשוב על אפיקים חדשים שלפעמים גם הולכים נגד הקונספט של העסק הנוכחי, אך הוא הכרחי לצורך הישרדות. לעיתים מגלים שבסוף אפיקים אלה, נכונים יותר מהפעילות הרגילה של העסק וזה מביא לשינוי של העסק גם בימים שלאחר המשבר.

אך מנגד, בעולם הזכיינות, זה מעט שונה. הזכיין מראש לא מורגל להתמודד עם שינויים, כי הרי הרשת אמורה לספק לו את כל הפתרונות, וזה יוצר מצב שבעל העסק הוא מעט מקובע בחשיבה שלו. אפשר להקביל את זה לנהיגה באמצעות אפליקציית WAZE. אם בעבר היינו מכירים את כל הרחובות, ויודעים את הדרכים הקצרות להגיע ממקום למקום, היום אנחנו כמעט ולא מסוגלים לעשות זאת מבלי להשתמש באפליקציית WAZE, ומי לא מכיר את התחושה שפתאום האפליקציה תקועה, או לא עובדת , ואז אנחנו מרגישים חסרי אונים ולא יודעים מה לעשות.

ולכן, בעת משבר, מצופה מהרשת לייצר פתרונות לטובת הזכיינים כדי שיוכלו להמשיך לפעול, כי הם לא יכולים לעשות ככל העולה על דעתם בסניף שלהם. חשוב מאוד לפתח את העסק באותו קצב עם העולם ולהבין מתי רואים franmark.co.il/לוקיישנים/' target='_blank'>הזדמנויות עסקיות שיתרמו לעסק רבות ולבחור גם הטיימינג הנכון לכך.

ואם אני צריך להצביע על פתרון אחד שיכול לסייע לעסקים ברוב התחומים בתקופה הנוכחית -הוא נושא האון ליין. הרי המשבר הנוכחי שממשיך ללוות אותנו כיום , וכנראה ימשיך ללוות אותנו בשנה הקרובה, הוכיח את חשיבות המוצר שנקרא "און ליין".

אומנם זה לא תחום חדש, ותמיד ידענו שהוא קיים וגם כל הסטטיסטיקות הראו שזה תחום שגדל בכל שנה בארץ ובעיקר בעולם, אך המציאות והמושג "סגר" הכריח אותנו להשתמש בכך, וכולנו כצרכנים התחלנו לצרוך הרבה יותר דרך שיטה זו, וראינו את הנוחות ויעילות שבכך. אז נכון שבימים הראשונים של המשבר, אנו כצרכנים קיבלנו בסלחנות תקלות ועומסים כאשר ניסינו לבצע משלוחים, אך ככל שיעבור הזמן, נהיה פחות סלחנים לכך , ונדרוש את השירות הטוב והמהיר ביותר שאנו מצפים לקבל.

על פניו, זה נשמע פשוט מאוד, שכל עסק יקים אצלו מערך משלוחים, אתרי סחר, פלטפורמה לטייק אווי, אך מסתבר שהמציאות מסובכת יותר.

אם ניקח לדוגמא רשת שהייתה לה פלטפורמה כזו לפני המשבר, אז הלקוחות שלה כבר יודעים שזה קיים, ויש מערך שמצליח לתת את השירות הזה, והמערכת מורגלת לעבוד בשיטה הזו, גם אם זה לא מושלם וגם אם צריך לתקן ולשפר את הפלטפורמות כדי שייתנו את המענה הראוי. אך במידה ויש רשת שלא הייתה לה שום נוכחות בפלטפורמות האלה, היא בבעיה, ואפילו הייתי אומר בבעיה קשה.
כיוון שהקמת אתרים כאלה בצורה טובה ומקצועית היא לא סיפור זול מצד אחד, מצד שני לוקחת זמן. אך מסתבר שזו לא הבעיה העיקרית, כי גם אם מתגברים על כך, הלקוחות הנאמנים של המותג לא יודעים שיש לה את האפשרות הזו ובינתיים צורכים דרך אתרים של מתחרים, וכאשר המותג כבר יפרסם ללקוחותיו שיש לו את האופציה לבצע משלוחים והזמנון און ליין, הלקוחות כבר איבדו חלק מהנאמנות שלהם. מה גם שבכל אתר חדש, יש חבלי לידה ותקלות וייקח זמן לטפל בהם, ולא בטוח שללקוח יהיה את הזמן והסבלנות לחכות.

בעקבות המידע הזה, ברור לכל יזם שמעוניין לרכוש זיכיון, שאחד מהפרמטרים שעליו לבדוק היא האם לרשת יש אתרי סחר או משלוחים ומה אחוז הקניות דרכם. כדי להצליח לקבל את המידע הזה, בנוסף למידע כללי ומקיף על הרשת, ניתן לעשות זאת דרך פלטפורמת FRAN & MARK, שהינה פלטפורמה ייחודית בארץ ובעולם בתחום הזכיינות.

המידע שניתן לקבל על רשת דרך פלטפורמת FRAN & MARK, הוא המקיף ביותר וכולל סקירה רחבה על הרשת, תנאים מסחריים, עלויות הקמה, אנשי מקצוע כמו עורך דין זכיינות ויועצים שעובדים עם הרשת, היסטוריה על סניפים שנפתחו ונסגרו, כל זאת בצורה שקופה, אמינה וידידותית, ובכך תסייע לכל יזם שמעוניין לרכוש זיכיון לקבל החלטה מושכלת.

כנסו לאתר הבית: franmark.co.il או צרו קשר בטלפון 072-394-5580 לפרטים נוספים בנושא הזכיינות.

בשיתוף FRAN & MARK, בשיתוף FRAN & MARK
  • עוד באותו נושא:
  • זכיינות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully