וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכפול מפתחות - מה חשוב שתדעו לפני שאתם עושים את זה

בשיתוף מנעולן בהרצליה, בשיתוף מנעולן בהרצליה

17.8.2020 / 15:43

כדי לא להיתקע מחוץ לבית אם אבד לכם העותק היחיד של מפתח הדלת - כדראי שתדאגו לשכפל את המפתח מראש. איזה סוגי מפתחות יש ואיך משכפלים אותם?

מנעול. יח"צ,
מנעול/יח"צ

מפתחות הם לרוב דבר חשוב. המפתחות משמשים לצורך פתיחה של דלת שמאחוריה מצויים דברים שחשובים לכם. כל אדם שומר את המפתחות שלו לבית, לרכב, לכספת, למשרד שלו, לבית העסק ועוד, בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי שהם לא יאבדו לו. במידה והמפתח אובד לאדם ואין לו מפתח ספייר, הוא לא יצליח לפתוח את הבית שלו, הרכב שלו או כל דבר אחר שהמפתח פותח.

לכן, חשוב מאוד להקפיד לשכפל מפתחות שחשובים לכם. שכפול מפתחות הוא שירות נחוץ מאוד במקרים רבים, כך לדוגמא: אם בן או בת הזוג שלכם עברו להתגורר יחד אתכם בדירת המגורים שלכם, אין ספק שאתם בוודאי מעוניינים להעניק להם מפתח לדירה ועל כן, אתם בוודאי צריכים לשכפל את המפתח שלכם במידה ואין לכם מפתח ספייר. גם במקרה שנשאר לכם רק מפתח אחד לדירה שלכם או לרכב שלכם ואתם לא מעוניינים להגיע למצב שבמקרה והוא ילך לאיבוד תמצאו את עצמכם ללא מפתחות כלל, אתם בוודאי מעוניינים לשכפל את המפתחות ועוד. ישנן לא מעט סיבות לשכפל מפתחות וחשוב מאוד לעשות זאת במקום הטוב ביותר.

שכפול מפתחות- במה מדובר?

כאשר מדובר על שכפול מפתחות, מדובר על תהליך אשר באמצעותו ניתן לשכפל מפתח קיים וליצור מפתח זהה בדיוק, אשר יפתח את אותו המנעול אשר המפתח המדובר פותח. על מנת לשכפל מפתח בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד להבין מהו סוג המפתח. המפתחות הנפוצים ביותר כיום בישראל מתחלקים לארבעה סוגים: מפתחות משוננים אשר ידועים כמפתחות פשוטים למדי, מפתחות משוננים מורכבים, מפתחות אפס ומפתחות אשר בלתי ניתן לשכפל בשל העובדה שהם מוגני שכפול. לכל סוג מפתח יש טכניקת שכפול אחרת ולכן, כאשר מעוניינים לשכפל מפתח, חשוב מאוד לבחור במקום אשר אנשי המקצוע שעובדים בו מודעים היטב לסוגי המפתחות השונים הקיימים כיום ובהתאם לכך, לטכניקות השכפול השונות העומדות על הפרק. רק במקום מעין זה תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את התוצאה הטובה ביותר לאחר הליך השכפול ושלא תדרשו להגיע למקום שוב בשל בעיה כלשהי.

טכניקות שכפול בהתאם לסוגי מפתחות

אז כפי שציינו, בישראל ניתן למצוא כיום 4 סוגי מפתחות ובכדי לשכפל כל סוג של מפתח, יש להשתמש בטכניקה ייחודית התואמת לו:

1. מפתח אפס- מפתח אפס או בשמו האחר: "מפתח אוניברסלי" הוא מפתח אשר רלוונטי לפתיחת דלתות ללא צילינדר. כלומר: לא מדובר במפתח אשר יכול לפתוח לרוב דלתות בתים. מפתח אפס הוא מפתח שניתן למצוא בבתים שונים כאשר המטרה שלו היא לנעול את החדרים הפנימיים של הבית. מפתח אפס מתאים לרוב לכמה סוגי דלתות ולכן אם יש לכם מפתח אפס בבית סביר להניח שהוא יפתח את כלל דלתות הפנים שיש בביתכם. אם אתם תוהים האם ניתן לשכפל מפתח אפס, התשובה היא: לא. מפתח אפס הוא לא מפתח שמשכפלים אלא, מדובר על מפתח שניתן לרכוש. לכן, אם אתם רוצים שיהיה לכם מפתח אפס ספייר בביתכם או אם המפתח שלכם אבד לכם, כל שעליכם לעשות זה פשט לגשת לטמבוריה הקרובה אליכם או לכל חנות למוצרי בית. בחנויות מעין אלה ניתן לרכוש מפתח אפס.

2. מפתחות משוננים - המפתחות המשוננים הם המפתחות עם "שיניים". מדובר על המפתחות שכולנו מכירים שלרוב פותחים כמעט כל מנעול של דלת חיצונית בבית, של בתי עסק, משרדים ועוד. השכפול של מפתחות מעין אלה הוא פשוט יחסית. מכיוון שרוב הצילינדרים הנפוצים כיום בשוק שייכים לדלתות פלדה של חברת רב בריח או של חברת מולטיטוק, הרי שלכל אחת מהחברות האלה יש מפתחות ספציפיים המתאימים לדלתות שלה. על אף שכאמור מפתחות משוננים הם קלים למדי לשכפול, הרי שלא פעם ניתן למצוא מפתחות משוננים של החברות המדוברות, שיותר מורכב לשכפל אותם. מדוע? מדובר על חברות אשר שמות לנגד עיניהן את הבטיחות של הלקוח שלהן לנגד עיניהן ועל כן, הן משתמשות בחומרי הגלם הטובים ביותר לצורך יצירת המפתחות לדלתות. ישנם מנעולנים אשר ידועים כ"מורשי שכפול" של חברת מנעולים כזאת או אחרת והם מחזיקים בידיהם את הגלמים המקוריים עבור שכפול המפתחות של החברה אשר הם נחשבים למורשים שלה ועל כן, כאשר מדובר על מפתח משונן של חברה כלשהי, אשר ידוע כי הוא מורכב יותר לשכפול, כדאי מאוד לשכפל אותו רק אצל מנעולן מורשה שכפול של אותה החברה וזאת בכדי לקבל מפתח דמוי המפתח המקורי.

3. מפתח עם כרטיס בקרה - כיום, הרמה מתקדמת ביותר של צילינדרים היא מפתחות אשר יש להם בקרת שכפול. במפתחות ללא בקרת שכפול ניתן לקרוא את הקוד של המפתח או בעין או באמצעות הטבעת המפתח בחומר רך וזאת בכדי לשכפל אותו בשלב מאוחר יותר. כלומר: אם המפתח שלכם הגיע לאדם כלשהו שמעוניין לפרוץ לביתכם, הוא יכול לשכפל את המפתח גם אם המפתח לא מצוי בידיו באופן פיזי בזמן שהוא ניגש למלאכת השכפול. במפתחות משוננים רגילים כל שעליו לעשות זה כאמור להטביע את המפתח בחומר רך או לקרוא את הקוד שלו בעין. לעומתו, מפתח עם כרטיס בקרה אשר ידוע גם כ"מפתח מוגן שכפול" הוא מפתח שניתן לשכפל אותו רק באמצעות כרטיס מיוחד שמגיע עם הצילינדר שבו מוטבע הקוד של המפתח. ללא הקוד המדובר בלתי אפשרי לשכפל את המפתח. כלומר, אם יש לכם מפתח כזה ואתם מעוניינים לשכפל אותו, כל שתדרשו לעשות זה פשוט להעביר את הכרטיס המיוחד שמגיע אתו במכונת השכפול. המכונה קוראת את הקוד המיוחד של המפתח ויוצרת אחד שחדש שיתאים באופן מוחלט לצילינדר שלכם.

מעבר לסוגי המפתחות הללו, ניתן למצוא כיום גם שירות שכפול מפתחות כספת. מדובר על מפתחות שדומים מאוד למפתחות שיש כיום עבור מבנים, אך יחד עם זאת, שכפול מפתח כספת הוא מורכב יותר משכפול מפתח רגיל והוא דורש מכונה מיוחדת לצורך השכפול שלו. על כן, המחיר של שכפול מפתח מעין זה לרוב יקר יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

כיצד תשכפלו את המפתח שלכם בצורה הטובה ביותר?

אם אתם מעוניינים לשכפל מפתח, כדאי שתעשו זאת בצורה הטובה ביותר. ראשית כל, אם מדובר במפתח רב בריח גלמים מקוריים, כדאי מאוד לשכפל אותו רק אצל מנעולן אשר מציג לכם תעודה שהוא מורשה שכפול של החברה. תעודה זו מעידה על כך שהגלמים המצויים בידו נשל המנעולן הם גלמים מקוריים אשר הוא קיבל מהחברה. אם אתם תוהים כיצד בכל זאת תדעו שמדובר בגלמים מקוריים, הרי שבגלמים מקוריים יהיה מוטבע הלוגו של החברה.

אם לא מדובר במפתח של חברה כלשהי, תוכלו לגשת לכל חנות העוסקת בשכפול מפתחות. אולם, חשוב מאוד שתבחרו מראש בחנות אשר מציעה שירותי שכפול ברמה גבוהה, על מנת שפעולת שכפול המפתח תתבצע בצורה היעילה, המדויקת והאיכותית ביותר. רצוי מאוד שתזכרו שעל אף שיש לא מעט חנויות המציעות כיום שירות שכפול מפתחות, הרי שכדאי להשקיע מעט יותר ולשכפל את המפתח שלכם אצל מנעולן. שירות שכפול מפתחות אצל מנעולן הוא שירות שניתן לסמוך עליו יותר. אם אתם רוצים לקבל מפתח נוסף או מפתחות נוספים לדלת כלשהי, כדאי שתעשו זאת בצורה הכי בטוחה שאפשר.

בשיתוף מנעולן בהרצליה, בשיתוף מנעולן בהרצליה
  • עוד באותו נושא:
  • מנעולנים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully