וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור דוד, המוח הגאוני שעומד מאחורי VA GROUP

בשיתוף VA group, בשיתוף VA group

13.8.2020 / 17:03

לאחר 16 שנה בתחום היזמות ואחרי שהקים עסקים בינלאומיים בתחום הפינטק, בחר דרור דוד לוותר על משרה נחשקת נוספת שהוצעה לו ולהקים חברה המייעצת לבעלי עסקים כיצד לקדם את עסקיהם ולהגדיל את הרווחים, נפגשנו איתו כדי לשמוע מי זה דרור

דרור דוד. יח"צ,
דרור דוד/יח"צ

VA GROUP נחשבת כיום לאקו סיסטם מטורף ולאחת החברות החדשניות והמובילות בישראל לאחר שבנתה את כלל התשתיות הנחוצות למתן מעטפת שירותים ותשתיות מקיפה בסגנון ONE STOP SHOP ל SMBs ו SMEs, ליזמים ולבעלי עסקים מכל תחום שהוא. מטרתה להעניק לאחרונים אופק בעל אוריינטציה עסקית לצמיחה ולהתפתחות עקבית ובטוחה על ידי יצירה וניהול של "נכסים דיגיטליים", שיווק מיתוג ומכירות יעיל ברשתות החברתיות, שיתופי פעולה חכמים עם קבוצות בקהילת העסקים, ניהול עסקי נכון ואפקטיבי הן פנים ארגוני והן חוץ ארגוני ועוד.

על כל אלו הוקם גם בית הספר הדיגיטלי הראשון מסוגו בארץ להכשרות והדרכות באופן פרטני על עסקים ויזמות, מסחר בשוק ההון, מסחר אינטרנטי, עולם הדיגיטל, פרסום, שיווק, מיתוג, עולם הרשתות החברתיות, התפתחות אישית, E-commerce ועוד מגוון תחומים נוספים אשר היום נחשבים למקצועות החמים ביותר בעולם הדיגיטלי המתפתח בקצב שיא.

מי שעומד בראש המערכת ומנווט אותה בהצלחה כבירה הוא דרור דוד, מי שהשכיל ללמוד את כל התחומים מהשטח וכבר קרוב לשני עשורים מדהים את עולם העסקים הגלובלי כאשר מקדים וקורא את המפה כמה צעדים לפני אחרים. למרות שאת עיקר פעילותו ניהל דרור מישראל, מרבית החברות שהיו בבעלותו לאורך השנים כמו גם לקוחותיו היו מעבר לים, בארה"ב ואירופה.

דרור דוד. יח"צ,
דרור דוד/יח"צ

לאחרונה דרור החליט לוותר על תפקיד בכיר נוסף שהוצע לו באחת מחברות האלגוטריידינג הגדולות בעולם והעדיף להמשיך ביזמות אישית משלו ולהקים אימפריה נוספת. הפעם מדובר בפרוייקט שמטרתו לעזור לאנשים להצליח ברמה האישית והעסקית.

מפיק חבר מערכת "המומחים" פגש את דרור לשיחה אישית בה התרשם מקרוב מיזם סדרתי מבריק ואיש עסקים חוצה מדינות.

קשה מאוד היה לי לקבוע פגישה עם דוד דרור, בן 36, איש משפחה ואבא לשלושה ילדים, אולם את עיקר הזמן במשך היום מפנה לעסקיו אשר מתפרשים על פניו מספר תחומים.

בזמן שישבתי מול דרור, הטלפון שלו לא הפסיק לרטוט כאשר קיבל שיחות מעשרות אנשי עסקים, כוכבי רשת ויזמים אחרים מהארץ ומהעולם. חלקם ביקשו עצה ואחרים הציעו לבצע שיתופי פעולה כאלה ואחרים. זו ככל הנראה תוצאה של פעילות בת למעלה מ 16 שנה בה דרור ניווט והדריך מספר חברות טכנולוגיות להצלחה תוך כדי ניהול ותכנון פעילות ממשית בשטח.

בשנים האחרונות דרור ייסד מספר חברות בתחום הפינטק והמסחר האלקטרוני, חברות אשר פעילות גם בימים אלו ומאכלסות בתוכן מאות אנשי פיתוח וטכנולוגיה. אחת מהן נמכרה לקרן גידור אמריקאית באקזיט והאחרונה סגרה שיתוף פעולה מטורף עם אחת מחברות התשתיות הפיננסיות הגדולות בעולם ואף עשתה לא מעט כותרות בארה"ב.

מה מעשיך בימים אלו? שאלתי את דרור, והוא השיב תוך מאית השנייה עוד לפני שהספקתי לשים סימן שאלה בסוף המשפט: "עסוקים מעל לראש במה שלדעתי הולך הדבר הגדול הבא, VA GROUP."

ביחד עם שותפיי הקמנו קבוצה חזקה מאוד מרובת זרועות וכל אחת מהן מייצגת את מטרת העל, לעזור, לקדם, להדריך וללוות בעלי עסקים ויזמים שמבקשים לייעל את העסק שלהם ולבצע קפיצת מדרגה ממשית, או כאלה בעלי חסרי ניסיון שנמצאים בתחילת דרכם או חוששים ולא יודעים כיצד לבצע את הצעד הראשון הממשי לעבר בניית חברת ענק.

בנוסף וזה ה"בייבי" שלי ממש, הקמנו את בית הספר הדיגיטלי הראשון בישראל בו ניתן ללמוד על עסקים ויזמות, דיגיטל, מסחר בשוק ההון, מסחר אינטרנטי, רשתות חברתיות, E-commerce ועוד. בית הספר הזה מכיל תוכן רחב, עמוק ומאוד איכותי, איך יחד עם זה גם מאוד מאוד פרקטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אז מה בדיוק אתם מלמדים?

אנחנו פשוט מלמדים איך לעשות כסף, איך להתפתח באופן אישי ולקבל מודעות חזקה של תודעה פרקטית להתקדמות בחיים ויצירת ערך, כמו כן אני שם דגש גדול על הפעלת כל המשאבים שלנו כדי שהתוכן יהיה הכי עדכני כדי שאנשים יצליחו. היעד הכי חשוב של הקבוצה הוא להביא לכל אחד, צעירים ומבוגרים ידע פרקטי רציני ואמיתי איך עושים את זה, ה"עושים את זה" הוא לכל תחום בו יחפצו".

דרור דוד. יח"צ,
דרור דוד/יח"צ

נשמע כי אתה יודע לזהות ולהביא לידי ביצוע פרקטי בכל תחום שרק תרצה, אני טועה?

"תראה, מבחוץ אנשים תמיד מסתכלים וחושבים, ואוו איזה קל לו, איך הוא מצליח, ועוד כל מיני השערות כאלו ואחרות, אבל בפועל זה ממש לא מדויק. במהלך כמעט שני עשורים כיזם סדרתי לא הכל הלך חלק והיו גם שנים בהן נאבקתי בשיניים ממש כדי להצליח, אם בתהליכי גיוס כספים לחברות טכנולוגיות שהקמתי או כאשר התמקדתי בייעוץ עסקי, כי לא תמיד מקשיבים לך גם כשברור לצד השני שאתה צודק, אבל עבור רבים לצערי גם האגו משחק תפקיד. בדרך להגיע למשהו, כאשר מתחילים מאפס ובכלל להיות יזם בישראל, זה אומר לאכול הרבה "לוקשים" בדרך".

אז אני מבין שהפעם החברה שהקמת קשורה באופן אישי לדרך שעברת?

כן, ממש כך, הפעם זה פחות קשור לכסף ולהצלחה האישית שלי, הפעם זה קשור לזה שהחלטתי לשנות את המצב עד כמה שאוכל ולהקים בית אמיתי לאותם חברה צעירים מלאי רצון ואמביציה להצליח, אותם בעלי עסקים שלא צלחו את אותה "תקרת זכוכית" שמקבעת אותם וגם עבור חברות גדולות שחייבות להתחיל לחשוב ולפעול מחוץ לקופסא, ולהביא זווית רחבה בעלת נינוח מרענן אשר תכניס משהו חדש לעסקים שלהם, שתשנה את צורת החשיבה המיושנת תוך כדי ניהול נכון ואסרטיבי ליצירת מקסימום רווחים לעסק".

דרור מספר לי שכאשר החליט להתחיל לעבוד על הפרויקט המדהים הזה, הוא צפה וראה עשרות פרסומות של עשרות אנשים אשר מציעים שירותים או מוצרים דיגיטליים, אך כאשר נכנס לעובי הקורה הבחין כי מרביתם ללא כל השכלה או ניסיון אמיתי בשטח.

דרור לא הסתפק במראית העין אלא הגדיל ראש והחליט לשוחח עם עשרות בעלי עסקים ושאר אנשים אשר הופיעו כלקוחות בפרסומות השונות, כך גילה כי אותם "יועצים" ומפרסמים לא באמת הביאו את בעלי עסקים או יזמים להצלחה האמיתית.

רובם שכנעו את אותם בעלי העסקים לעשות כמה קמפיינים לזרוק כסף על פרסום, מה שהוביל לבסוף לקפיצה של חלק מאותם בעלי עסקים בתזרים אבל, וזה אבל גדול, בסופו של יום מה שקרה הוא שאותם בעלי עסקים לא באמת עברו את ההכשרה אמיתית כיצד למנף את כל זה, איך לנהל ולהביא את התזרים הזה לכדי הצלחה אמיתית ולהפוך אותו למשהו קבוע.

דרור דוד. יח"צ,
דרור דוד/יח"צ

אני מבין, אבל אתה יודע שזה לא מדע מדוייק נכון?

"נכון שזה לא מדע מדוייק אבל יש דברים מאוד פשוטים שעושים את ההבדל, תראה, לא יתכן שיש מודעה שרצה ומושכת אנשים שלא מבינים יותר מידי ומציעה להם יעוץ עסקי או אומרת להם שהם ילמדו איך לעשות כסף ובסוף היום שאתה נכנס לתוך תקנון האתר או הקורס שמציעים לך אתה רואה שמי שמוביל את זה אפילו לא חברה בע"מ, זה מגוחך עד כדי בדיחה לא ?

"הרי לא יכול להיות שמי שילמד אותך עסקים בכלל לא בעל חברה או חברות בע"מ בעצמו. אם הוא עדיין עוסק מורשה הוא פשוט לא עושה מספיק כסף וכל תירוץ אחר זה בלוף. בסוף היום שאתה רוצה ללמוד להפוך לחברה בע"מ או להגיע להכנסות של מליונים אתה לא תיקח יועץ עסקי שהוא בעצמו עוסק מורשה ובטח לא עוסק זעיר, זה פשוט לא עובד!"

ההצלחה מבחינתו של דרור היא לא רק בלעשות עכשיו כמה עשרות או מאות אלפים בבום אחד ולהיעלם, לשיטתו עסק אמיתי הוא עסק שמכניס הכנסה באופן קבוע לאורך זמן, עם תוכנית פעולה לשנים קדימה, עובדים, מיתוג אמיתי, שיווק רציף, קהל לקוחות גדל וגידול מתמיד בהכנסות לצד הגנות על אפיקי הכנסה שונים נוספים ועוד.

"בסוף היום כאשר אנו מסתכלים או בוחנים עסק ובעיקר את העסק מנקודת מבטו של הבעלים, אנו רוצים לראות הכנסות קבועות של כמה מאות אלפים בחודש. בעלי עסקים רבים לא מבינים כי הם משועבדים לעסק של עצמם ובסוף היום הם עובדים כמו כל עובד זוטר, הם לא מצליחים להבין כי בעל העסק חייב להסתכל מלמעלה ולספור את הכסף", סיפר דרור.

השכלתו האקדמאית הרחבה של דרור מאפשרת לו להיות בקיא במספר רב של תחומים. דרור הוא בעל שני תארים במנהל עסקים כאשר במסגרת הלימודים התמחה במימון, פיננסים, הערכות שווי חברות ושוק ההון. בנוסף הוא מחזיק בתואר ראשון במשפטים מומחה בפיננסים ועסקאות LBO.

שמו של דרור הולך לפניו בזכות היכולת, ניסיון וידע רב שצבר בעולמות השונים, בין היתר של טכנולוגיה חדשנית בתחום הפינטק, מערכות פיננסיות, סייבר, מטבעות קריפטוגרפים, בלוקצ'יין, אקו- סיסטם מוניטיזישן, כלי אופטימיזציה וטכנולוגיות וטכניקות שונות במגוון תחומים נוספים, אשר הפכו אותו מומחה רב תחומי.

למעשה לפני מספר שנים הוא היה זה שעיצב את אחת מהארכיטקטורות הראשונות לאופטימיזיית GPU לאלגוריתמים מורכבים למסחר בתדירות גבוה ו Big Data Analytics.

כחלק מההכנה שלי לשיחה עם דרור שוחחתי עם מספר קולגות שלו ומי שנעזרו בעצותיו וליווי אישי לאורך השנים. כולם העידו בפני על איש קשוח בניהול משא ומתן אך כזה שיודע כיצד לסגור עסקאות בשטח כולל בסכומים מאוד גבוהים, תוך כדי מיומנות להגיב לשינויים על ידי התמקדות בעיקר ועל היותו בעל מוטיבציה ורעב שלא נגמרים לעולם, כשמבקש לתרום ולהוביל להצלחה בזכות יכולת יצירתית לנהל פרויקטים מורכבים, בין אם צריך להקימם מאפס ממש או כאשר יש צורך לייצב ספינה שאיבדה שליטה ויצאה מהמסלול.

על תפיסת עולמו סיפר לי דרור: "לאורך השנים ידעתי המון הצלחות אבל גם כישלונות ואלו לימדו אותי מצויין מהן החוזקות שלי ומהן החולשות שלי, כך שיכולתי לגבש עם עצמי מספר אסטרטגיות לפעולה והחשובה מכולן היא כיצד לעבוד ביחד עם צוות מסביבי כאשר מחפש למצוא ולשלב את האנשים שישלימו אותי.

"הרזומה שלי מדבר בעד עצמו, אבל וזה כבר חינוך שקיבלתי בבית, כאשר אני יוצא לפעולה חדשה אני מגיע נקי מאגו, ההצלחות הקודמות שלי לא משנות דבר אני מתחיל מחדש עם דף חלק כי כל פרוייקט ותחום חדש שונים האחד מהשני".

לדרור היה מאוד חשוב להסביר לי את העניין לכן המשיך ואמר, "מבחינתי מצוינות ואיכות הן הדבר החשוב ביותר, בדיוק כפי שאני מסביר לך עכשיו כך אנו מתנהלים מול כל לקוח, שת"פ, פגישה ואפילו מול הסטודנטים שלנו, בדיוק כפי שלא ניתן לבנות תבנית אחת של דרך פעולה אשר תתאים לכל עסק, כך חייבים לבנות ולהתאים לכל עסק את הדרך, שיטות העבודה ותוכנית עסקית שונה.

"זו הדרך היחידה שאני יכול להגיד בהסתברות גבוהה כי תעבוד ותצליח, כל דרך גנרית אחרת היא לא בלקסיקון שלי וזה לא מתאים לכולם, לכן יש לנו תהליך קפדני ביותר בו אנחנו בחונים לעומק את מי לקחת כלקוח ואת מי לא".

VA GROUP היא קבוצה חזקה מאוד אשר מספקת שירותי ייעוץ, ליווי והדרכה, לבעלי עסקים, ליזמים, אנשי עסקים ומנהלים בכירים, החברה מהווה ONE STOP SHOP ל SMBs ו SMEs, מכל תחום שהוא. חברת היעוץ של דרור, ד.ד פיננסים אף נותנת שירותי יעוץ, לברוקרים, בורסות ופירמות מסחר פרטיות מסביב לעולם.

היה לי את הכבוד לפגוש את דרור דוד, איש חכם ומבריק אשר מוביל את כל המערכת המרשימה הזו להצלחה חסרת תקדים.


לאתר של VA group

לאתר של דרור דוד

לקבלת סקירה על שוק ההון

ללינקדאין

לאינסטגרם

ליצירת קשר:

Office@vagroup.co.il

בשיתוף VA group, בשיתוף VA group
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully