וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך כולם מרוויחים בטריא גם במשכנתא?

בשיתוף טריא, בשיתוף טריא

18.8.2020 / 12:43

כולם רגילים שכשמדובר במשכנתא המקום היחידי אליו ניתן לפנות כדי לקבל אותה הוא הבנק - והבנקים מרווחים מהעדר התחרות הזו. אז זהו, שלא עוד. בטריא, פלטפורמת השקעות P2P מספרים איך גם לוקחי המשכנתאות (הלווים) וגם המשקיעים הם הנהנים הגדולים

הלוואה חברתית. shutterstock,
הלוואה חברתית/shutterstock

כשמדברים בישראל על משכנתאות, לוקחי המשכנתאות הם קהל די שבוי. הם יודעים לדקלם את לוח ההחזרים על פי שפיצר ובכאב לב מסתכלים על הסכומים שהם משלמים על הריבית אילו רק היו מודעים למקור נוסף ממנו ניתן לקחת משכנתה.

כדי להפוך את הקערה על פיה הפכו בחברת ההשקעות של טריא את המודל העסקי- טריא מאפשרת לקחת משכנתאות באמצעות הפלטפורמה שלה ותחת תנאים לא פחות מחמירים מהבנקים (לעיתים אפילו יותר) והמשקיעים של טריא נהנים מתשואות יציבות שמקורן בהשקעה במשכנתאות. על הדרך המוצלחת של טריא תוכלו ללמוד בכתבה זו.

בשיחה עם אופיר פוקס 'מנהל תחום ההלוואות בטריא' הוא מסביר איך עובד המודל העסקי אשר מוכיח את עצמו היטב בשנים האחרונות גם במספרים וגם במדד שביעות הרצון של הלקוחות. פוקס, 38, עו"ד בהשכלתו ובעל ניסיון עשיר בנדל"ן, בעולמות הפיננסיים ובפיתוח עסקי מנהל מזה כשנה את תחום ההלוואות בחברה.

איך משכנתאות הפכו למרכיב משמעותי בתיק האשראי של טריא ולמה זה רלוונטי למשקיעים?

'מרגע שטריא פתחה שעריה לשוק המשכנתאות ועד לפני שנתיים הריבית למשכנתאות בטריא ובבנק היו כמעט דומות. בנקודה זו חל שינוי ולקוחות החלו להעדיף את טריא, בין השאר בגלל הליך הבירוקרטיה המסורבל הכרוך בלקיחת משכנתא דרך הבנק במיוחד כאשר מדובר במשכנתא לקבוצות רכישה והלוואות גישור למשכנתא שם היתרונות של טריא הם רבים. המערכת החכמה שיצרנו מושתתת על היכולת שלנו ליצור פרופיילינג דיגיטלי ואמין ביותר של הלווה בזמן קצר לצד חיתום באמצעים מסורתיים. לצד זאת אנו מגבילים את גובה המשכנתה אותה ניתן לקחת עד ל - 50% מסך הנכס והיא משועבדת בשעבוד ראשון לטריא. המשקיעים יכולים ליהנות מתשואה שנתית של 4%-6% '.

ממה מרוויחה טריא?

'אנחנו מרוויחים מעמלת הקמה שעומדת בממוצע על 1% לשנה. המודל שלנו הוא פיזור השקעות. לדוגמה: 1000 שקלים של משקיע יפוזרו במספר הלוואות שונות. מנכ"ל החברה שלנו, שחף ארליך, מסביר את זה בהרחבה בכתבה כאן .

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מה קורה עם השינויים בשוק, איך אתם מתמודדים איתם?

'מבחינת המודל של טריא רק מוכיח את עצמו בתקופה זו. שוק המשכנתאות כמעט ולא מושפע משינויים אלו. זהו אפיק השקעה סולידי ויציב שאינו מושפע מתנודות בורסאיות. מבחינת הלווים זוהי כמובן ההלוואה הכי חשובה להם ולכן אנו רואים שהם ממשיכים לשלם אותה בזמן. ככלל, Tarya אינה משווקת הלוואות ואינה 'דוחפת' כאלה. אנחנו משווקים רק הלוואות שנועדו לצורך ספציפי ובמרבית המקרים כנגד בטוחות'.

מה ההבדל המהותי ביניכם לבין הבנקים?

'זה כמו להשוות בין ספינה רגילה לבין יאכטה איכותית ומהירה. לבנקים יש פרוטוקולים פנימיים קשוחים מאוד, במיוחד לגבי הלוואות גישור וקבוצות רכישה,בירוקרטיה עצומה. קשה עד בלתי אפשרי לדבר עם המחלקה המשפטית שלהם אלא רק דרך פקיד בבנק.

אצלנו זה בדיוק ההיפך - הכל נגיש ומהיר - כולל שיח ישיר עם המחלקה המשפטית. כשכל זה קורה אנחנו שומרים על מקסימום בטוחות והגנות גם למשקיעים וגם עבורנו ויודעים עם מי לעבוד'.

היכן בא לידי ביטוי החזון החברתי של טריא בנושא המשכנתאות?

'טריא נבנתה לפי חזון של ערבות הדדית וקהילה. רואים את זה בצורה בולטת בעבודה שלנו עם קבוצות רכישה. אנחנו מייצרים לקבוצות מנגנון שמאפשר לפרוייקט להתקדם ולא תוקע אותו בגלל לווה אחד בקבוצה. זו לא רק קבוצה, אלא גם אוסף של פרטים שחולמים על דירה וזה מה שמלווה אותנו בעשייה היומיומית'.

בשיתוף טריא, בשיתוף טריא
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully