וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללמוד לגלוש על הגלים כמו המקצוענים

בשיתוף Vibe Surfing, בשיתוף Vibe Surfing

19.8.2020 / 9:45

בשנים האחרונות טרנד גלישת הגלים תפס תאוצה בצורה מסחררת בישראל וכיום נשים וגברים מכל הגילאים מגיעים לאורך כל שעות היום אל חופי הים השונים ומחכים לרגע הנכון שבו יטפסו על גל גדול ויתמזגו עם הטבע

Vibe Surfing. אביה אלקיים ראימן,
Vibe Surfing/אביה אלקיים ראימן

כיצד מתחילים לגלוש על הגלים ואיך משפרים את הביצועים על הגלים? בשנה האחרונה יותם הראל בן 25 החליט לעזור לאחרים ללמוד כיצד לגלוש כמו מקצוענים דרך בית ספר ייחודי בשם "Vibe Surfing" בו מלמדים גלישה באופן פרטי. חבר המערכת פגש את יותם על חוף הים, ממנו הוא למד כמה טיפים חשובים למי שמבקשים לרקוד על גלי הים הגבוהים.

יותם הראל חי ונושם את הים מאז שהיה ילד קטן, הוא גדל ברמת השרון ובכל רגע פנוי היה מגיע אל פיסת החול האלוהית, מהרגע שהוריו רשמו אותו לקייטנת גלישה כשהיה בן 12, כבר אי אפשר היה עוד להפריד בינו לבין הכחול הגדול.

Vibe Surfing. אביה אלקיים ראימן,
Vibe Surfing/אביה אלקיים ראימן

למרות שבילה שעות על גבי שעות בין הגלים הוא לא הצליח לתפוס לגלוש כמו האחרים לצידו ולא הבין מדוע, על כך הוא סיפר לי: "במהלך קייטנת הגלישה לא הצלחתי כמו שאר חברי הקבוצה כאשר תשומת הלב של המדריכים התחלקה בין כולנו, אני הייתי זקוק ליותר עזרה אישית ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר ולטכניקה ולא קיבלתי זאת. לכן לאורך שנים הרגשתי תסכול גדול, כי מצד אחד הייתי מגיע בכל רגע פנוי לגלוש ומצד שני תמיד התקשתי לעשות זאת כמו שצריך ולא הבנתי מה אני עושה לא נכון".

השינוי החל לאחר שיותם סיים את שירותי הצבאי כלוחם פלס"ר שריון 401, הוא יצא להגשים את חלומו הגדול לגלוש בחופים המשגעים של פנמה וקוסטה ריקה, שם הוא לקח מורה פרטי ותוך זמן קצר הבין את ארבע הטעויות הקריטיות שמנעו ממנו להיות גולש מיומן ומצליח לאורך השנים. זה בדיוק הבסיס שעליו בנה את הקורסים שהוא מעביר היום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
Vibe Surfing. אביה אלקיים ראימן,
Vibe Surfing/אביה אלקיים ראימן

"במשך כל החופשה שלי התאמנתי בצורה אחרת לחלוטין ממה שידעתי קודם לכן", סיפר לי יותם בהתרגשות והוסיף, "מהר מאוד הבנתי כי אני חייב לשנות את כל ההרגלים הרעים שהיו לי קודם לכן. קשה לי להסביר זאת במילים אבל לאחר שניתנה לי תשומת הלב הנדרשת ולימדו אותי את הטכניקה הנכונה, פתאום קיבלתי הארה שהפכה את כל הגלישה שלי לקלה ומהנה, כבר לא הייתי צריך להילחם מול הגלים אלא לזרום איתם תרתי משמע.

"כאשר חזרתי ארצה קיבלתי החלטה להביא את הניסיון הזה שחוויתי בעצמי גם לאחרים, לכן פתחתי בית ספר לגלישה שבו לא לומדים בקבוצות אלא באופן פרטי עם מלוא תשומת הלב לכל אחת ואחד".

Vibe Surfing. אביה אלקיים ראימן,
Vibe Surfing/אביה אלקיים ראימן

בשנה הראשונה לפעילות של "Vibe Surfing" היה זה יותם שהדריך באופן בלעדי, לאחר מכן צירף אליו עוד חמישה מדריכים מנוסים וסבלניים שנבחרו לפי אופיים וכיום ביחד הם מעבירים שני קורסים שונים.

הקורס הראשון בן עשרה מפגשים ובו מתאימים את השיעורים לפי ניסיון ועוד מספר אלמנטים, קורס זה מומלץ בעיקר לגולשים חסרי הניסיון.

הקורס השני הוא בן חמישה מפגשים, קורס מתומצת שמקנה לתלמיד את ארבעת עקרונות הגלישה הכי בסיסים וחשובים, כאלו שיובילו אותו לבסיס יציב לאורך זמן.

כל האימונים מותאמים למצב הפיזי וכושר גופני של הגולשים כאשר בונים נכון את השרירים הקריטיים ליציבות על הגלים, חזה, יד אחורית, גב, שרירי הבטן ורגליים.

על מנת לסייע לתלמידים יותם דאג למאמן כושר המומחה לגלישה והוא מכין להם תוכנית מפורטת המיועדת לחיזוק שרירי הגלישה. כל שיעור בקורס בן שעה והוא מתחלק לשני חלקים.

החלק הראשון הוא חלק תיאורטי בו לומדים ומבינים לעומק את השיטה לפי טכניקה מדוייקת בכל שלב ושלב של עקרון בסיס הגלישה, בחלק השני של השיעור נכנסים לתרגול מעשי במים בליווי של המדריך.

"בין היתר אחד הדברים החשובים שאנחנו עובדים עליהם הוא איך להפוך את העמידה על הגלשן לפרקטית לפי שיטה ולא להסתמך על המזל בקפיצה. המטרה הסופית היא להעניק לתלמידים את כל הידע הבסיסי הנדרש כך שיוכלו להיות עצמאיים במים ולא תלויים במדריך שדוחף אותם לגלים", הסביר יותם.

Vibe Surfing. אביה אלקיים ראימן,
Vibe Surfing/אביה אלקיים ראימן

נכון להיום הקורסים מועברים בשני חופים, בת"א בחוף הילטון ובהרצליה בחוף הנכים בצמוד למרינה, בקרוב מאוד יתווסף חוף נוסף בנתניה.

לנוחות התלמידים, ב "Vibe Surfing" בנו שיתוף פעולה עם חברת הגלשנים Soul Surf המקנה לתלמידים אפשרות לרכוש גלשנים במחירים אטרקטיביים.

הקשר בין יותם, המדריכים ושאר התלמידים לא מסתיים בסיום הלימודים, על כך יותם סיפר לי: "על מנת לייצר קהילה פעם בשבוע בימי שישי אנחנו עורכים מפגש באחד החופים בין כל מי שעברו אצלנו את הקורסים, כל אחד מגיע עם הגלשן שלו ונכנסים למים לגלוש ביחד, כך שממשיכים לתת ליווי והכוונה לפי הצורך. הפעילות הזו יצרה חברויות של ממש בין חלק מהגולשים ועל כך אני שמח וגאה".

על מנת לקדם את תוכנית ניקוי החופים הארצית, יותם החליט כי פעם בשבוע כל חברי"Vibe Surfing" יגיעו לתת יד גם הם כדי לתרום את חלקם בשמירה על איכות הסביבה. מי שמבקשים לעבור את הקורס ועוזרים בניקיון מקבלים 10% הנחה מעלות הקורס.

בעקבות משבר הקורונה יותם החליט על מבצע נוסף ובו מקבלים הנחה של 250 שקל על אחד מהקורסים הקיימים.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 052-5255044

דף האינסטגרם

עמוד הפייסבוק

אתר

בשיתוף Vibe Surfing, בשיתוף Vibe Surfing
  • עוד באותו נושא:
  • גלישה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully