וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד בוחרים שרברב מוצלח

בשיתוף א. א. אינסטלציה, בשיתוף א. א. אינסטלציה

17.8.2020 / 16:42

מה תפקידו של האינטלטור, מתי נדע שאנחנו צריכים להזמין איש מקצוע לתקן תקלה בצנרת ואיך נדע לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר?

אינסטלטור. canva,
שרברב/canva

בוודאי לא פעם נתקלתם בביתכם בבעיות שונות אשר קשורות למערכת האינסטלציה הביתית. תקלות במערכת האינסטלציה יכולות להסב אי נעימות רבה לדיירי הבית וכן, לפגוע הן במבנה עצמו והן ברכוש המצוי בתוך המבנה. בין אם ישנה סתימה כלשהי בביתכם ואינכם מצליחים לפתוח אותה באופן עצמאי, בין אם ישנו פיצוץ בצנרת בתוך ביתכם אשר גורם לנזילה, לרטיבות, לעובש או לכל תסמין אחר ובין אם קיימת כל בעיה במערכת האינסטלציה הביתית שלכם, איש המקצוע הרלוונטי עבור תיקון הבעיות המדוברות הוא השרברב. אם לא שמעתם את המילה שרברב ואינכם מבינים במי מדובר, בוודאי תכירו את המילה הנרדפת לשרברב: "אינסטלטור". מעבר לתיקון וטיפול בבעיות שונות במערכת המים הביתית, ישנם לא מעט שרברבים מספיק מקצועיים, מנוסים ומוסמכים בכדי לתכנן מערכות אינסטלציה בתהליכי בניית בתים חדשים או שיפוץ בתים קיימים, להחליף צנרת שחוקה או בלויה בבית ועוד. הדבר החשוב ביותר שיש לעשות כאשר אתם זקוקים לשירותיו של אינסטלטור או השרברב היא לבחור את הטוב ביותר בתחום.

מיהו השרברב?

השרברב, או בשמו הנרדף הלועזי: "האינסטלטור" הוא איש מקצוע העוסק בכל מה שקשור למים אשר נכנסים ויוצאים מביתכם ואל ביתכם. המים אשר נכנסים לבית לכל מקום שרלוונטי שיהיו בו מים זורמים כגון: המקלחת, הכיורים בבית, השירותים ועוד, נכנסים למקומות הללו באמצעות מערכת צינורות מפותחת ומשוכללת אשר קרויה: צנרת המים. לעומת זאת, המים אשר יוצאים מהבית, יוצאים ממנו בצנרת שונה מהצנרת שהם נכנסו באמצעותה לבית. מערכת צינורות זאת נושאת בתוכה ביוב. השרברב עוסק בכל מה שקשור לעבודות שונות בתחום המים בביתכם, כך לדוגמא: הוא מתקין צינורות מים, הוא מתקין צינורות ביוב, הוא פותח סתימות בכיורים השונים בבית, במקלחת, או בשירותים, הוא מחבר תשתיות למערכת המים, הוא מתקין ברזים ועוד. אם אתם תוהים מתי בעצם תזדקקו לשירותיו של השרברב ומתי נכון לקרוא לו באופן מידי, במאמר הבא תקבלו את המידע אודות הסיטואציות השונות שבגינן בהחלט כדאי לפנות לשרברב באופן מידי.

איתור נזילות מים

אם גיליתם שיש על קירות הבית שלכם כתמי עובש, כתמי רטיבות גדולים, קילופים שמסבים מראה לא טוב לקיר או ריח רע בחלל חדר. כמו כן, אם גיליתם שלוליות קטנות של מים על התקרה, ברצפות, או מהקירות, ככל הנראה ישנה נזילה כלשהי בביתכם. חשוב לדעת שמקור הנזילה איננו מצוי במקום שבו הנזילה ניכרת לעין או במקום שבו מופיעים כתמי הרטיבות ועל כן, יש צורך לאתר את המקור בצורה יעילה ומקצועית וכמובן, באופן מהיר. כדאי שתזכרו שרטיבות אשר יוצרת בועות קטנות על הקיר, כתמים על הקיר ועוד, יכולה לפגוע באופן מהותי במבנה עצמו. על כן, יש לפנות לשרברב מקצועי ומנוסה בתחומו באופן מידי, העוסק בין היתר גם בתחום איתור נזילות מים בצורה מתקדמת, מקצועית ומנוסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סוגי נזילות נפוצות

סוגי הנזילות הנפוצות ביותר בבתים פרטיים אשר דורשות את הסיוע של השרברב הן:

1. נזילות בקיר- מדובר על נזילות אשר נובעות מבנייה לא נכונה של קירות הבית, משימוש בחומרים לא עמידים לתנאי מזג האוויר בבניית הקירות, מאיטום לקוי של הקירות או פשוט מפיצוץ של צינור מאחורי אחד הקירות בשל העובדה שהוא כבר בלוי ושחוק. על אף שמדובר בנזילות פופולאריות ונפוצות מאוד, חשוב מאוד לדייק באבחנה של סוג הנזילה ומקור הנזילה, על מנת להעניק לה את הטיפול המתאים לה.

2. נזילה ממזגנים- לא פעם המתקין של המזגן איננו מספיק מקצועי בתחום ועל כן, לאחר שהוא מתקין את המזגן, בשל איטום לא נכון של צינורות המזגן או ביצוע כל פעולה אחרת בצורה לא נכונה, יתכן שתיווצר רטיבות מהמזגן שתרטיב גם את קירות הבית

3. נזילות מחלונות הבית- לא פעם אם מסילות חלונות הבית סתומות, יתכן מאוד שייווצרו נזילות לתוך הבית. במקרה שכזה, יש צורך לנקות היטב את המסילות ולסתום חורים רלוונטיים באמצעות סיליקון.

על אף שלא כל נזילה בבית דורשת התערבות של שרברב, אם אינכם מבינים מהו מקור הנזילה באופן וודאי, יש צורך להזמין שרברב מקצועי ומנוסה בתחום אשר ימצא את מקור הנזילה ויבצע את ההליך הרלוונטי לצורך מתן מענה לבעיה.

כיצד שרברב מטפל בנזילות בבית?

על אף שכיום ניתן למצוא לא מעט חומרי איטום שניתן לרכוש בחנות לחומרי איטום וכן, על אף שניתן למצוא כלי עבודה הרלוונטיים לצורך טיפול בסתימות או בנזילות בחנויות השונות הרלוונטיות, אין ספק שעל מנת לטפל בכל נזילה, סתימה ועוד בצורה הטובה ביותר, יש צורך להזמין שרברב מקצועי ומנוסה בתחום. ניסיון לבצע עבודה עצמאית לצורך איתור נזילות, טיפול באיטום לקוי או טיפול בנזילות, יכולה להסב יותר נזק מתועלת. כך שאם חשבתם לחסוך כך כסף, יתכן מאוד שבסופו של דבר תדרשו להשקיע סכום משמעותי יותר. אז איך שרברב מקצועי מאתר נזילות?

ובכן, בעוד שבעבר על מנת לאתר מקור נזילה, השרברב נדרש להרים רצפות או לשבור את הקירות אשר הוא חשד שבהן מצוי מקור הנזילה, הרי שכיום ניתן לאתר נזילות בצורה קלה ונוחה יותר באמצעות שימוש במצלמה טרמית מיוחדת. אם אתם מזמינים שרברב לצורך איתור נזילה בביתכם כדאי מאוד שתוודאו מראש שהוא לא מאתר נזילות בצורה שבה איתרו אותן בעבר, אלא באמצעות המצלמה הטרמית, דבר שיכול לחסוך לכם את שיקום הבית מחדש לאחר תהליך איתור הנזילה. אינסטלטור מקצועי יגיע כשהוא מצויד במצלמה טרמית איכותית, אשר יכולה לזהות על ידי שיקוף הבדלים בטמפרטורה. במידה ומדובר בנזילה מהביוב, ניתן לאתר אותה במצלמה מיוחדת המבוססת על סיב אופטי, אותה ניתן להחדיר לצנרת של הביוב לצורך צילום קווי הביוב.

כמה יעלה לכם להזמין שרברב?

עלות שירותיו של השרברב משתנה בהתאם לכמה פרמטרים: ראשית כל, בהתאם לבעיה הקיימת. יתכן מאוד שעל פתיחת סתימה פשוטה באופן יחסי השרברב ייקח לכם סכום נמוך יותר מעל איתור נזילה. כמו כן, המחיר תלוי בדרגת החומרה של הבעיה. אין ספק שכאשר מדובר על סתימה עקשנית שלא קל לפתוח, השרברב ייקח לכם סכום גבוה יותר מהסכום אותו הוא ידרוש על פתיחת סתימה פשוטה באופן יחסי. לגבי עניין המחיר, חשוב מאוד לבחור בשרברב אמין שכן, לא פעם שרברב לא מספיק אמין יבצע פעולות שונות שהוא כלל לא נדרש לבצע וזאת בכדי לדרוש מחיר גבוה יותר על שירותו. לכן, כדאי שתבררו פחות או יותר מראש מול חברים, מכרים או בני משפחה כמה אמורים לעלות שירותיו של השרברב, על מנת שתדעו פחות או יותר כמה השרברב אמור לקחת על מתן מענה לבעיות שונות.

כיצד תבחרו שרברב?

כיום ניתן למצוא לא מעט שרברבים אשר מציעים את שירותיהם בתחום ולכן, חשוב מאוד לבחור את השרברב הנדרש לכם בצורה הטובה ביותר. יש צורך לבדוק האם מדובר בשרברב מקצועי ואמין, מהו הותק והניסיון שיש לו בתחום, האם ניתן למצוא המלצות חיוביות מלקוחות שבחרו בשירותיו של השרברב ועוד. רק כאשר בודקים היטב אודות השרברב הרלוונטי ומוודאים כי הוא מקצועי, מנוסה ואמין, כדאי לבחור בו עבור מתן מענה לבעיה הרלוונטית שבביתכם.

בשיתוף א. א. אינסטלציה, בשיתוף א. א. אינסטלציה
6
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully