וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות

בשיתוף איתור נזילות, בשיתוף איתור נזילות

18.8.2020 / 10:12

כשיש נזילה בבית חשוב לאתרה במהירות האפשרית כדי שלא תגרום נזק למבנה. אניסטלטור הנעזר במצלמה תרמית יכול לעשות זאת במהירות וביעילות

איתור נזילות. canva,
איתור נזילות/canva

לא פעם מגלים רטיבות כלשהי בקירות הבית או טפטוף של מים ממקור כלשהו. נזילה או רטיבות עלולים לגרום לנזקים משמעותיים מאוד למבנה עצמו ועל כן, חשוב מאוד להעניק להם טיפול הולם מיד כאשר מגלים אותם.

בעוד שישנם מקרים שבהם ידוע מקור הנזילה, ישנם לא מעט מקרים שבהם לא ברור מהו מקור הנזילה. במקרים מעין אלה חשוב מאוד לבחור באינסטלטור מומחה בתחום איתור נזילות, על מנת שיבצע את הפעולות הנדרשות לצורך איתור הנזילה בביתכם בצורה קלה, פשוטה, מהירה ונוחה. בעוד שבעבר על מנת לאתר את מקור הנזילה היה צורך להרים רצפות ולשבור קירות, כיום ניתן לעשות זאת בצורה נוחה ויעילה יותר באמצעות שימוש באמצעים משוכללים ומתקדמים הרלוונטיים לצורך ביצוע פעולה זאת. כמובן שעל מנת שהתהליך יתבצע בביתכם בצורה הטובה ביותר, יש לבחור מראש אינסטלטור מומחה באיתור נזילות, אשר עושה זאת באמצעות שיטות מתקדמות.

הגורמים לנזילות בדירות מגורים

חשוב מאוד שתדעו שלרוב בדירות מגורים פרטיות יש שני גורמים לנזילה בדירה: הגורם הראשון הוא בעיית איטום כלשהי בקירות הבית או בגג המבנה, אשר בגינן המים מחלחלים לדירת המגורים עצמה והגורם השני הוא נזילה כלשהי מהצנרת המצויה בבית. מרבית הצנרת הביתית מצויה מתחת לרצפות או מאחורי הקירות בבית. הצנרת נסתרת מהעין אך במידה ויש פיצוץ כלשהו בצנרת, ניתן לראות את התסמינים שלו. חשוב מאוד לדעת שבשל העובדה שהצינורות השייכים למערכת האינסטלציה מצויים מאחורי הקירות או תחת הרצפות, קשה מאוד לדעת מה מצבם. לעיתים הצינורות שחוקים מאוד, חלודים ולעיתים ישנה בעיה כלשהי בתרמוסטט- כל הגורמים הללו עלולים לגרום לפיצוץ אחד מהצינורות.

במידה ויש נזילה כלשהי בבית הנגרמת בשל פיצוץ באחד מהצינורות המדוברים, ניתן לראות את התסמינים שלה באופנים שונים כגון: טפטוף פעיל באחד מאזורי הבית, סימני רטיבות בקירות, קילוף של קיר, סימני עובש על הקיר, חשבון מים גבוה מדי ועוד. בכל מקרה שיש סימן כלשהו שיכול להעיד על נזילה סמויה, חשוב מאוד להזמין את שירותיו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום איתור נזילות. לא כדאי לחכות שכן, נזילה עלולה לגרום נזק למבנה עצמו וככל שעובר הזמן הנזק יכול להיות משמעותי יותר ועל כן, מיד כאשר מבחינים בסימנים השונים יש צורך ליצור קשר עם אינסטלטור.

איתור נזילות על ידי אינסטלטור מקצועי - כיצד?

חשוב לדעת שלא כל אינסטלטור מתמחה בתחום איתור נזילות. לכן, חשוב מאוד להקפיד לבחור באינסטלטור המתמחה באיתור נזילות בצורה המירה והיעילה ביותר. כמו כן, חשוב מאוד לבחור באינסטלטור אשר מעבר לעבודה הכרוכה באיתור הנזילה, יודע גם כיצד לבצע את עבודת התיקון הנדרשת למקור הנזילה.

בשלב הראשון בתהליך איתור נזילות יש צורך להבין באיזו מערכת קיימת הנזילה. ישנן שלוש מערכות עיקריות שהבעיה יכולה להיות בהן: המערכת הראשונה היא מערכת הביוב והדלוחין. נזילה בצינור במערכת זאת תתבטא לרוב בטפטוף לא רציף שבא והולך. על מנת לבדוק האם מדובר בנזילה ממקור זה האינסטלטור יבצע בדיקת הצפה. בדיקה זו כרוכה בהכנסת בלון אשר יסתום את פתח היציאה של הצינור ויזרים מים. במידה ומפלס המים בכיור יורד ככל המאה מדובר על נזילה בצינור.

המערכת השנייה שבה יכולה להיות נזילה היא מערכת ההסקה. על אף שמערכת הסקה היא מערכת שפחות קיימת כיום, הרי שכאשר ישנה מערכת פעילה מעין זאת, יתכן מאוד שיהיה בה נזילה קיימת וחשוב לאתר את המקור שלה.

המערכת השלישית היא מערכת אספקת המים. מדובר על נזילה בצינור של מערכת אספקת המים שלרוב יבוא לידי ביטוי בטפטוף רציני ומשמעותי.

לאחר שמאתרים את המיקום המדויק בו מצוי הצינור הפגום, ניתן לאתר את הנזילה באמצעות מצלמה תרמית מיוחדת. בעבר, לצורך איתור נזילות היה צורך בעבודה סיזיפית שגרמה לא מעט אי סדר בבית. עבודה זו כללה הרמת בלטות ושבירת קירות במטרה למצוא את מקור הנזילה המדויק. אולם כיום, באמצעות מצלמה תרמית מיוחדת אשר עובדת על קרני אינפרה אדום אשר מזהות את הטמפרטורה בצינורות המצויים מתחת לרצפות או מאחורי הקירות. על מנת שהמצלמה תצליח לאתר את מקור הנזילה יש צורך לחמם את הבית. במקום שבו ישנה בעיה כלשהי בצנרת, היא תפלוט את המים החמים ובשל כך יגרם הבדל טמפרטורות בין האזור המדובר לבין אזורים אחרים. המצלמה תזהה את הבדלי הטמפרטורות המדוברים וכך יהיה אפשר לדעת היכן ממוקם מקור הנזילה. מצלמה תרמית רלוונטית לאיתור נזילות בעיקר בתוך בתים פרטיים שכן, היא מגיעה לטווח קצר ולכן איננה יעילה לחצרות שבהן הצנרת עמוקה יותר.

לאחר שהאינסטלטור שבחנתם יאתר את מקור הנזילה, הוא יבצע את העבודה הנדרשת לצורך תיקון וטיפול במקור הנזילה, על מנת למגר את הטפטוף הפעיל מביתכם ולמנוע את האפשרות שהנזילה תפגע בביתכם או ברכוש המצוי בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מדוע כדאי לבחור באינסטלטור שמאתר נזילות באמצעות מצלמה תרמית?

על אף שכיום ישנם עדיין אינסטלטורים שאינם משתמשים במצלמה תרמית לצורך איתור נזילות הרי שאין ספק שכדאי לבחור מראש באינסטלטור שמאתר נזילות רק באמצעות מצלמה תרמית בתוך המבנה עצמו. במידה ומדובר בחצר או בכל מרחב חיצוני אחר אז איתור הנזילה יתבצע בשיטה אחרת. אם אתם תוהים מדוע כדאי לבחור דווקא בשירותיו של אינסטלטור אשר מאתר נזילות באמצעות מצלמה תרמית או אם אתם שוקלים לוותר על שירותיו של אינסטלטור שמבצע את הליך איתור הנזילות באמצעות מצלמה תרמית בשל העובדה שהוא דורש סכום גבוה יותר מאינסטלטור שמבצע את איתור הנזילה באמצעות השיטה השינה, כדאי מאוד שתחשבו על זה שוב. האם באמת שווה לכם להשקיע סכום כספי מעט נמוך יותר ולקבל בביתכם אי סדר משמעותי שכרוך בהרמת רצפות או שבירת קירות לצורך איתור הנזילה? האם שווה לכם לבחור בתהליך איתור נזילה ארוך ומורכב יותר רק בשל החיסכון הכללי המועט? אין ספק שלא כדאי לבחור כיום לצורך איתור נזילות באינסטלטור שאיננו פועל לצורך איתור הנזילה באמצעות מצלמה תרמית מיוחדת ומשוכללת או באמצעות שיטות אחרות מתקדמות לצורך איתור נזילות בחצר או בכל מרחב חיצוני אחר.

כיצד תבחרו אינסטלטור עבור איתור נזילות?

אם יש נזילה כלשהי בביתכם, סימני רטיבות על הקירות או הרצפות, עובש, ריח לא טוב, חשבון מים גבוה מדי ועוד, זה הזמן שלכם לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום איתור נזילות. על אף שכיום ניתן למצוא לא מעט אינסטלטורים המציעים את שירותיהם בתחום איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית, הרי שחשוב מאוד לבחור בטוב ביותר בתחום. על כן, ראשית כל עליכם לברר מיהם האינסטלטורים המציעים שירות איתור נזילות באזור שלכם. שנית, כדאי מאוד שתקראו ותבררו אודות האינסטלטורים השונים. חשוב לבחון מהו הותק שיש להם בתחום איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית והאם מדובר באנשי מקצוע מומלצים המבצעים את העבודה בצורה המקצועית ביותר. מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור באינסטלטור אמין, אשר יבצע את העבודה שלו בדיוק באופן שהוא אמור לבצע אותה וינקוט במחיר הוגן וראוי לשירותיו.

בשיתוף איתור נזילות, בשיתוף איתור נזילות
  • עוד באותו נושא:
  • נזילות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully