וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מוצאים אינסטלטור אמין ברשת?

בשיתוף נבחרת הצדיקים, בשיתוף נבחרת הצדיקים

13.8.2020 / 12:38

הרשת מלאה במידע שלא כולו אמין ומדוייק. איך ניתן לברור בין ההמלצות הטובות ולהימנע מהתעסקות עם אנשים לא מקצועיים המציגים עצמם ככאלה?

נבחרת הצדיקים. יח"צ,
נבחרת הצדיקים/יח"צ

אנחנו חיים בעידן שבו קשה מאוד לסמוך במאת האחוזים על המידע שמגיע אלינו. הדבר נכון לכל תחום בחיינו כמעט. החל מהחדשות שאנחנו קוראים ולעתים הן בעצם "פייק ניוז" וכלה במידע שמוסרים לנו אנשים ברשתות החברתיות ובאתרים ברשת. מכיוון שכל המידע ברשת ניתן לפרסום באופן חופשי, קשה לנו לסנן את המידע ולהחליט מהו תוכן שיווקי וחסר בסיס במציאות ומהו תוכן אמיתי ומבוסס.

הסוגיה הזו רלוונטית מאוד גם כאשר אנו רוצים להזמין איש מקצוע לטפל בתקלה כלשהי. נניח שהחשמל קופץ בבית ואנו זקוקים לחשמלאי, או שהמחשב קורס ואנו זקוקים לטכנאי מחשבים. אם אין בידינו המלצה מאדם שאנחנו מכירים - אנחנו צריכים לחפש בעצמנו בעל מקצוע על סמך פרסומים במקומות שונים. מכיוון שאנו רגילים לחפש כל דבר כמעט ברשת - אנחנו נוטים להתחיל את מסע החיפוש אחר איש מקצוע בפתיחת גוגל. אך החיפוש בגוגל יכול להיות מתסכל מאוד. אנחנו מוצאים את עצמנו נתקלים בשמות ובאתרים שאנחנו לא מכירים וצריכים להחליט על סמך מה שאנחנו רואים את מי להזמין.

גם אם ישנו אתר או שם של חברה שנראים לנו, אנחנו עדיין לא יכולים להיות בטוחים שמדובר בחברה או באיש מקצוע אמינים ומקצועיים. גם בעידן הטכנולוגי והמודרני שלנו, אין באמת תחליף להמלצה מאדם שאותו אנו באמת מכירים.

הדבר נכון גם לגבי כל מה שקשור במציאת אינסטלטור אמין. אם יש לנו תקלה בצנרת או בביוב בבית ואנחנו לא מקבלים המלצה על שרברב טוב - אנחנו צריכים להתחיל את החיפוש שלנו באינטרנט. אינסטלציה, באופן ספציפי, היא תחום שבו אין צורך בשום תעודה או הסמכה רשמית על מנת לעסוק בו. כל אדם יכול להכריז על עצמו כשרברב ולהתחיל לעבוד בתחום. הוא לא צריך להציג שום תעודה ואין שום פיקוח מקצועי רשמי על העבודה שלו. לכן מדובר בתחום שיכול להיות פרוץ כאשר כל אדם יכול להציג עצמו כשרברב מקצועי.

כאשר זה המצב, אין פלא שתכניות טלוויזיה כמו "יצאת צדיק" זכו לאהדה גדולה בקרב ציבור הצופים. האהדה הזו נובעת מכך שכולנו מכירים את הסיטואציה בה אנחנו לא ממש יודעים אם אנחנו יכולים לסמוך על השרברב שמגיע אלינו הביתה לתיקון בעיה כלשהי.

אז איך אפשר להגיע לאינסטלטורים מומלצים באינטרנט?

החדשות הטובות בהקשר הזה הן שניתן למצוא ברשת אנשי מקצוע טובים ואמינים בתחום האינסטלציה. בסופו של דבר, אותם אנשי מקצוע איכותיים קיימים ויש להם נוכחות כלשהי ברשת. צריך רק לדעת להשתמש באמצעים הנכונים כדי להגיע אליהם.

כדי להצליח במשימה הזו ולא ליפול על איש מקצוע מפוקפק, יש להפעיל כמה מערכות סינון. הסינון הזה יכול למנוע נפילה בפח שטומנים אנשים שמתיימרים להיות בעלי מקצוע רציניים אך אין להם את הידע, הניסיון והכלים הדרושים לכך.

אחת מהדרכים למצוא אינסטלטורים מומלצים ברשת היא לפנות לחברה גדולה ומוכרת שמעסיקה מספר רב של שרברבים בצוות שלה. פנייה לחברות גדולות ובעלות שם מוכר היא דרך טובה לבצע סינון. אמנם תמיד יש סיכוי שלא נהיה מרוצים גם כאשר מגיע אלינו שרברב מחברה מוכרת ובעלת מוניטין, אך במקרה כזה תהיה כתובת ניהולית שנוכל לדבר איתה. כאשר מדובר בחברה שמפעילה מוקד פניות וניתן תמיד לדבר עם נציג שירות - זהו סימן מעודד לגבי רמת המקצועיות וההוגנות שלה.

אמצעי סינון נוסף, שתקף גם לגבי שרברבים שעובדים באופן עצמאי (ולא בחברה גדולה), הוא ההתרשמות מהנוכחות האינטרנטית שלהם. אם לאותו איש מקצוע יש אתר אינטרנט מסודר או לפחות פרופיל מקצועי מעודכן ברשתות החברתיות - מדובר בסימן מעודד. גם פרופיל עסקי בגוגל שמוצג כאשר מבצעים חיפוש מקומי יכול להעיד על אותו איש מקצוע. בפרופילים כאלה, שדורשים הרשמה לשירות "גוגל לעסק שלי", יש המלצות וביקורות של גולשים שלא ניתנות להסרה על ידי בעל העסק. כך ניתן לראות האם בפרופיל שמופיע בגוגל ישנן המלצות חיוביות וכמה המלצות כאלה יש. בדיקה כזו יכולה להוות מנגנון סינון נוסף.

ישנו גם אמצעי מצוין נוסף למציאת שרברבים מומחים. בשנים האחרונות קמו בישראל אתרים רבים שמאגדים בתוכם אנשי מקצוע איכותיים ומומלצים. אתרי אינטרנט אלו, כמו האתר של נבחרת הצדיקים, מציעים אנשי מקצוע בתחומים רבים שעוברים סינון קפדני לפני שהם מוכנסים למאגר שלהם. באתרים אלה מופיעות בדרך כלל ביקורות מפורטות על איש המקצוע, בליווי ציון כלשהו. ישנם אתרים רבים כאלו, וכולם מבוססים על שיטה כלשהי של דירוג והמלצות. אנשי המקצוע שלקוחות מדווחים על בעיה כלשהי איתם בדרך כלל מוצאים מהמאגר. להרבה מהאתרים שממליצים על אנשי מקצוע יש גם מוקד פניות שניתן לברר באמצעותו פרטים נוספים על איש המקצוע ולהתלונן אם התגלתה בעיה.

נבחרת הצדיקים. יח"צ,
נבחרת הצדיקים/יח"צ

סימנים לזיהוי אינסטלטור אמין

לאחר שמצאתם שרברב באחת מהדרכים שהוזכרו, אתם צריכים עדיין להיות ערניים בזמן המפגש הראשוני ותחילת העבודה. למרות שקשה יהיה עדיין לדעת האם ניתן לסמוך על איש המקצוע שהזמנתם במאת האחוזים, ישנם כמה סימנים ברורים שיוכלו להעיד על רמת המקצועיות והאמינות שלו.

ראשית, יש לבדוק אם השרברב מבצע אבחון של הבעיה ומסביר לכם במפורט מה נדרש לתיקון וכמה בדיוק הדבר יעלה. כבר בשלב זה ניתן להתרשם מרמת המקצועיות שלו ומידת האמינות. שרברבים שמגמגמים בשלב זה או שאינם נותנים תמחור ברור של העבודה הם בדרך כלל בעלי רמת מקצועיות נמוכה יותר.

שנית, יש לבדוק האם השרברב מצויד כהלכה מבחינת הכלים שבהם הוא עושה שימוש. אם הוא צריך לפנות לכל מיני מקומות אחרים כדי שישאילו לו ציוד בזמן עתידי ורק אז הוא יוכל לבצע את העבודה, מדובר בסימן מחשיד.

בנוסף לכך, חשוב לבדוק מראש האם תקבלו קבלה על העבודה שתבוצע. לא כדאי להתפתות לעבוד עם אנשי מקצוע שעובדים ללא קבלות. זאת מפני שהדבר הוא בניגוד לחוק וגם מפני שמדובר בסימן מחשיד נוסף.

לבסוף, יש לוודא שהעבודה מתבצעת בפרק זמן שנראה לכם מתקבל על הדעת וכי אתם לא מרגישים חשש כלשהו לתת לאותו איש מקצוע את האחריות על התיקון. אינטואיציה פנימית היא אמנם אינה ערובה מוחלטת שניתן להסתמך עליה, אך אם אתם חשים שמשהו נראה לכם חשוד באופן ההתנהלות של השרברב - יש סיכוי לא רע שאתם אכן צודקים.

לסיכום

אנשי מקצוע איכותיים ומומלצים קיימים בשפע בשוק. על כך יוכל להעיד כל אדם שבכל זאת מצא אינסטלטור טוב על ידי חיפוש ברשת. יש צורך לנקוט במשנה זהירות ולהסתמך על הסימנים שצוינו כאן ומעידים על מידת הרצינות והמקצועיות של בעל המקצוע שאתם פונים אליו.

כדאי להיעזר באתרים שיש בהם מאגר של אנשי מקצוע מומלצים וכן לסמוך על האינטואיציה האישית שלכם. בסופו של דבר, מדובר בעבודה שמתבצעת בבית הפרטי שלכם או בעסק שלכם, ולכן חשוב להקפיד מי מבצע אותה. אמנם אין תחליף להמלצה אישית מחבר או בן משפחה, אך בעזרת הפעלת מנגנוני הסינון הנכונים - ניתן למצוא את השרברב המקצועי והאמין שאותו אתם מחפשים.

בשיתוף נבחרת הצדיקים, בשיתוף נבחרת הצדיקים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully