וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפכתי ליועץ משכנתאות - סיפורו של צחי גרוסמן

בשיתוף צחי גרוסמן, בשיתוף צחי גרוסמן

17.8.2020 / 15:30

סיוע למכר אחד גרם לצחי גרוסמן להבין שהוא יכול לסייע לאנשים רבים לחסוך מאות אלפי שקלים במשכנתאות אם יהפוך ליועץ משכנתאות עצמאי

צחי גרוסמן. יח"צ,
צחי גרוסמן/יח"צ

נעים להכיר, צחי גרוסמן, נשוי ואב לשלושה, בעל תואר שני במנהל עסקים בהתמחות של הנדסה פיננסית ובנקאות באוניברסיטה העברית ירושלים. האמת היא שתמיד נמשכתי לתחום הפיננסי ותוך כדי עיסוק בתחום זה, צברתי 10 שנות ניסיון בעבודה בבנקים ומול הבנקים, כאשר שימשתי כיועץ חיצוני לפקידי הבנקים השונים במסגרת עבודתי בהראל פיננסיים. ב-8 השנים האחרונות, אני יועץ משכנתאות פרטי, אשר מלווה משפחות בכל הקשור לנטילת משכנתאות, מחזורי משכנתאות ולכלכלת משפחה.

אז איך התחיל הכול? וכיצד הפכתי ליועץ משכנתאות פרטי ובעל חברה בתחום?

למעשה, התחלתי כשכיר בבנק דיסקונט בעתודה הניהולית. עברתי את כל הקורסים האפשריים בבנק וכאשר החליטו למנות אותי כסגן מנהל סניף, קונספט חדש בבנק דיסקונט, החלטתי כי אני עוזב את הבנק ומסב את מקצועי לעולם ייעוץ ההשקעות ומתוקף תפקידי בהראל פיננסיים בו ייעצתי ליועצי ההשקעות יצרתי קשרים עם הנהלות הבנקים. הסיפור המעניין ביותר ולמעשה המקרה שחוויתי ולאחריו הבנתי כי הייעוד שלי הוא להיות יועץ משכנתאות בלתי תלוי (פרטי), קשור לספר שלי, אשר רכש דירה וביקש ממני סיוע בהליך לקיחת משכנתא כאיש מקצוע בתחום הבנקאות. עניתי לו, כי ישנן חברות שתפקידן הינו ייעוץ משכנתאות, אך הספר המשיך בשלו ועמד על כך שאלווה אותו בהליך. קבענו עם שלושה בנקים והגעתי יחד איתו לפגישות. ומהרגע שישבתי עימו בבנק הבנתי את הפערים בין מה שהפקיד אומר לבין הבנתו של הלקוח. מה שלי היה נדמה כברור ומובן לספר שהיה איתי היה כשפה זרה. בסוף התהליך עם הספר חסכתי לו כ-250 אלף שקל בריביות והצמדות.

אז הבנתי כמה אני יכול לחסוך לאנשים בתהליך לקיחת המשכנתא, כאשר מדובר על סכומים של מאות אלפי שקלים. במשך כחצי שנה, סייעתי לכל משפחתי המורחבת ולחבריי כיועץ משכנתאות פרטי וביצעתי עבורם מחזורי משכנתא. למעשה אז הבנתי טוב יותר, שהיות והלווים אינם מבינים את שפת הבנקים, השיטה למעשה עובדת נגדם. מי שאינו מגיע מתוך המערכת הבנקאית, פשוט מפסיד כסף והרבה. באותה התקופה יצאתי לעצמאות וחשתי מן סוג של שליחות. עם הניסיון העשיר שצברתי בתחום הבנקאות והפיננסים במשך כל כך הרבה שנים, סברתי ובצדק, כי זה יכול להיות כי מצאתי את הייעוד שלי בחיים - להפוך ליועץ פיננסי למשכנתאות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
צחי גרוסמן. יח"צ,
צחי גרוסמן/יח"צ

על הקשר בין הבנקאים ליועצי המשכנתאות...

לפני שנים הבנתי כיצד הבנקים למשכנתאות מרוויחים כסף, אילו מוצרים כדאי לבנקים למכור וכיצד בונים תמהיל משכנתא בצורה אופטימלית. כאשר פתחתי את חברת ייעוץ המשכנתאות שבבעלותי, נפתחו לי הרבה דלתות ומהר. אז הבנתי כי היכרות רבת השנים שלי מול בנקים רבים מסייעת לי המון בעבודתי כיועץ משכנתאות. בשנת 2016, הייתי שותף בהקמת התאחדות יועצי המשכנתאות, בתקופה שבה בנקים למשכנתאות, ראו בנו יועצי המשכנתאות כמי שפוגעים בהכנסות הבנקים.

המלחמה הייתה בשיאה ואני ושאר יועצי המשכנתאות, כאשר הגעתי עם הלווים והמשכתי לייצג אותם, כאשר אני משדר "עסקים כרגיל". בעזרת לחץ שהפעלנו בהתאחדות יועצי המשכנתאות על בנק ישראל ועל וועדת הכספים בכנסת הצלחנו לשנות את התפיסה של הבנקים וכיום הם רואים בנו כשותפים, מעוניינים לעבוד איתנו ומאפשרים לנו לתת שירות טוב יותר ללקוחות עם ריביות טובות יותר.

שיטת העבודה שלי מול הלקוחות

חשוב לי בזמן פגישה עם לקוח להסביר את כל ההליך הפיננסי של המשכנתא,מה האסטרטגיה ומדוע אני בונה ללקוחות תמהיל מסוים למשכנתא. למעשה, לקוח שלי לא יצא ממשרדי מבלי שהבין היטב על מה הוא חותם, מה השיקולים שלי לתמהיל וכדומה.

לאורך התהליך אני וצוות המשרד שלי, עוטפים את הלקוח, מבצעים את ההליך הבירוקרטי עבורו תוך שיתוף מלא בתהליך אשר בסופו יהיה עליו להגיע רק לפגישת החתימות בבנק אשר אני מגיע איתו לפגישה זו בכדי לוודא שהכל תקין ולא נפלו טעויות.

הידע והניסיון שלי נרחבים בכל נושא הפיננסים ואני מעניק שירות בוטיק ללקוחותיי כאשר השיחה מתנהלת בינינו בגובה העיניים. אני מסביר היטב לכל לקוח חדש שלי איזו משכנתא הוא נטל ועל מה הוא חתם.

בכל שנתיים-שלוש, אני בודק את תיקי המשכנתאות של לקוחותיי בכדי ליצור ניהול נכון של המשכנתא לאורך חייה. אני אף מיידע אותם בכל מה שחדש בנושא הפיננסי במיוחד בתקופת הקורונה שכנראה תמשיך ללוות אותנו לעוד די הרבה זמן. למשל, חלק מהלקוחות זקוקים להקפאת המשכנתא (פסק זמן) וחלק מהלקוחות חנוקים עם הלוואות נוספות שנטלו על עצמם.

חשוב לי לשקף לכם, הקוראים, הוראת שעה חדשה מבנק ישראל בעקבות הקורונה אשר מדברת על משכנתא לכל מטרה. ניתן לקבל עד 70% מהנכס לצורך מיחזור הלוואות לתוך המשכנתא. אשר עד לפני הקורונה היה אפשר לקבל רק עד 50% מערך הנכס .

מי מכם הקוראים אשר נטל הלוואות ומרגיש כי הוא 'נחנק', יש פתרון.
מוזמנים לפנות אליי ואעזור בשמחה.

בנוסף, יש לי ערוץ יוטיוב עם סרטוני מידע רבים ומלמדים, מוזמנים לצפות ולהתעדכן.
בריאות ושנעבור את התקופה הזו חזקים ומחוזקים.

צחי

בשיתוף צחי גרוסמן, בשיתוף צחי גרוסמן
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully