וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור טבעת אירוסין?

בשיתוף מאייב תכשיטים, בשיתוף מאייב תכשיטים

24.8.2020 / 13:52

בעת הצעת הנישואין נהוג להעניק לאישה טבעת מורכבת ולמעשה יקרה יותר מטבעת הנישואין. איך תדע לבחור את הטבעת המושלמת?

טבעת אירוסין. יח"צ,
טבעת אירוסין/יח"צ

מזל טוב בשעה טובה החלטתם להתחתן, והגיע הזמן שהאישה שלך כל כך ציפתה לו ואתה הולך להציע לי נישואין, כמובן שאחרי שהיא תסכים בהתרגשות אתם תחשבו ל'מאורסים', כלומר זוג שמתקדם בצעדים מעשיים לקראת החתונה כדת משה וישראל, והקמת בית יהודי בישראל. אז איך בדיוק תהיה הצעת הנישואין, זה עניין שלך, ובטח מצאת איזה משהו שמתאים בדיוק לאופי שלך ושל האשה שלך, אנחנו כאו נעסוק בטבעת האירוסין.

בעצם מה שנשאר מהצעת הנישואין שלך, והאישור וההסכמה של אשתך לעתיד, היא הטבעת שאתה עתיד לתת לה. זאת הטבעת שכנראה שהיא תראה לכל החברות שלה פעם אחר פעם, והיא תתרגש בכל פעם שהיא רק תשים לב אליה. הטבעת הזו היא בעצם סימן וביטוי לאהבה שלך אליה, לא סתם אהבה אלא כזו שקושרת ביניכם לשנים ארוכות ולעד, שאתה מעריך אותה כל כך עד שתרצה לראות אותה כאימא לילדיך, ושאתה אוהב אותה כל כך, עד שאתה מוכן להשקיע בה סכום גדול כל כך של כסף, רק בשביל לגלות את האהבה הזו עצמה ולשמח את אהובתך.

מה ההבדל בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין?

שים לב שיש הבדל בין טבעת האירוסין לטבעת הנישואין. טבעת הנישואין, זו שאתה עתיד לתת לאשתך לעתיד כשתהיו מתחת לחופה, ולומר תוך כדי "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל". הענקת הטבעת עושה את אשתך לעתיד "מקודשת" (אגב, על פי ההלכה היהודית, רק אז אתם נחשבים 'מאורסים'), כלומר מיוחדת לך, שמעכשיו זה רק אתה והיא, ואין לאף אחד אחר מקום ורשות להיכנס בזוגיות שביניכם. (לאחר מכן יש את שלב ה'נשואין' והחופה, ואז גם אתם מתחילים לחיות את חייכם המשותפים). טבעת הנישואין היא על פי רוב טבעת פשוטה מאד, לא דווקא זולה, אבל בהחלט פשוטה, כלומר בלי תוספות והטבעות והיהלומים. כנראה שהטבעת הפשוטה הזו, בא לומר שבאמת כדי לחיות ביחד בטוב ובנעימים ובאהבה ובאחדות, אנחנו לא צריכים הרבה, רק להיות מיוחדים זה לזה, וממוקדים כל אחד לטוב בן\בת זוגו.

לעומת טבעת הנישואין הפשוטה, טבעת האירוסין היא עניין אחר לגמרי, כמעט הפוך: דווקא כאן נהוג לקנות טבעות מיוחדות ויקרות, כעל פי רוב מדובר על טבעת מזהב שבה משובץ יהלום במרכז. כנראה שהאמירה הגנוזה בהצעת הנישואין וניתנת הטבעת היא - את היהלום שלי, ואני מוכן לעשות הכל כדי שיהיה לך טוב, ושיהיה לנו טוב ביחד. גם אם זה יהיה מורכב, ודורש מאמץ (כמו טבעת האירוסין שהיא מורכבת ולא פשוטה, ודורשת דמים-כספים רבים), בשביל זה אני לא מסתפק בכך שנהיה חברים, אלא אני רוצה להקים איתך משפחה, ולחיות ביחד לנצח.

מה המחיר של טבעת האירוסין?

כמובן, שהתשובה לשאלה זו היא מורכת ותלויה בגורמים רבים באופן עקרוני טבעת האירוסין היא טבעת העשויה מזהב שמשובץ בה יהלום אחד או כמה, כך שהמחיר שלה נקבע על פי 3 מדדים:

1. איזה סוג יהלום מדובר, מה האיכות שלו, והיכן הוא הגיע והאם מי ששיבץ אותו עשה זאת בצורה מקצועית ומיומנת. המחיר של היהלום תלוי בשלושה פרמטרים:

a. הגוון שלו - ככל שהיהלום הוא יותר לבן ובוהק - כך המחיר שלו יותר גבוה

b. האיכות לו - היהלום מגיע ממעמקי האדמה, יש עליו שריטות והיו מחוברים אליו גושי אדמה וכו', ככל שהוא יותר מלוטש בצורה שלמה ועדינה - כך מחירו עולה

c. הכמות - מקובל לחשב כל גרם קארט = 0.2 ביהלום (כלומר מחיר של גרם יהלום יעלה 5 גרם זהב). באופן מקצועי נהוג לומר שכל גרם קארט שווה מאה נקודות, ועל פי זה ניתן להעריך מה מספר ה'נקודות' של היהלום המדובר

2. הזהב: הטבעת עצמה עשויה מזהב, וגם בזהב יש 2 פרמטרים שמשפיעים על המחיר:

a. הקראט - כלומר מה האחוז של הזהב במתכת. כש24 קארט הוא מקביל ל99% זהב, ואילו 9 קארט הינו 37% זהב. על מנת שהטבעת תהיה עמידה וחזקה מספיק, הטוב ביותר הוא לשמור על 14 קארט (בערך 65% זהב במתכת) כמובן שיש 3 גוונים של זהב, כלומר באיזה חומר מתכת נוסף מעורב ביחד עם הזהב, זהב אדום, צהוב ולבן.

b. המשקל: כמובן שככל שהמשקל של הטבעת גדול יותר, כלומר יש בה יותר זהב, ולכן מחירה יעלה בהתאם.

3. האמינות: שימו לב שפני שאת קונים טבעת עם יהלום, עליכם לבדוק שאכן היהלום הוא אמיתי, ושאכן הדרגה של היהלום (כלומר האיכות שלו) היא אכן כמו זו שאתם קונים, ושלא תשלמו סתם. בגלל שדברים כאלו עדינים, אנשים רגילים לא יכולים להבחין בהם, צריך לדרוש מהמוכר שתי תעודות:

a. תעודה אחת שמאשרת את סוג היהלום, מהיכן הוא וממה הוא עשוי. כמובן שצריך לבדוק שזה אותו יהלום שאתם קונים

b. תעודה שניה שמוכיחה שמי שקבע את היהלום בתוך הטבעת, ידע איך לעשות זאת. זו מיומנות קשה ומיוחדת מאד, ואם מישהו חובבן ועשה את זה - פשוט חבל על עגמת הנפש והצער, כשעוד כמה חודשים או שנים ארוסתך תגלה שיש לה טבעת בלי יהלום...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איך יודעים מה הטעם של האשה ומה הגודל של האצבע?

לסיכום, נחזור למעשה, שאתה בא לקנות טבעת אירוסין מושקעת ויקרה, כיצד תדע שאכן כיוונת לטעם של ארוסתך, ועוד יותר: איך תדע שאכן נתת לה טבעת בגודל המתאים?

התשובה לכך היא שאין חכם כבעל הנסיון, פשוט תסתכל על התכשיטים שכבר יש לה, תנסה להבין מתוך זה איזה סוג של תכשיטים היא אוהבת: המנצנץ, וינטאג', הפשוט, הקלאסי וכן הלאה. תנסה להגדיר את המילה לכך (תוכל גם לשאול אותה כבדרך אגב, על סוג התכשיטים שהיא אוהבת) קח את המילה הזו שהיא אמרה לך או שיש לך בתוך הראש - ואיתה תלך לחנות התכשיטים.

וממש כך, על מנת לדעת מה הגודל של הטבעת, פשוט תבקש מאחת החברות שלה, שישאילו ממנה איזו טבעת אחת לפרק זמן לא ארוך, או שישאילו לה טבעת. כך שיהיה לך את הגודל המתאים לאצבע של אהובתך, את הטבעת הזו תיקח לחנות התכשיטים ותוודא שאתה קונה טבעת בגודל הזה.

בשיתוף מאייב תכשיטים, בשיתוף מאייב תכשיטים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully