וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות אינסטלציה שמתגלות בבתים חדשים

עדינה אקוקה בשיתוף בן אינסטלציה ושיפוצים, בן אינסטלציה ושיפוצים

13.8.2020 / 13:02

מי שרוכש בית חדש, סופר את הימים כדי להיכנס לגור בו, אך ההמלצה של בן - אינסטלטור מרחובות בעל וותק וניסיון רב היא לא לקדם את הליך הכניסה לפני שקוראים לאינסטלטור מוסמך שיבדוק באופן מוקפד ומקיף, את כל נושא האינסטלציה בבית

בן אינסטלציה ושיפוצים. יח"צ,
בן אינסטלציה ושיפוצים/יח"צ

צנרת אינסטלציה המותקנת בדירות חדשות

לקוח שרוכש במיטב כספו דירה חדשה מקבלן מוכר ובעל מוניטין, סובר לתומו שכל העבודות הקבלניות בוצעו באופן מושלם. אך לקוח שהחליט שכדאי לבדוק את מצב הצנרת טרם הכניסה לדירה, מבצע מהלך חשוב מאין כמוהו.

בן אינסטלטור ברחובות העוסק בבדיקות מסוג זה שנים רבות מספר שבתקופה האחרונה הוא נתקל לא אחת במערכות צנרת הן של מים והן של ביוב שהותקנו באופן רשלני על ידי קבלני המשנה באתרי הבנייה. "נראה לי תמוה כיצד מנהלי העבודה ומפקחי הבנייה לא עולים על הליקויים הללו, כיוון שחלק מהבעיות הן גלויות לעין".

בין הליקויים שחשפתי לאחרונה בפרויקטים שונים ברחבי הארץ היו מקרים שבהם הונחו קווי צנרת מים ללא תשתיות כלל, לא קיימת שכבת חול מתחת לצנרת, לא בוצע ביטון של המקום ולא חיזוקים. לכן כל טפטוף של מים יחדור מיד לאזור הקיים מתחת לאריחים, או לתוך הקיר ובכל מקרה של תזוזת קרקע ולו קלה, הצינור ינוע ממקום למקום. קיים סיכוי רב שהחיבורים שלו ייפתחו ודבר זה יגרום להצפה ברחבי הבית. במקרה היה צורך להרים את הצנרת ולהניח בחלקה התחתון, תשתית איכותית.

בבית אחר גיליתי שקיימים מים כלואים מתחת למרצפות במטבח. הדבר גרם לריח מצחין כיוון שהמים הללו אינם מסוגלים להתייבש לבד והיה צורך להפעיל מייבשים מיוחדים, כדי לפתור בעיה חמורה זו.

בעיות בקווי הביוב בדירות

יעילותם של קווי הביוב בכל מבנה היא אקוטית כיוון שפעילות לא תקינה שלהם תגרום לסתימה של הקווים הללו לכל אורכם, דבר שיצריך שאיבה באמצעות ביובית.

לאחרונה גיליתי קווי ביוב שהיה גוש בטון בנקודת הסיום שלו ולכן הצינור היה סגור. המים והביוב לא זרמו באופן חופשי כיוון שהייתה חסימה, המים לא יכלו לעבור ולכן הם עלו על גדותיהם ומילאו את המרחב שבין הקירות. במקרה זה היה צורך לגלות את הצינור ולהסיר את גוש הבטון.

בדיקה מקיפה של תוואי הצנרת בכל דירה

כדי למנוע מקרים כאלו ואחרים, המגמה של דיירים רבים היא להזמין אותי כדי שאבדוק באמצעות מצלמה תרמית ייעודית, את כל מהלכי קווי המים וקווי הביוב בתוך הדירה.

באמצעות מכשיר זה אפשר לראות באופן ברור היכן קיימת חסימה או הצטברות של לחות, דבר שמעיד על כך שכנראה יש טפטוף של מים. זה יכול לקרות מעבר לקיר או לחילופין מתחת לאריחים בחדרי האמבטיה, השירותים, המטבח או במרפסת השירות.

עדינה אקוקה בשיתוף בן אינסטלציה ושיפוצים, בן אינסטלציה ושיפוצים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully