וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ZIZI Gallery: גלריית אומנות בשילוב אפוקסי ועץ

בשיתוף ZIZI gallery, בשיתוף ZIZI gallery

13.8.2020 / 10:32

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת שירות של אמן, הוא זהות האדם והמקצועיות שעומדות מאחוריו. שוחחנו עם ציון מקנזי, אמן אפוקסי ועץ המייצר מגוון רחב של מוצרים בגלריה ZIZI Gallery שבבעלותו, ולמדנו ממנו על תחום העיצוב באפוקסי ועל סדנאות ייעודיות שהוא מקיים בתחום

סדנאות היצירה באפוקסי ועץ של ציון מקנזי (במרכז). יח"צ,
סדנאות היצירה באפוקסי ועץ של ציון מקנזי/יח"צ

ZIZI Gallery, הממוקמת בכפר סבא, מייצרת מגוון רחב של מוצרים על טהרת האפוקסי והעץ, החל מריהוט לבית ולעסק, שולחנות, תכשיטים, אקססוריז ועוד. בשיחה שערכנו איתו, ציון מספר כיצד הגיע לתחום והחל ליצור באפוקסי ובעץ.

"גלריה זיזי נפתחה בשיאו של מסע אישי, שממנו יצאתי אדם חדש, אמן. שנים שהאומנות נגעה בחיי, בעיקר באמצעות ציור וצילום, וכעת הגלריה מאפשרת לי לפתוח את הלב בפני הקהל הרחב. לאחר שנחשפתי לסרטונים של יצירה באפוקסי, התאהבתי והחלטתי להעז ולהתמקצע בתחום. האיחוד בין חומרים - אפוקסי ועץ - מרגש אותי. היכולת ליצור אלמנט יציב ואיתן מחומר גמיש מאפשרת לי לחקור אותו בכל יום מחדש."

כיצד אתה מגדיר את הסגנון העיצובי שלך כאמן?

"הקו שאני מאמץ בסגנון העיצובי הוא בעיקר המוח היצירתי שלי בתור אדם, שמזין את האמן שבי. אני מוצא את עצמי המון פעמים יוצר באופן חופשי ולא כבול לסגנון מסוים. עם זאת, אני גולש גלים, והחיבור הטבעי שלי מוצא את דרכו אל היצירה שלי. בחלק גדול מהעבודות שלי ניתן להבחין בהשראה מהים - מים שקופים, גלים, קצף."

הנצחת חפצים באפוקסי ZIZI Gallery. יח"צ,
הנצחת חפצים באפוקסי ZIZI Gallery/יח"צ

מהי הייחודיות של יצירה באפוקסי?

"אפוקסי הינו תערובת פולימרים חזקים במיוחד, המגיע כחומר נוזלי לחלוטין שמאפשר לנו לאטום ולקבור בתוכו חומרים שונים כגון מתכות, אבנים, עצים ועוד, ובכך להנציח את החומרים הללו לעד. האפוקסי משלב יכולת גמישות אדירה עם חוזק רב. כמו כן, בכל עולם היצירה אין כמות גוונים כמו שניתן להגיע אליהם ביצירות באפוקסי, מדובר במגוון אין סופי של צבעים."

ציון מספר על הנצחת חפצים סנטימנטליים באמצעות היצירה באפוקסי

"ישנו מקרה ידוע של אשת מוזיקאי מלונדון שנפטר, שהנציחה את הגיטרה שלו בתוך שולחן האוכל של המשפחה. אני עיצבתי לאישה שולחן אוכל ששילבתי בתוכו את הסכין של בעלה ז''ל."

במסגרת העבודות המבוצעות בגלריה ציון מעניק שירותי עיצוב והתאמת המוצרים לחלל המיועד
"במסגרת הזמנה של ריהוט לעסק או לבית פרטי, אני מתאים את המוצר קונספטואלית לחלל המדובר. אני מגיע לפני תחילת העבודה אל המקום, מתאים את הבנייה אל החלל ואף מספק ייעוץ בעיצובו. כך לדוגמה ביצעתי עבודה למספרה, שכללה שולחן ענק לעמדות תספורת מעץ מלא ושולחן קפה קטן מעץ זית בשילוב אפוקסי, שאפשר לי להטמיע בתוכו אלמנטים שקשורים בעולם הספרות, כגון מספריים וחפצים נוספים."

מספרה בעיצוב ZIZI Gallery. יח"צ,
מספרה בעיצוב ZIZI Gallery/יח"צ

בנוסף לעיצוב המוצרים, לאחרונה השיק ציון סדרת סדנאות יצירה ייחודיות בעץ ובאפוקסי לקהל הרחב

"בעקבות התהליך הרוחני שעברתי, למדתי שכל יכולת שאנו זוכים ללמוד וליהנות ממנה, ההנאה תהיה כפולה ומכופלת כאשר אנחנו מעבירים אותה הלאה ומלמדים אנשים נוספים כיצד להשתמש בה. לאור ההצלחה של הגלריה, החלטתי שהגיע הזמן ללמד יצירה באפוקסי ועץ באמצעות סדנאות ייעודיות שפתוחות לציבור הרחב."

עבודה של  ZIZI Gallery. יח"צ,
עבודה של ZIZI Gallery/יח"צ

מה כוללת הסדנה?

"מדובר בשני מפגשים שאורכים כ-3 שעות כל אחד. הסדנה מתקיימת אצלנו בגלריה, במסגרתה המשתתפים לומדים ומתנסים ביצירת פלא מעץ ומאפוקסי. המפגש מתחיל בהרצאה שבה אני מעניק סקירה קצרה על תחום האפוקסי בארץ ובעולם, הנחיות לעבודה באפוקסי ולימוד הטכניקה. לאחר מכן המשתתפים מתנסים ביצירה באמצעות עבודה מעשית תוך ליווי מקצועי שלי. בסיום הסדנה המשתתפים יוצאים עם שולחן קפה קטן שיצרו בעצמם. מתוך רצון להעניק יחס אישי ותשומת לב מרבית לכל אחד מהמשתתפים, כל סדנה מוגבלת לשישה משתתפים בלבד. ניתן להזמין גם סדנאות זוגיות ואישיות בהתאמה אישית."

ZIZI Gallery

כפר סבא, גישה מכביש 4, חניה בשפע במקום.

לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף ZIZI gallery, בשיתוף ZIZI gallery
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully