וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד פרלה, מטפל ברפואה הסינית: "ההסתכלות ההוליסטית משיגה שיפור כמעט בכל היבט בחיים"

בשיתוף דוד פרלה, בשיתוף דוד פרלה

20.8.2020 / 15:17

דוד פרלה. יח"צ,
דוד פרלה/יח"צ

כשדוד פרלה סיים את שירותו הצבאי, הוא בחר, כמו ישראלים רבים, לטוס לטיול הגדול במזרח. במהלך הטיול הוא סבל מכאבים בגב ופנה לטיפול שלא התנסה בו מעולם. כך הוא נחשף לראשונה לעולם חדש, מרתק ומרגש שלא הכיר בעבר - הרפואה הסינית ההוליסטית. "אני זוכר שעשו לי דיקור והכאב פשוט נעלם", הוא נזכר. "ההשפעה הזאת של הטיפול עליי ריתקה אותי מאוד - אז התחלתי לקרוא ולהעמיק בפילוסופיה שמאחוריו".

לדבריו, מה שהכי משך אותו ברפואה הסינית זה צורת ההסתכלות השונה על בעיות בגוף ובנפש שכולנו סובלים מהן במוקדם או במאוחר. "זה לא היה רק תיאוריה יפה - אלא מקבץ של שיטות טיפול פרקטית שעוזרות להתגבר על מגוון בעיות", הוא מדגיש. "הרעיון של הרפואה הסינית הוא מאוד הוליסטי - במקום להתמקד בסימפטום ספציפי ולחשוב איך לטפל בו - רואים את הגוף כמכלול, כמערכת שבה כל האיברים קשורים זה בזה ומשפיעים זה על זה".

כך, הוא מדגיש, דברים כמו בעיות בעור יכולים להיות מושפעים מהמצב הנפשי או ממערכת העיכול - ולהשפיע גם על התהליכים האלו באופן דו כיווני. זו הסיבה שברפואה הסינית מאמינים שכשמתאימים טיפול לבעיות רחבות יותר - גם בעיות "קלות" יותר נפתרות בעקבות זאת.

דוד פרלה. יח"צ,
ספריו של דוד פרלה/יח"צ

מבעיות בעיכול ועד לטיפול בסרטן: גם בבתי החולים מזהים את הפוטנציאל

כאשר דוד פרלה עבר את הטיפול הראשון שלו בדיקור, זה היה לפני 30 שנים, בתקופה שבה ישראלים רבים בכלל לא נחשפו לשיטות הטיפול הוותיקות האלו, שכיום מהוות חלק בלתי נפרד גם ממערך הרפואה הקונבנציונלית בישראל ומשתלבות בבתי חולים ובכל קופות החולים בארץ.

לכן, כשרצה ללמוד את התחום באופן מעמיק ורציני - הוא היה צריך להרחיק עד לסאן פרנסיסקו בארצות הברית. כך הוא מצא את עצמו לומד לתואר שניM.S.c באחד מבתי הספר הוותיקים והטובים בעולם בתחום, American College of Traditional Chinese Medicine. לאחר שעבר את בחינות הרישוי של משרד הבריאות בארה''ב, עשה דוד התמחות ספציפית בטיפול במחלות עור בבית חולים בעיר צ'נגדו במחוז סצ'ואן שבסין.

בניגוד ליחס שהיה לרפואה הסינית בישראל לפני שני עשורים, כיום הוא מאמין שהמצב שונה לגמרי. דוד הוא ממייסדי תחום הרפואה הסינית בבית החולים שיבא תל השומר וב-15 השנים האחרונות הוא עובד במחלקת העור בבית החולים, מוביל מחקרים מדעיים על שיטות הטיפול האלו במסגרת בית החולים ובאופן כללי מרגיש ששיטות אלו מתקבלות יותר ברצינות בקהילה הרפואית ובציבור בכלל.

"כיום טיפולים מהרפואה הסינית משתלבים במחלקות רבות בבתי חולים - במחלקות הכאב, בליווי חולי סרטן, בטיפול באנשים שסובלים מבעיות בעיכול, בטיפולי פוריות וגינקולוגיה, בשיקום אורטופדי ועוד", הוא מספר. לדבריו, כיום יותר אנשים רואים את היעילות של הטיפולים האלו, שגם מגובה במחקרים מדעיים שמבהירים כי מדובר בטכניקות יעילות לטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"המרכיב הנפשי מאוד דומיננטי בטיפול בבעיות עור"

כמו ברפואה הקונבנציונלית, גם מטפלים ברפואה הסינית בוחרים בהתמחות ספציפית שהם רוצים להעמיק בה כדי להבטיח מקצועיות מרבית בטיפול. דוד פרלה בחר כאמור להתמקד בתחום רפואת העור ומטפל כבר 15 שנים בשורה ארוכה של מחלות לרבות אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור), פסוריאזיס, סבוריאה, אלופציה אראטה, אקנה ועוד.

"המרכיב הנפשי הוא מאוד דומיננטי בטיפול בבעיות עור", מדגיש דוד פרלה. "במקרים רבים, אנחנו רואים התפרצויות של בעיות עור שנובעות מסטרס מתמשך". לאורך השנים הוא הוביל שני מחקרים שפורסמו ועסקו ביעילות של טיפולים ברפואה הסינית באטופיק דרמטיטיס ואורטיקריה. לדבריו, היעילות של השילוב בין שתי הגישות - הקונבנציונלית והמסורתית, יכולה להשיג השפעה עוצמתית יותר על מחלות עור ובעיות רבות נוספות.

"הטיפול שלי במקרים קלים יכול להיות מספק לבדו וכאשר מדובר בבעיות עור קשות יותר הוא נועד לתמוך בטיפול הקונבנציונלי ויכול להתבצע כטיפול תומך במקביל אליו", הוא מסביר. "הטיפול הרפואי כולל במקרים רבים תרופות עם תופעות לוואי משמעותיות או משחות עם סטרואידים והמטרה שלי היא להציע טיפול מקביל שיפחית את הצורך בשימוש בתרופות - ובמקרים מסוימים אף יפסיק את התלות בהן לחלוטין.

"בסופו של דבר אנחנו שואפים להפחית את תופעות הלוואי הלא נעימות הכרוכות בטיפולים הרפואיים, תוך השגת שיפור משמעותי במצב העור. לפעמים נוכל לעשות את זה בעזרת הטיפול המסורתי בלבד ולפעמים זה יתאפשר בעזרת שילוב מושכל של שתי הגישות".

דוד פרלה. יח"צ,
טיפול אצל דוד פרלה/יח"צ

ההסתכלות ההוליסטית משנה את חוקי המשחק

לאורך דרכו המקצועית, דוד פרלה גם כתב ספר על הטיפול ב"אסתמה של העור" ("דלקת עור אטופית" בהוצאת פוקוס) בשיתוף עם ד''ר קונפינו, רופא עור ילדים בכיר. המחלה הזאת נפוצה בייחוד אצל ילדים ותינוקות וכיום הוא מביט לאחור ונזכר בחיוך בילדים שהגיעו אליו במצבים מאוד קשים ולאחר כמה חודשים של טיפול הצליחו להשיג שיפור משמעותי במצבם ולהפסיק ליטול סטרואידים עם תופעות לוואי קשות.

"הטיפול ברפואה סינית מזרז את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף וכשמדובר בילדים ותינוקות, הוא נותן במקרים רבים את האיזון העדין שהגוף ומערכת החיסון זקוקים לו כל כך", אמר.

"בגלל המרכיב הנפשי בבעיות עור - המטרה שלנו היא להשיב את האיזון למערכות הגוף ולהשתמש בטכניקות שונות כדי להרגיע את המטופל ולהפחית לחץ וחרדה", הוא מסביר. "אנחנו עושים את זה בעזרת שילוב בין טיפולים שמשפיעים גם על הגוף וגם על הנפש - ומתייחסים לשני הרבדים האלו כיחידה אחת שמושפעת ממכלול התהליכים שמתנהלים בתוכה".

ארסנל הטיפולים של הרפואה הסינית כולל כלים שונים שנועדו להשיג איזון מרבי בגוף ובנפש ומורכב בין היתר מדיקור, צמחי מרפא,משחות טבעיות, שיפור התזונה וגם אמצעים נוספים שמותאמים באופן אישי לכל מטופל.

"ההסתכלות ההוליסטית עוזרת לא רק לטפל בסימפטומים ספציפיים אלא להשיג שיפור כמעט בכל היבט בחייו של האדם", מסביר פרלה. "לדוגמה, כשאני מתאים צמחי מרפא לילד או מבוגר שסובל מבעיות עור - אני אחשוב על כמה מישורים במקביל. אני אתאים לו צמחים שמפחיתים דלקות, שמרגיעים לחץ נפשי, שמשפרים בעיות בעיכול ועוד. כך אנשים שמגיעים לטיפול בבעיה ספציפית מגלים לא פעם שגם בעיות אחרות שהם בכלל לא חשבו עליהן נפתרו בעקבות הטיפול".

לקריאה נוספת אודות טיפול במחלות עור ברפואה סינית, הכנסו לאתר הבית של דוד פרלה >>

בשיתוף דוד פרלה, בשיתוף דוד פרלה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully