וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למצוא עבודה בענף היהלומים - שיחה עם היהלומן מאיר ענבי

בשיתוף מאיר ענבי דיאמונד גרופ, בשיתוף מאיר ענבי דיאמונד גרופ

23.8.2020 / 9:17

ענף היהלומים מציע מגוון תפקידים דרכם תוכלו להפוך לחלק מהענף הנוצץ בעולם. פגשנו את היהלומן מאיר ענבי, אישיות מוכרת בענף ובעל שם דבר בענף היהלומים, ואחד שמכיר את כל סוגי העבודות המצויות מקרוב על מנת להבין מהן האפשרויות העומדות בפנינו ואיך מוצאים עבודה בתחום

יהלום. מאיר ענבי דיאמונד גרופ,
יהלום/מאיר ענבי דיאמונד גרופ

השינויים שעוברים על העולם בתקופה האחרונה, מאלצים אנשים רבים לבחון את תחום עיסוקם ולשקול שינוי כיוון. מגפת הקורונה משנה את פני העולם התעסוקתי ומציבה בפנינו אתגרים, אך גם מייצרת הזדמנויות לצאת וללמוד מקצוע חדש ולעסוק בתחום מרגש שאולי תמיד חלמנו עליו, אך מעולם לא הייתה לנו הזדמנות להגשים את החלום.

ענף היהלומים כולל מקצועות מגוונים שכל אחד מהם שונה בתכלית - אם אתם מגדירים את עצמכם כאנשי שיווק ומכירות שמבינים בעסקים, תוכלו להשתלב בענף היהלומים כיהלומנים הסוחרים ביהלומים. אם אתם נוטים יותר לתחום היצירתי תוכלו להשתלב בענף כמלטשים ולהפוך את היהלומים הגולמיים לאבנים היוקרתיות והנוצצות של אחד חושק בהן, ואם התחום המדעי הוא הכיוון שלכם, תוכלו ללמוד את תחום תורת אבני החן ולעבוד כגמולוגים הבוחנים ומעריכים את אבני החן ואת השווי שלהן.

יהלום. מאיר ענבי דיאמונד גרופ,
יהלומים/מאיר ענבי דיאמונד גרופ

יהלומן - עבודה נוצצת וחובקת עולם

יהלומן הוא האדם הסוחר ביהלומים. במסגרת תפקידיו היהלומן אחראי על איתור יהלומים גולמיים בשווקים זרים (לרוב במדינות אפריקה, רוסיה או אוסטרליה), ורכישתם.
לאחר רכישת יהלומי הגלם, היהלומן יכול לבחור האם למכור אותם למפעל ליטוש, או לדאוג לליטושם בעצמו ואז למכור את היהלום המלוטש לסוחר יהלומים או לחנות תכשיטים.

את הרווח שלו משיג היהלומן מהיכולת שלו לאתר את היהלומים הגולמיים, וכן מהיכולת לנצל את מקסימום הפוטנציאל הגלום באבן ולעבד אותה בצורה המדויקת ביותר, על מנת לקבל אבן גדולה ואיכותית אותה ניתן למכור במחיר גבוה.

כמובן דוגמא לאחד שהצליח בתור יהלומן הוא אותו מאיר ענבי, מנכ"ל מ.א. ענבי דיאמונד גרופ המדורג בין עשרת היהלומנים המצליחים בישראל. רבות הודות לשורה של מכירות יהלומי יוקרה נדירים ובמחירי שיא של מיליוני דולרים.

מ.א. ענבי דיאמונד גרופ בראשות מאיר ענבי היא יצרנית ישראלית מובילה ומבוססת בתחום ענף היהלומים, המתמחה בסחר ביהלומים גולמיים ובליטושם המדויק. החברה מייצרת יהלומים בישראל, בלגיה וניו יורק ויש לה גם ייצוג בדרום אפריקה ובהודו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ליטוש יהלום. shutterstock,
ליטוש יהלום/shutterstock

מלטש - להוציא את המקסימום מהאבן

לאחר רכישת חומר הגלם, מייבאים היהלומנים את יהלומי הגלם לארץ, או למקומות אחרים בעולם, לצורך עבודת הליטוש. במסגרת עבודת הליטוש, הופך המלטש את היהלום הגולמי ליהלום מלוטש על ידי חיתוכו וליטושו. תפקידו של מלטש מקצועי היא להוציא את המקסימום מהאבן הגולמית שקיבל, ולבצע חיתוך מקצועי שימזער את הפגמים הקיימים באבן הגולמית, ישפר את צבעה וימקסם את הברק שלה.

עבודת הליטוש היא אחד השלבים החשובים ביותר בקביעת ערכו של היהלום, מכיוון שהיא משפיעה רבות על ערכו, והיא דורשת ידע רב, כלים איכותיים, ציוד מקצועי וטכניקות מיוחדות.

גמולוג - בקרת האיכות של ענף היהלומים

בעל המקצוע הבא אליו מגיע היהלום הוא הגמולוג, שאחראי על בחינת איכותו של היהלום וקביעת ערכו. הגמולוג הוא איש מקצוע המתמחה באבני חן, ויודע לאבחן את איכותן של היהלומים בהתאם למשקלם, צבע ובהירותם, וכן לאמוד את איכות עבודת הליטוש ולקבוע את איכותו וערכו של היהלום.

רוב הגמולוגים עובדים במעבדות גמולוגיות העוסקות בבחינת איכותן של יהלומים ואבני חן ובקביעת שווין בשווק. לחילופין, ניתן להשתלב כגמולוגים גם בחברות שעוסקות במסחר או ממכר יהלומים, כמו חברות תכשיטים גדולות המעסיקות גמולוג בחברה האחראי על הנפקת תעודות לאבני החן הנמכרות על ידי החברה.

מהי ההכשרה הנדרשת לעיסוק בתחום היהלומים?

רבים מהעוסקים בתחום היהלומים רוכשים את הכשרתם במסגרת לימודי גמולוגיה - (GEM - אבן חן, LOGIA - תורה) העוסקים בסיווג אבני החן ומיונן לקטגוריות שונות.

קורס גמולוגיה נמשך בין חודש לשלושה חודשים ובמסגרתו לומדים כיצד לזהות את אבני החן השונות, ואת המבנה והצורה של כל אבן.

לימודי הגמולוגיה מתחלקים לשני ענפים עיקריים - כאשר ענף אחד עוסק בעבודה המעשית הכוללת את העבודה על אבני החן הגולמיות, ביקוען וליטושן, ואילו הענף השני עוסק בהערכת השווי של אבני החן.

עם סיום הלימודים תוכלו לנסות ולהשתלב באחת החברות הסוחרות ביהלומים ולהתקבל לעבודה כשכיר. במהלכה תוכלו ללמוד את העבודה עצמה, להכיר את השוק ואת כללי המסחר הבינלאומיים, ולצבור ניסיון שיסיע לכם בקידום המקצועי שלכם בענף.

ואם אני רוצה להשתלב בענף כעצמאי?

לשם כך חזרנו לשאול את מאיר ענבי והוא מסביר לנו לפרטי פרטים כי על מנת לעסוק בסחר ביהלומים אתם מחויבים להוציא רישיון שניתן מטעם משרד הכלכלה. הרישיון ניתן על בסיס המלצות מפי בעלי רישיון ותיקים או חברי בורסת היהלומים, ניסיון בעיסוק קודם בענף במשך 4 שנים לפחות.

על מנת להגיע לשלב בו אתם עוסקים בתחום כעצמאים, עליכם להשתלב בענף כשכירים על מנת לצבור את הידע והניסיון, וכן להכיר את העוסקים בענף על מנת לקבל בבוא העת את המלצותיהם.

בשיתוף מאיר ענבי דיאמונד גרופ, בשיתוף מאיר ענבי דיאמונד גרופ
  • עוד באותו נושא:
  • יהלומים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully