וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטתם לשפץ את הבית? אתם חייבים לקרוא את הכתבה הבאה!

בשיתוף נתנאל שיפוצים, בשיתוף נתנאל שיפוצים

23.8.2020 / 14:26

איזה סוגי שיפוצים יש? איך מוצאים את אנשי המקצוע המתאימים ולאילו מחירים יכולים שיפוצים להגיע? כל מה שרציתם לדעת

שיפוצים. יח"צ,
שיפוצים/יח"צ

מזל טוב, החלטתם לעשות שיפוץ! המשפחה התרחבה, הקירות כבר צריכים תחזוק דחוף, האמבטיה משפריצה, או שחלילה היה פורץ שעשה בלגאן בכל הבית. לעיתים הבית לא מיועד למגורים שלכם, אלא להשכרה או למכירה, ואתם רוצים לעשות איזה שיפוץ שיוכל להעלות את ערך הנכס בעוד כמה מאות אלפי שקלים. מאיזו סיבה שלא תהיה - שיפוצים זה דבר רציני, שמצריך מחשבה תכנון וידע מוקדם. אז שימו לב למה שאנחנו כותבים כאן.

אז מה עושים? בודקים תקציב

כמה עולה שיפוץ? זה תלוי בכן כמובן. זה כמו לשאול "כמה עולה בית?" כמובן שהתשובה תהיה שזה תלוי איזה בית, מה הגודל שלו, מה התכולה שלו והיכן הוא ממוקם. כמו כן גם שיפוץ בית יכול לעלות מ25 אלף שקל ועד 250 אלף שקל. הטווח רחב כי יש כל כך הרבה פרטים בתוך התחום הזה: איזה סוג שיפוץ, מה כולל בתוכו, אילו אנשי מקצוע יצטרכו לעבוד אצלכם ועוד.

לכן דבר ראשון הוא שאתם צריכים להחליט: כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בשיפוץ - כפי הסכום שיש לכם להשקיע, כך גם תוכלו להמשיך ולבחור מה יהיה כלול בתוך השיפוץ. יש היום בנקים שנותנים הלוואה בתנאים נוחים לצורך שיפוץ הבית, ואם תרצו תוכלו לפנות אליהם.

איזה סוג שיפוץ - קומפלט או קוסמטי

באופן כללי יש שני סוגים של שיפוץ: שיפוץ קוסמטי, כלומר חיצוני, נועד כדי לשנות את הנראות של הבית, לסדר את הקירות, דברים שנראים כבר ישנים ולא יפים, אולי עיצוב חדש שיותר מתאים לסגנון שלכם שהשתנה עם השנים וכן הלאה. שיפוץ קוסמטי הוא הפתרון למשפחה שבסך הכל רוצה התחדשות בנראות של הבית. כדוגמת משפחה שלאחר 20 שנה בדירת 4 חדרים רגילה, עשתה שיפוץ, הורידה חדר ושינתה את כל מבנה הבית לצורת אליפסה עם שולחן עגול באמצע. אחרי שיפוץ 'קוסמטי' שכזה, שלא נגע בכלל בתשתיות והצנרת של הבית - כל הבית היה נראה אחרת לגמרי, ומבית רגיל במרכז, נהפכה הדירה שלהם למשהו שיותר מזכיר מוזיאון חדשני.

הסוג השני של השיפוץ, הוא שיפוץ קומפלט, כלומר מהיסודות, לשבור קירות ולבנות מחדש, לסדר את האינסטלציה והחשמל ועוד. לפעמים זה נובע מתוך הכרח, שהבית פשוט מתפרק מרוב שהוא ישן, וצריך לחדש את כל המערכות הפנימיות, של המים והביוב והחשמל כדי שלא יגיע למקום סכנה או עוגמת נפש. לדוגמא, שכנים שלנו הגיעו הביתה יום אחד ומצאו שכל הרצפה מוצפת, הביאו איש מקצוע, שפתח את הרצפה, והראה להם את צינורות המים שעוברים מתחת לבית שלהם - כולם חלודים וישנים ושבורים. כמובן שהמשפחה היתה צריכה לעשות שיפוץ קומפלט רציני מאד. אפשרות נוספת לשיפוץ קומפלט היא כאמור כשרוצים למכור את הבית, או להשכיר אותו. יכול להיות זוג מבוגר עם בית גדול, שהילדים כבר לא נמצאים בו, אלא כל אחד בנה בית משלו, מה שהשאיר אותם עם שטח גדול וריק, ובני הזוג מחליטים לעשות שיפוץ קומפלט, לחצות את הדירה לשתיים, על מנת להשכיר את חציה, ולהרוויח מדי חודש סכום מכובד מבלי להתאמץ כמעט. אלא שבשביל שיפוץ כזה צריך לשבור קירות, לעשות קירות חדשים, לשים את מערכת המים שתתאים למטבח חדש בקצה הדירה ועוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מחליטים מה רוצים - בונים תכנית

לאחר שהחלטתם איזה סוג שיפוץ, אתם ממשיכים הלאה ומנסים לפרטי תכנית בניה, מה בדיוק זה אומר: למשל, להוריד את הקיר הזה, לשנות את הטוש לאמבטיה, להחליף את הריצוף וכמובן לצבוע.

כמה זה עולה? מחשבון דקל

כמו בהרבה תחומים אחרים, גם בשיפוצים יש מחשבון מחירון שיפוצים, תוכלו לחפש אותו באינטרנט יש היום כמה מחשבונים, והמדויק ביותר הוא 'מחשבון דקל' (דקל היא שמה של החברה, שהמחשבון שלה הוא האמין ביותר, וגם מדינת ישראל משתמשת בו לצרכים שונים). המחשבון מפורט מאד, תבדקו שבאמת התכנית שלכם מתאימה לטווח מחירים שבחרתם להוציא מראש.

למי פונים? קבלן שיפוצים

לאחר מכן אתם צריכים לחפש בעל מקצוע. בעל מקצוע הכוונה "קבלן שיפוצים". כיון שבכל שיפוץ יש צורך בכמה גורמים או מיומנויות, אתם צריכים משהו שיוכל לפקח על הכל ולנהל אותו, ושהוא זה שיביא את בעלי המקצוע ויעמוד על הראש של הפועלים. אתם מדברים רק איתו, והוא זה שלוקח אחריות על כל העסק כולו, מהתחלה ועד הסוף.

איך לבחור קבלן שיפוצים?

• דבר ראשון כדאי לקבל המלצות: מחברים, שכנים, או מכרים שראיתם שיפוץ שלו והיה נראה לכם טוב.

• דבר שני צריך לשים לב שהקבלן הוא באמת קבלן, כלומר רשום בספר הקבלנים של מדינת ישראל. כיון שהעסק הזה הוא יכול להיות מסוכן, צריך קבלן שיודע את העבודה שלו, שומר על הבטיחות, ולמד כמה שנים את המקצוע כמו שצריך.

• דבר שלישי היא האמינות והנעימות - אתם צריכים קבלן שיהיה לכם נעים לעבוד מולו, ושתוכלו לסמוך עליו שהוא אדם ישר ונאמן. הבית שלכם הולך להיות פתוח לפניו במשך תקופה ארוכה, כדאי שזה יהיה מישהו שלא תצטרכו לבדוק אחריו כל רגע מה הוא עושה.

סגירת חוזה עם הקבלן

לאחר שבודקים כמה קבלנים משווים מחירים, ורואים שאכן מצאתם מישהו שאפשר ונעים לעבוד איתו - זה הזמן לסגור תכנית עבודה מפורטת עם הקבלן, כדוגמת זו שעשיתם אתם בתחילת הדרך, אך הפעם באופן מקצועי. הקבלן צריך לתמחר כל שלב בביצוע, להסביר לכם אילו אנשי מקצוע הוא מביא, ובסופו של דבר, כמה הכל עולה ומה כלול במחיר.

טיפים לפני סגירת חוזה

שימו לב שהקבלן עובד בשעות שנוחות לכם, לא תרצו לשמוע דפיקות מתוך הבית שלכם בחמש בבוקר ועד 12 בלילה. שיהיה כתוב בחוזה כמה זמן העבודה צריכה להימשך, ומה קורה אם לא עומד בזמנים. שיהיה ברור האם הקבלן לוקח אחריות על השיפוץ, לכמה זמן ואיזה סוג אחריות.

לסיכום

שיהיה לכם הרבה בהצלחה, תיהנו ותשמחו מהחידוש בתוך הבית שלכם. שימו לב לבחור קבלן שיפוצים אמין ומקצועי, ושיהיה הכל בנחת ובשמחה.

בשיתוף נתנאל שיפוצים, בשיתוף נתנאל שיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully