וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבות להצבת מצלמות אבטחה

בשיתוף שפע אבטחה, בשיתוף שפע אבטחה

23.8.2020 / 13:16

במציאות של ימינו, מצלמות אבטחה הם לא רק בשביל מי שחי בסרט פעולה. מצלמות אבטחה הן גורם אבטחה ומניעה מצוין, יעיל, מתוחכם, ובעקבות ההתפתחות הטכנולוגית - גם לא כל כך יקר

מצלמת אבטחה. canva,
מצלמת אבטחה/canva

מצלמה גלויה: הרתעה תיעוד וייעול המערכת

יש כמה סוגים של אנשים שצריכים מצלמות אבטחה, כדאי לקרוא ולראות אם אחד מהם שייך לצרכים המשפחתיים או העסקיים שלכם:

הראשון, הפשוט ביותר, הוא כשיש חשש של פריצה או גניבה. מצלמות אבטחה הן כלי נהדר ליצור הרתעה לפורצים, שיודעים שלא כדאי להם לפרוץ לבית שבו הם מצולמים בעת פעולת הפריצה, ועדיף להם כבר להשקיע את אותו מאמץ בבית אחר שאינו מאובטח. מצלמות אבטחה על בית יכולות להיות בחצר או בכניסות השונות מחוץ לבית, ויכולות להיות גם בתוך הבית. כמובן, שרוב האנשים לא ירצו להיות מצולמים בתוך הבית בלי הפסקה ולהרגיש בתוך תכנית 'האח הגדול' בכל רגע, ולכן יש אפשרות לכבות ולהדליק את המצלמות בשעות וזמנים מסוימים, כגון כשבני הבית לא נמצאים, ובאופן דומה להפעלת מערכת אזעקה בבית.

אפשרות נוספת היא בשביל למנוע גניבות, זה בעיקר לעסקים שונים. כגון חנויות בגדים וכיוצא בזה. מצלמה שנמצאת בתוך החנות, במקומות שהמוכרים והמוכרות לא מגיעים ולא רואים - היא אמצעי הרתעה גדול כדי למנוע גנבים שעלולים להתפתות לקחת סחורה מבלי לשלם עליה.

אפשרות נוספת היא לצורך נוחות וגם שמירה. ניקח לדוגמא את מצלמת האינטרקום - שיכולה לספק לך נוחות גדולה: מישהו מצלצל בפעמון הדלת, ואתה יושב באחד החדרים, אתה מפעיל את המצלמה והאינטרקום מוודא שזה מישהו מבני הבית, ופשוט פותח לו על ידי לחצן מרחוק. אינטרקום בבית גם יכול להועיל במקרה של ילדים קטנים בבית שנשארים לבד עד שההורים מגיעים מהעבודה - כשמישהו יצלצל בפעמון הדלת של הבית, הילדים יוכלו לראות אותו תוך כדי במצלמה, וגם אתם ממקום עבודתכם תוכלו לראות במי מדובר ולהחליט האם לתת לו להיכנס או לא.

סיבה נוספת להצבת מצלמה היא לצורך תיעוד של פשעים. יש מקומות שבהם יש אחוזי פשיעה גבוה או שעלולים להגיע למצב אלימות או נזק כזה או אחר. אם יש מצלמה טובה, ניתן לזהות מיהם הפושעים, לתעד אותם ועל ידי כך לעצור אותם. כמובן שבשביל צורך זה יש לשים לב שהמצלמה היא מספיק איכותית כדי להביא את התמונה בצורה בהירה.

סיבה נוספת להצבת מצלמה היא לצורך מחקר פנימי של מקום העבודה. בעלים של חנות בגדים, או רשת חניות בגדים, יוכל לראות כל רגע נתון דרך מסך הטלפון האישי שלו מה המצב בחנות בכל רגע, מוכרות שמדברות בטלפון במקום לעבוד עם לקוחות, פועלים שלוקחים יותר מדי הפסקות, או כל מיני מצבים רגישים עם לקוחות - הכל נראה לעיני המצלמה, מאפשר לבעל העסק לתת תגובה בזמן אמת או לאחריה, אך מה שבטוח שהעסק שלו הוא לא הפקר, וכל המידה נמצא בידיים שלו. כמובן שמצלמות כאלו יש בהם גורם הרתעה ודרבון למוכרות ולפועלים בחנות, מוכרת שיודעת שיכול להיות שבעל העסק מסתכל עליה באותה עת, היא נזהרת ויתר להתנהל בצורה אמינה וישרה.

בכל הסוגים שפרטנו כאן, הצד השווה בין כולם שחשוב שהמצלמות יהיו גלויות, כי לא רק התמונה שנקבל היא חשובה לנו, אלא גם גורם ההרתעה והפרסום בכך שיש מצלמה על המקום. כמו שיש בחצרות רבים שלט "זהירות כלב נושך" למרות שמדובר בפודל חמוד שממש לא נושך, כך גם הצבת מצלמה במקום גלוי ונראה, מרתיע את כל מי שרוצה לעשות דבר פשע או עוולה לעסק או לבית שלכם.

מצלמות נסתרות: חקירה ובילוש

סוג נוסף של מצלמות הוא מצלמות נסתרות, כמו זה מסרטי הריגול השונים. המטרה של מצלמות נסתרת, היא בעצם לשקף לבעלים באופן מהימן ביותר את ההתנהלות הטבעית בתוך אותו מתחם. מצלמה נסתרת בעסק יכולה לחשוף גניבות או רמאיות שונות של העובדים או הקונים. אם יש כבר מצלמה גלויה, ואף על פי כן הבעלים רואה שמשהו לא הולך בעסק כמו שצריך, וכאילו מישהו גונה או מחבל לו מבפנים העסק - כנראה שמדובר על צורת התנהלות כזו שיודעת להסתיר את מעשיה בחכמה. מצלמה נסתרת מתאימה בדיוק למקרה שכזה, כי היא מצלמת במקומות שהאנשים לא מעלים על דעתם שהם מצולמים. ניתן להוסיף למצלמה גם מיקרופון, ועל ידי כך לשמוע את מה שמדברים במסדרונות העסק.

מצלמה נסתרת היא חשובה מאד למקום שבו אין לך אמון מלא על אדם שיש לו סמכות גדולה על אנשים או רכוש שלך. זה יכול להיות מצלמה נסתרת על הבייבי סיטר, או על סגן המנהל שלך, שהיחסים ביניכם קרובים מאד ולא היית רוצה שהוא יידע שאתה עוקב אחריו.

כמובן שאפשר לשים גם מצלמות נסתרות בתוך הבית, למשל שההורים חוששים שהבן מביא אנשים מסוכנים לבית, או שעוסקים בחומרים מסוכנים חלילה. או כשיש חלילה בעיות באמון בין בני הזוג.

מצלמות מיוחדות מתוחכמות

מלבד שני הסוגים הכללים של מצלמות: מצלמות גלויות ומצלמות נסתרות, ישנם עוד כמה סוגים מתוחכמים יותר של מצלמות, שיכול להיות על גבי מצלמה גלויה או נסתרת:

מצלמת כיפה - האיכות שלה היא קצת פחות טובה ממצלמה רגילה, אך התועלת שלה היא בכך שהיא עמידה יותר בפני שיוניים במזג אוויר או חבלות מכוונות. ניתן לשים אותם על התקרה, במקביל לגלאי עשן.

מצלמת אינפרה אדום - דרך מצוינת לקלוט ולצלם מידע גם במקומות חשוכים או שיש בהם ראות לא טובה, וכמובן בלילה. יש כמה סוגים של מצלמת אינפרה אדום, רובם מצלמות בשחור לבן, אך ניתן גם להשיג מצלמות אינפרה אדום הנותנות תמונה צבעונית.

מצלמות זום אין - מצלמות עם אפשרות לעשות זום אין, על מנת להתמקד על תנועה חשודה, או על פנים של אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מיקום ומספר המצלמות

נסיים עם הדבר האחרון שבשבילו צריך אדם מקצועי ובעל ניסיון, והוא היכולת להתאים לכל מקום את סוגי המצלמות, ומספר המצלמות ובעיקר - היכן למקום אותם, על מנת שיביאו את התוצאה המדוקית שאתם צריכים בצורה הטובה ביותר.

בשיתוף שפע אבטחה, בשיתוף שפע אבטחה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully