וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסור בטון - כמה זה עולה ומה צריך לדעת

בשיתוף פרו בטון', בשיתוף פרו בטון'

12.8.2020 / 14:20

אם נתקלתם בביטוי ניסור בטון ולא ממש הבנתם מה רוצים מכם, אתם לא לבד. מאות עבודות של ניסור בטון מבוצעות בישראל מדי חודש אך למרות הנתון הזה, אנשים רבים שאינם עוסקים בבנייה ושיפוצים למחייתם, לא ממש מכירים את התחום

ניסור בטון. RF123,
ניסור בטון/RF123

הגיע הזמן לעשות סדר ולהסביר על ענף ניסור הבטון באופן פשוט שבתוך כמה רגעים, כל מי שיקרא את המדריך, יבין על מה מדובר ואיך לצלוח כל משימת ניסור באופן המומלץ וכן, גם במחיר זול ככל שניתן.

פנינו אל חברת 'פרו בטון' לניסור בטון כדי ללמוד על התחום, להבין מתי נזדקק לו, כמה הוא עולה והאם ניתן להוזיל את המחיר.

מה זה ניסור בטון?

ניסור בטון היא למעשה פעולה שבמסגרתה אנו חותכים חלקי בטון באופן מבוקר עם כלי עבודה מיוחדים שנועדו לשם כך. אתם עשויים לתהות מדוע צריך לחתוך בטון והתשובה מצויה באחת התכונות הבולטות שלו - החוזק והעמידות. התכונות האלה מהוות את הבסיס לבנייה של מרבית המבנים במדינת ישראל, החל מבתים, דרך בניינים ועד למבנים מורכבים כמו גשרים גדולים.

אין עוררין על כך שהבטון עושה את תפקידו נאמנה ומספק מענה מושלם להשגת המטרות תוך שמירה על תקציב שפוי, ולא בכדי השימוש בו הולך ומתרחב גם לבנייה של קירות רגילים, ובישראל אפילו להקמת מרחבים מוגנים.

כל העובדות האלה מובילות לכך שהיום אנחנו מוקפים בבטון יותר מאי פעם, עניין כשלעצמו לא אמור להטריד אף אחד, עד שעולה הצורך לפתוח בו פתח או להרוס אותו כחלק מתהליך של שיפוץ או בנייה. יש שתי אפשרויות להסרת בטון.

אפשרות ראשונה - שבירת בטון

האפשרות הראשונה היא באמצעות שבירה שלו על ידי הפעלת כוח. שבירת בטון יכולה להתבצע במגוון אמצעים, החל מפטיש גדול שיתאים לשכבות דקות של בטון, דרך פטיש אוויר (קונגו) לבטון עבר יותר ועד לאמצעים הנדסיים כמו טרקטור כשצריך לשבור חלקי בטון גדולים.

כל השיטות האלה מאוד מוגבלות ואף יכולות לסכן את המבנה כתוצאה מהרעד שנלווה לתהליך השבירה. יתירה מכך, השבירה יכולה להוביל ליותר נזק מתועלת מפני שכמעט ולא ניתן לשלוט בה ולשבור רק את הבטון שמעוניינים ובדרך כלל, ייווצרו סדקים ושברים היקפיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אפשרות שנייה - ניסור בטון

ניסור בטון היא שיטת עבודה ייחודית שיכולה להתמודד עם החוזק של הבטון ולעשות את זה באופן יעיל, מהיר ומדויק. הרעיון שעומד מאחורי הניסור הוא העיקרון שאם נצליח לגרום לחיכוך בין בטון או ברזל, לבין חומר חזק יותר, הבטון יתחיל להתפורר וככל שהחיכוך יהיה אינטנסיבי יותר וככל שהחומר מנגד יהיה קשה, כך ההתפוררות של הבטון תהיה מהירה עוד יותר.

כדי ליישם את הרעיון, פותחו אמצעים שנועדו לחתוך בטון כשהעיקרי שבהם הוא מסור מבוסס על מנוע חשמלי שמסובב במהירות דיסק מתכת עם שיניים כהות. השיניים האלה מצופות בשכבה של שבבי יהלום זעירים שהופכים את הדיסק לעמיד וחזק מהבטון כך שכל מגע של הדיסק המסתובב עם הבטון, מאפשר לו לחדור אליו באופן מבוקר.

ישנם שלושה סוגים של מסורים שמותאמים לסוג העבודה או נכון יותר לומר, לחלק שצריך לחתוך.

מסור לקירות - אמצעי מתקדם שמבוסס על דיסק חיתוך הנע על גבי מסילה שמקובעת מבעוד מועד אל החלק שרוצים לחתוך. המסור נשלט מרחוק באמצעות שלט. זאת אחת הטכניקות המדויקות ביותר שקיימות.

כל לחיתוך רצפה - מכשיר דמוי עגלה שבתחתית שלה מצוי דיסק שמסתובב וחודר את הרצפה שמתחת.

מסור נייד - כלי שמיועד לחיתוך נקודתי. הוא פחות חזק משאר האמצעים אך הרבה יותר גמיש מבחינת הפעולות שיכול לבצע.

אמצעי נוסף ששווה לציין נועד להתמודד עם חלקי בטון עבים במיוחד ומורכב מכבל מצופה באבני יהלום. עיקרון הפעולה דומה למסורים ומתבסס על כבל מצופה בשבבי יהלום שחובק את הבטון ומתחכך בו עד לחיתוך. מדובר בשיטה נדירה באופן יחסי ששמורה למקרים מיוחדים.

דוגמאות לניסור בטון

מגוון התרחישים שבהם מנסרים בטון רחב במיוחד וכולל את כל אותם מקרים שבהם צריך להסיר מכשול בטון לצורך כזה או אחר. בין הדוגמאות הנפוצות שבהן מנסרים בטון אפשר למנות את המקרים הבאים:

1. ניסור ליצירת פתח בקיר על מנת להתקין חלון חדש או כדי להרחיב חלון קיים.

2. פתיחת פתח לדלת או הרחבה של דלת קיימת. הן הדוגמה הזאת והן הדוגמה הקודמת, נפוצות במיוחד בשדרוג ושיפוץ מרחבים מוגנים ומקלטים.

3. חיתוך של חומות וגדרות מבטון.

4. הריסה של קירות שלמים במטרה להגדיל חדר או להרחיב מבנה קיים.

5. ניתוק של קורות של בטון בזמן הריסת מבנים.

6. פתיחת פתח בתקרה או רצפה על מנת ליצור חיבור בין שתי קומות.

ועוד מקרים רבים אחרים שמצריכים לחתוך קיר, תקרה או רצפת בטון בצורה נשלטת.

כמה עולה לנסר בטון

התמחור של ניסור בטון מתבצע על בסיס מספר עקרונות שכמצופה, משקפים את המאמץ והמורכבות של העבודה אך יחד עם זאת, יש גם גורמים שמשפיעים על המחיר ושלא בהכרח מעניקים ערך מוסף.

מומלץ לצפות במחירון ניסור בטון כדי להעריך את העלויות הצפויות אך תמיד חשוב להבין שלא מדובר במוצר מוגמר, אלא בשירות שהמחיר שלו משתנה בהתאם לעקרונות הבאים:

1. היקף העבודה - באופן כללי אפשר לציין שככל שההיקף של העבודה רחב יותר, כך המחיר הסופי יעלה. חשוב לציין שהמחיר לעבודות ניסור נקבע לפי מטר וככל שהעבודה גדולה יותר, המחיר הסופי יעלה אך המחיר למטר ירד.

2. מה מנסרים - ניסור של קיר שונה מניסור של רצפה וכדי לנסר גג, צריך כבר להזמין גם מנוף. כל אלה פעולות ושיטות עבודה שמשפיעות על המחיר באופן ניכר.

3. סוג הבטון - בטון עבה מצריך מסורים גדולים יותר ולעתים אפילו כבל יהלום (עליו הרחבנו קודם לכן).
4. נגישות - ישנם מקומות שקשה להגיע אליהם כדי לחתוך את הבטון. הדבר נפוץ בעיקר בחיבורי קירות, פינות וכיוצא בזה.

5. ריסוק ופינוי הבטון - כולם מדברים על הניסור אך לא כולם זוכרים שבסיום העבודה חשוב לרסק את הבטון למידות שניתן יהיה לפנות אל מכולת פסולת.

6. מיקום - מרבית המסורים מתאפיינים במשקל ונפח גבוהים שהשינוע שלהם הוא לא דבר של מה בכך. לכן מומלץ לפנות אל חברות בקרבת אזור העבודה מתוך הנחה שהן יכולות לתת הצעות זולות יותר מחברות מרוחקות שצריכות להשקיע זמן ומאמץ כדי להגיע אל הנקודה.

7. למי פונים - חברות רבות מתמחרות את השירות שלהן באופן שונה שיכול להגיע להפרשים של מאות ואפילו אלפי שקלים.

לכן, אחת ההמלצות הטובות שיותר שאתם יכולים לאמץ היא לערוך סקר מחירים בין מספר חברות.

טיפים לבחירת חברה מומלצת לניסור בטון

תמיד חשוב לבחור את בעל המקצוע תוך הפעלת שיקול דעת ובניסור בטון המשפט הזה מקבל משמעות מיוחדת לאור המורכבות, המחירים והסכנות שנלוות לתהליך.

חברה עם מודעות גבוהה לבטיחות

הדבר הכי בולט בעבודות הללו הן הסכנות שנלוות לתהליך. מעבר לכלים שההפעלה שלהם דורשת מיומנות ונקיטת אמצעי בטיחות, עבודה לא זהירה ומתוכננת, עלולה להוביל לנזקים במבנה.

חשוב להזמין רק חברה שעובדת לפי נהלי בטיחות מחמירים ושמחזיקה ביטוח מתאים.

התאימו את המנסרים אל סוג העבודה

כפי שראינו, מדובר בתחום מאוד נפוץ ומגוון. כדי להוציא את המקסימום, מומלץ לפנות לחברה שמתמחה בעבודה המבוקשת. קחו בחשבון שבעבודות קטנות לעתים כדאי להימנע מחברות גדולות שיהיו מצוינות אך עלולות להיות גם יקרות.

בדקו מה אתם מקבלים

הצעות מחיר שונות יכולות להסתיר פרטים חשובים. בדקו את כל ההצעות באופן שווה וודאו שכולן מתייחסות אל אותה עבודה ואותם תהליכים.

צרו קשר עם ממליצים

ממליצים זה דבר חשוב וחברה טובה לא תהסס להפנות אתכם לרשימה של ממליצים כאלה. אנו חושבים שכדאי ליצור קשר עם חלקם על מנת להבין את מהות העבודה ושביעות הרצון שלהם.

בסיכומו של דבר צריך תמיד לזכור שניסור בטון הוא תהליך מורכב שמלווה בסיכונים ואתגרים רבים ולכן חשוב להבין איך הולכים לבצע את העבודה, האם צריך מהנדס או אדריכל מלווים, לוודא שהחברה ששכרתם אכן עומדת בתנאים שהגדרנו ולבסוף, להשוות את הצעות המחיר באופן יסודי.

** המדריך נכתב בשיתוף חברת 'פרו בון' המתמחה במתן שירותי ניסור וקידוח בטון בפריסה ארצית רחבה.

בשיתוף פרו בטון', בשיתוף פרו בטון'
  • עוד באותו נושא:
  • בטון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully