וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! ליקויי בנייה חמורים שמתגלים בדירות חדשות וישנות

עדינה אקוקה בשיתוף סאגה ניהול פרויקטים, בשיתוף סאגה ניהול פרויקטים

16.8.2020 / 8:57

בשנים האחרונות לקוחות שרוכשים דירות חדשות, מבצעים באמצעות מהנדס מומחה בדיקה מקיפה של אופן בניית הדירה על כל רבדיה, טרם הכניסה למגורים. הסיבה לכך היא הכמויות הגדולות של הליקויים האקוטיים שכוללים גם ליקויי בטיחות שהתגלו במבנים חדשים ברחבי הארץ

שמואל גלברמן מנכ"ל חברת סאגה ניהול פרויקטים בהנדסה אזרחית בעת ביצוע בדיקה הנדסית ( בדק בית ) לדירה חדשה. יח"צ,
שמואל גלברמן מנכ"ל חברת סאגה ניהול פרויקטים בהנדסה אזרחית בעת ביצוע בדיקה הנדסית/יח"צ

פגשנו את שמואל גלברמן, מהנדס ומפקח בניה אזרחית ושוחחנו אתו על נושא זה, כדי להבין במה דברים אמורים.

1. אילו ליקויים אתה מוצא בביקורות המקיפות שאתה מבצע בדירות החדשות?

כאשר אני מבצע בדק בית לדירות חדשות או יד 2 אני מוצא כי הליקויים הם בהיקף רחב מאד ולא אחת הוצאתי דוח הנדסי (קביל לבית משפט במקרי מחלוקות עם קבלנים או עם חברות הביטוח) שהדירות אינן ראויות למגורים לאור מה שראיתי בהן. לדוגמה נזילת מים מהגג, נזילת מים מאחד הקירות, מים כלואים מתחת לאריחי חדר האמבטיה, מעקה במרפסת שלא יוצר על פי התקן הבטיחותי ולא הותקן כראוי, אריחי קרמיקה בקיר המטבח שלא הודבקו כראוי ולכן הם עלולים ליפול, חיבורים לא תקניים בצנרת האינסטלציה, עבודות נגרות במטבח באיכות מאד ירודה, רמה נמוכה מאד של עבודות שמבצעים קבלני המשנה עקב חוסר ידע, חוסר מיומנות וחוסר בהכשרה ייעודית.

2. יש שינוי בהיקף הליקויים לעומת שנים קודמות?

ללא ספק! כמות הליקויים עולה משנה לשנה ואני לא מדבר רק על קבלן זה או אחר כמו קבלנים חדשים שאינם כה מנוסים, אלא על תופעה רוחבית ומאד מסוכנת באתרי בנייה רבים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

3. מה התהליך שיש לבצע מול הקבלן, אם מוצאים ליקויים?

אני כמהנדס בודק, מגיש דוח בדק בית הנדסי מפורט הכולל את כל הליקויים ואת התיקונים שיש לבצע הכולל תמונות של הליקויים והערכת שווי נזקים. כמו כן אני מציין את דרגת החומרה של המקרה, אם מדובר בבעיה שאינה מאפשרות מגורים בדירה, בעיה בטיחותית שגם היא מעכבת כניסה לדירה, תיקונים שיש לבצע באופן מידי ונושאים שאפשר לטפל בהם עד תום שנת האחריות, מרגע קבלת המפתח.

4. תוך כמה זמן אמור הקבלן לתקן את הפגמים שהתגלו?

מהירות התיקון נקבעת על פי חומרת המקרה, טיפול מידי בנושאים מהותיים או טיפול עד שנה מיום קבלת הדירה עבור נושאים שהם שוליים, אין דחיפות לבצע אותם אך מצד שני אין לזלזל בהם ועובדי הקבלן אמורים להגיע במועד שנקבע ולתקן את הנדרש.

5. איזו מדיניות צריך לנקוט לדעתך משרד השיכון והבינוי לאור הממצאים החמורים הללו?

המצב כרגע בשטח הוא שקיים פיקוח על בניית השלד בלבד ואין בקרה ורגולציה על כל עבודות הגמר. לכן עבודות הפיניש נעשות בטיב ירוד, באיכות ירודה של מקצועיות ואין רגולטור שבא ובודק את העבודה שמתבצעת בפועל. אילו היה מגיע נציג מקצועי לבדוק זאת, הוא היה הורס עבודות של קבלני משנה רבים ומחייב אותם לבצע הכול מהתחלה בהתאם להנחיות המדוקדקות.

6. מה הצעת הייעול שלך לקבלנים לאור המקרים הרבים הללו?

לאור מה שקורה בשטח והתלונות הרבות של הלקוחות, אני מקווה שעניין הרגולציה יקרה בקרוב. הקבלנים לא צריכים להמתין לכך אלא להיערך לכך כבר מעכשיו ולקבוע תקנים ותהליכי עבודה, כדי למסור בסופו של התהליך דירה מושלמת לרוכשים שעבדו קשה מאד כדי להגיע לדירה בבעלותם.

7. מהי ההמלצה שלך לרוכשי הדירות?

השקעתם המון כסף ברכישת הדירה ובכל העלויות הנלוות, תזמינו מהנדס שיבדוק אותה בדיקה מקיפה, לפני האכלוס.

עדינה אקוקה בשיתוף סאגה ניהול פרויקטים, בשיתוף סאגה ניהול פרויקטים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully