וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפן רוני בניה ויזמות, משדרגים את חזית הבניינים בישראל

בשיתוף דפן רוני בנייה ויזמות, בשיתוף דפן רוני בניה ויזמות

16.8.2020 / 13:44

כבר 35 שנה שחברת "דפן רוני בניה ויזמות" מובילה בתחום הבנייה של מרפסות שמש והוספת ממ"דים

דפן רוני בנייה ויזמות. יח"צ,
דפן רוני בנייה ויזמות/יח"צ

היתרון הברור והבולט ביותר במהלך זה הוא הקפצת ערך הדירות עבור בעליהן ובעיקר שדרוג איכות החיים, בנוסף החברה מומחית בשיפוץ השטחים הציבוריים בכל בניין - חנייה, לובי, מעלית וחזיתות הבניין החיצוניות.

בכל שנה מאות ואלפי בעלי דירות בישראל מתחבטים בשאלה האם כדאי להם לעבור דירה. מצד אחד הם מאוד אוהבים את אזור המגורים ומסתדרים עם השכנים ומצד שני הילדים גדלים וצריך יותר מקום בבית וגם מבקשים להתאוורר, לבלות במרפסת ולנשום אוויר נקי, מה עושים?

אחד הפתרונות האולטימטיביים הוא הוספה של מרפסת שמש וחדר נוסף - חדר ממ"ד, אך במה הדבר כרוך והאם המהלך מתאים לכל בניין מגורים? רוני דפן הבעלים של "דפן רוני בניה ויזמות" פירט עבורנו את כל התורה סביב הטרנד שסוחף אלפי בתי אב בישראל.

השאלה הראשונה שהפניתי אל רוני היתה איזה סוג בניה של מרפסות יותר מומלצת - מרפסות בטון או מרפסות תלויות? הוא השיב: "בהוספה של מרפסות יש שני סוגים, הראשונה מבטון והשנייה מפלדה, החברה שלנו מתמחה בבניית שתיהן אך מעדיפים להתמקד בבנייה של מרפסת מבטון כי לזו יש מספר יתרונות ברורים.

מרפסת מבטון פירושה יחידה עצמאית שאינה נתלית על הבניין. היא מוסיפה חיזוק נוסף לבניין מפני רעידות אדמה ובעיקר, עלותה נמוכה באופן משמעותי בהשוואה למחיר מרפסת מפלדה. עם השנים למדנו כי רוב הבניינים הישנים בישראל לא מתאימים למרפסות מפלדה משום שאלו תלויות על הבניין ומוסיפות לו משקל שהבניין לא יוכל לשאת לאורך שנים.

"לעומת זאת בבניינים בהם יש חניון תת קרקעי, או מרכז מסחרי ודירות גן בקומת הקרקע קשה יותר להוסיף מרפסות מבטון, כי אלו מצריכים לא מעט אישורים מיוחדים והליך שמייקר מאוד את הבנייה".

האם תהליך הבניה של מרפסות לא מפריע לדיירי הבניין?

"מאוד חשוב לי קודם כל כאדם וגם כבעל מקצוע לעשות כמה שיותר על מנת שאיכות החיים של הדיירים לא תיפגע בזמן ביצוע העבודה. כחברה קבלנית מקצועית ומנוסה אנחנו יודעים להיערך לבנייה בשיטות ייחודיות לנו ולבצע את העבודה בדרך המצמצמת את הרעש ומונעת כניסת לכלוך ואבק לדירות ובכך ממזערת את ההפרעה לחיי הדיירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ומה בנוגע להוספה של חדר ממ"ד?

"מעבר לעובדה שנוסף בבית חדר חדש המרחיב את שטח המחיה ומעלה את ערך הדירה, בעלי הדירה נהנים משתי תועלות נוספות. לצערי אנו חיים במדינה שכל כמה שנים נכנסת למערכה צבאית ואז אנחנו חשופים לאיום ממשי של טילים, העורף הוא החזית, כך שחדר הממ"ד הכרחי כמקלט.

בנוסף, בניה והוספה של הממ"דים מחזקת את הבניין ומייצבת אותו למקרה חס וחלילה של רעידת אדמה".

האם ניתן להוסיף מרפסת או ממ"ד רק לדירה אחת בבניין?

"חשוב לדעת שלא ניתן להוסיף מרפסת או חדר ממ"ד לדירה או קומה אחת בלבד, יש לבצע את הבניה בדירות של כל השכנים באותה חזית של הבניין. כל ההליך של בנית תוספת מרפסת או ממ"ד מצריך אישור של העירייה והוצאת היתר.

"לרוב העיריות תומכות בפרויקטים כאלו כי הם גם משמרים את חוזק הבניינים וגם משפרים את חזות פני העיר, לכן כל החזית צריכה להיות זהה, כי כל עוד כל הדירות באותה החזית זהות האחת לשנייה זה בסדר.

"לדוגמה, לאחרונה סיימנו לבנות שני בניינים בהרצליה בהם הוספנו - בחזית הקדמית מרפסות, ובחזית האחורית הוספנו ממ"דים. "

בעשור האחרון חברת "דפן רוני בניה ויזמות" השלימה פרוייקטים של מרפסות וממד"ים ביותר מ- 60 בניינים ברחבי הארץ, בימים אלו ניתן לראות את העבודות העכשוויות שלהם במגוון מקומות שונים במרכז הארץ, בניהם בניית מרפסות ושיפוץ נרחב למספר בניינים במרכז הרצליה, כולל שדרוג תשתיות ביוב והוספת חנויות, בניית תוספת מרפסות בבניין דירות בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב, בשכונת רמז במערב הישן של ראשון לציון ועוד מגוון פרויקטים רבים.

בנוסף, "דפן רוני בניה ויזמות" היא החברה החלוצה בכל הנוגע להוספה של מרפסות בעיר שוהם, פרויקטים אותם היא מבצעת בשיתוף פעולה צמוד עם המועצה המקומית.

לפני סיום, רוני, עשה לנו סדר כיצד לבחור את הקבלן שיבנה עבורנו מרפסת וחדר ממ"ד.

נתחיל מהשורה התחתונה, כמה זה יעלה לנו? מדובר בעלות שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים אבל כדאי לזכור-שבהשקעה צנועה של עשרות אלפי שקלים מגדילים את ערך הדירה במאות אלפי שקלים.

לגבי בחירת הקבלן חשוב מאוד לבדוק כי הקבלן המבצע הוא קבלן רשום בפנקס הקבלנים בסיווג המתאים. קיימים הרבה קבלני שיפוצים הרשומים ברשם הקבלנים תחת מגוון סיווגים ולכן חייבים לבדוק "באותיות הקטנות" שהסיווג כולל אישור לבנות תוספת מרפסות וממ"דים, מדובר בפרוייקטים מורכבים ולכן חשוב להיזהר מחאפרים.

כדאי לבדוק באינטרנט ובמאגרי מידע נתונים נוספים אודות הקבלן, האם עומדות נגדו תביעות משפטיות, כמה תביעות ובאיזה סכומים.

אסור לבחור קבלן "על עיוור" אלא כדאי לנסוע פיזית לבניינים שהקבלן בנה, לדפוק על הדלתות, לפנות אישית - ולבקש לקבל חוות דעת מהשכנים. חשוב לבדוק זאת פנים מול פנים ולא בטלפון כי כך תדעו את כל האמת על אמינות הקבלן, איכות עבודתו ועמידתו בהתחייבויותיו ובזמנים.

מי שמתעקשים להוציא היתר עצמאית ורק לאחר מכן בוחרים קבלן עלולים ללכת לאיבוד בתהליך הבירוקרטי ולשלם יותר כסף לחינם, כי הם אף פעם לא יודעים לאן הם נכנסים בכל הנוגע לעלויות של המרפסת אלא אומדן כללי בלבד. לכן אני ממליץ על ליווי מלא של חברה קבלנית כבר מהשלב הראשון של תכנון הפרויקט לקראת הוצאת ההיתר.

כך יוצא כי הקבלן מטפל ביעילות בהוצאת ההיתר מול העיריה וגם עורך תוכנית כלכלית באמצעותה כל שכן ידע מראש את הסכום המדוייק שיוציא למימון הפרוייקט".

תודה רבה לרוני דפן, הבעלים של חברת "דפן רוני בניה ויזמות" שעשה עבורנו סדר בכל הנוגע לטרנד החם של הוספת מרפסות שמש וחדרי ממ"ד בבניינים בישראל.

לכל השאלות ופרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון:

03-677-9111/050-763-8833

או לבקר באתר החברה

ובדף הפייסבוק

בשיתוף דפן רוני בנייה ויזמות, בשיתוף דפן רוני בניה ויזמות
  • עוד באותו נושא:
  • בנייה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully