וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לקניית גנרטור

בשיתוף טרקטורים וציוד ITE, בשיתוף טרקטורים וציוד ITE

18.8.2020 / 12:09

אם אנחנו רוצים לערוך פעילות בשטח או סתם להימנע מהפסקות חשמל נוכל לקנות גנרטור שיאפשר לנו לחבר מכשירי חשמל בכל מצב ובכל מקום. מה חשוב לדעת לפני שקונים גנרטור?

גנרטור. יח"צ,
גנרטור/יח"צ

גנרטור הוא מכשיר חשמלי נפוץ ופופולרי, שמקבל את תשומת הלב במיוחד לקראת עונת החורף, שהיא גם עונת הפסקות החשמל. הגנרטור מתפקד כמקור חשמל נייד, וניתן להפעיל אותו במקומות בהם אנו זקוקים לחשמל כדוגמת פעילות בשטח. לחלופין, אנשים רבים בוחרים לרכוש גנרטור ביתי שישמש אותם כגיבוי חשמל במקרה של הפסקות חשמל. אז רגע לפני שתזדקקו לגנרטור באופן בהול, וכדי למנוע רכישה מהירה ולא מחושבת - לפניכם כל ההסברים והטיפים שיעזרו לכם לבחור את הגנרטור המתאים לצרכים שלכם תוך התחשבות בהספק המוצא של הגנרטור ובבטיחות שלו.

הכי חשוב - הכוח של הגנרטור

הפרמטר החשוב ביותר שיש לתת לו תשומת לב כשבוחרים גנרטור למכירה הוא הכוח של הגנרטור, או בשמו השני - הספק המוצא שלו - הקובע כמה ואילו מכשירים ניתן יהיה לחבר לגנרטור ועדיין לקבל חשמל בצורה טובה ורציפה. כדי לאמוד נכון את ההספק, בחרו את מכשירי החשמל הקריטיים, עליהם לא תוכלו להתפשר. חשבו את סכום ההספקים של המכשירים הרצויים. לדוגמה - מקרר דורש 1,000 ואט, תנור חימום - 2,000 ואט ותאורה קטנה אך יעילה צורכת 300 ואט. הסכום הכולל הינו 3,300 ואט, ולכן מומלץ לבחור בגנרטור בעל הספק מוצא גבוה מעט יותר - למשל, 4,000 ואט, וזאת על מנת למנוע מצב של קפיצת המפסק לעיתים קרובות ומאמץ יתר של הגנרטור שיגרום לבלאי ולרעש חזק בזמן הפעילות.

סוגי גנרטורים

ישנם שלושה סוגים עיקריים של גנרטור למכירה:

• גנרטור מושתק/רועש - כל מי שעמד ליד גנרטור, גם אם במרחק של עשרות מטרים, לא יכול היה להתעלם מהרעש. במקרים מסוימים, רעש הגנרטור יכול להפריע מאוד לפעילות. למשל, אם מדובר בצילומים בשטח כשרעש הגנרטור נשמע וכן במידה ומדובר בטיול רומנטי שכולל לינה בשטח. גנרטור מושתק הוא גנרטור בעל חיפוי אקוסטי שמונע את יציאת הרעש האופייני.

• גנרטור נייד/נייח - גנרטור הוא מכשיר כבד מאוד, וכשצריך לשנע אותו הוא הופך למטרד, בעיקר אם מדובר במקומות בהם אין גישה לרכב וצריך להרים אותו בידיים. מסיבה זו, חשוב לבחור בגנרטור המותאם לסביבה בה הוא ימוקם. גנרטור נייד יהיה קל משקל או שיגיע עם גלגלים. אם מדובר בגנרטור שלא אמור לזוז מהמיקום שלו - למשל גנרטור ביתי, אין משמעות למשקל.

• גנרטור חירום - גנרטור חירום הוא גנרטור שמחובר לחשמל כל הזמן, ובזמן של הפסקת חשמל הוא עובד באופן מידי. בצורה זו למעשה לא מתרחשת הפסקת חשמל ממשית. גנרטור חירום מתאים למקומות בהם יש צורך בחשמל רציף ואסור להגיע למצב של השבתת מערכות, למשל במתקנים צבאיים, בתי חולים ומתקני תעשייה מסוימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טיפים נוספים לבחירת גנרטור

מלבד כוח הגנרטור, שהוא כאמור הפרמטר הראשון שיש להתייחס אליו כשקונים גנרטור, ישנם פרמטרים נוספים שכדאי לתת להם תשומת לב.

• רעש - גנרטור עושה הרבה מאוד רעש, ואם הוא ימוקם בקרבת אנשים - הם לא יוכלו לשמוע אחד את השני. אם תנאי השטח לא יאפשרו לכם למקם את הגנרטור רחוק מכם, שקלו לרכוש גנרטור מושתק. הדבר נכון גם אם אתם רוכשים גנרטור ביתי שימוקם במיקום שעלול להרעיש לכם/לשכנים.

• אחריות - בגלל שגנרטור הוא מכונה יקרה למדי, שקלו לרכוש גנרטור שמגיע עם אחריות, ובדקו מה היא כוללת ולמשך כמה זמן היא ניתנת.

• מחירים - טווח המחירים של הגנרטורים הקיימים בשוק הוא רחב ומגוון ונגזר מהספק המוצא, הגודל ותצורת ההפעלה (דלק, סולר, גז). מומלץ לבצע סקר שוק לפני הרכישה כדי למצוא את ההצעה הטובה ביותר.

• החברה ממנה רוכשים - דווקא בגלל שהעלות של הגנרטור היא גבוהה, כדאי לבצע את הרכישה אצל חברה מוכרת ובעלת מוניטין ולהימנע ככל הניתן מחברות מפוקפקות שאין עליהן מספיק מידע באינטרנט.

עמידה בתקני בטיחות

אם יש משהו שאין עליו ויכוח, הוא שעם חשמל לא מתעסקים. לפיכך חשוב ביותר לבחור גנרטור למכירה שעומד בכל תקני הבטיחות כדי למנוע מצב של אירועי בטיחות ונזקים שאף עלולים לעלות בחיי אדם. אחת הדרכים להבטיח לעצמכם רכישה בטיחותית היא לרכוש גנרטור דרך חברה מוכרת וותיקה שמציעה רק גנרטורים שעומדים בכל תקני הבטיחות המחמירים.

בשיתוף טרקטורים וציוד ITE, בשיתוף טרקטורים וציוד ITE
  • עוד באותו נושא:
  • גנרטורים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully