וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר דפן: מנער שמן למאמן שבונה הרגלי תזונה

בשיתוף פיט קיי, בשיתוף פיט קיי

11.8.2020 / 11:16

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת שירות של מומחה, הוא הניסיון שעומד מאחוריו. הכירו את עומר דפן, מאמן להתנהלות תזונתית נכונה בארגון ''פיט קיי'' שהצליח להשיל ממשקלו עשרות קילוגרמים וכעת משתמש בניסיונו על מנת לסייע למתאמנים רבים לבצע מסלול דומה

עומר דפן. יח"צ,
עומר דפן/יח"צ

"דבר אינו טוב יותר מאשר הניסיון", כך קבע תאוגניוס, משורר יווני עתיק. במקרה של עומר דפן, הדבר מוכח הלכה למעשה. לאחר שסבל מעודף משקל כל חייו והצליח להשיל ממשקלו עשרות קילוגרמים עודפים, כיום עומר הוא מאמן לירידה במשקל ובניית הרגלי תזונה. בשיחה שערכנו איתו הוא מספר על תקופת ילדותו כנער שמן עד להצלחה שנחל בעקבות התהליך שעבר.

"עוד מילדותי ובמהלך כל תקופת ההתבגרות שלי סבלתי מעודף משקל. אני זוכר שהייתי מעביר חודשים רבים בדיאטות שונות, כמעט ואין דיאטה שלא ניסיתי, כולל אימוני כושר אינטנסיביים, אבל אף פעם לא הצלחתי להשיג את התוצאה הרצויה. השינוי הגיע לאחר שהשתחררתי מהצבא. הכרתי את השיטה של ''פיט קיי'' לשינוי הרגלי תזונה, עברתי תהליך שונה מכל מה שהכרתי לפני, ולשמחתי הרבה התוצאות לא איחרו להגיע."

עומר התחיל את התהליך עם ''פיט קיי'', ארגון ארצי לאורח חיים בריא, כשהוא שוקל 110 ק''ג. לאחר שישה חודשים של התמסרות לתהליך עומר השיל ממשקלו 25 ק''ג.

מהי הייחודיות של השיטה שבעקבותיה הצלחת להגיע לתוצאות מרשימות?

בראש ובראשונה הייחודיות של השיטה טמונה בכך שאנחנו מטפלים בבעיה ולא בסימפטומים שלה. אני, כמאמן, מזהה קודם את הסיבה לעלייה במשקל ומטפל בה. בנוסף, אני תמיד מנסה לדבר עם המתאמן בגובה עיניים, להסביר את הרציונל מאחורי כל המלצה לפעולה, וברגע שאתה מבין את זה אתה מתמסר לתהליך ועושה את זה טוב יותר. הדברים האלה גרמו לי להגיע לתהליך האישי שלי ברמת רצון שונה ממה שהגעתי לדיאטות שונות לפני שהתחלתי בתהליך."

בסופו של דבר התוצאות המדהימות וההתמסרות של עומר לתהליך גרמו לו לעזוב את עבודתו הקודמת, כאיש פרסום ושיווק, ולהצטרף לצוות המאמנים בFit K, על כך הוא מספר "לאחר שהגעתי ליעד, המאמן שלי זיהה את הנחישות והמוטיבציה שלי והציע לי להצטרף לצוות המאמנים בארגון. תחושת השליחות והיכולת לסייע לאנשים רבים לעבור את התהליך שאני עשיתי ולהגיע לתוצאות עשו את שלהם, והחלטתי להצטרף לצוות וביצעתי הסבה מקצועית כולל הלימודים הנדרשים."

עומר דפן. יח"צ,
עומר דפן/יח"צ

כיצד העובדה שאתה עברת את התהליך והגעת לתוצאות משפיעה על עבודתך כמאמן?

"אני יודע איך חושב אדם שסובל מעודף משקל. העובדה שאני מגיע מרקע דומה עוזרת לי להבין את החולשות של הלקוחות שלי למאכלים משמינים. בנוסף, כשהם רואים שהמאמן שלהם הגיע מאותו מצב שבו הם נמצאים כרגע ובאמצעות תהליך דומה הצליח להגיע ליעד שהוא רצה, ולא פחות חשוב מכך - לשמור על התוצאה, הם מתמלאים תחושת מסוגלות."

מה כולל תהליך הליווי שאתה מעניק למתאמנים שלך?

"מדובר בתהליך ליווי אישי וצמוד שאני מעניק לכל מתאמן ומתאמנת. התהליך כולל פגישת אבחון טלפונית שאורכה 40 דקות. במהלך האבחון אני מבצע ניתוח לזיהוי כשלים בהתנהלות, בודק את רמת המחויבות והרצון להתחייב לתהליך ולבסוף מתאים פתרון אישי שמותאם ספציפית לכל בן אדם. המפתח טמון בפתרון האישי שאני ''תופר'' לכל בן אדם, משום שלכל אחד יש אורח חיים שונה. לאורך כל התהליך אני נמצא בקשר יום יומי עם המתאמן, כולל צילומים של ארוחות, כמויות ואיזון מרכיבים בארוחות. באמצעות שיתוף פעולה מלא איתו אני מתקן בזמן אמת טעויות נפוצות שאני מזהה. בנוסף, למתאמנים קיימת אופציה להצטרף לאימוני הספורט של FIT K, המתבצעים בתשעה מרכזי ספורט ברחבי הארץ."

עומר דפן. יח"צ,
עומר דפן/יח"צ

כמה זמן נמשך הליווי?

"הליווי נמשך שמונה חודשים. ארבעת החודשים הראשונים מוקדשים לבניית הרגלים ובניית שביל התנהלות תזונתית חדש. בארבעת החודשים הנותרים אנו מבצעים את תהליך הקיבוע על מנת לשמור על התוצאות לאורך זמן. כאשר המתאמן מגיע למשקל היעד והוא נמצא בשביל חדש, תהליך הליווי מסתיים. בסיום הליווי למתאמנים יש אחריות מלאה על התוצאות, כך שבהמשך אם קורה ומישהו יוצא מה"שביל" ומתחיל לעלות במשקל הוא יכול לחזור אליי לליווי ללא עלות- וזו אחריות לכל החיים. מה שאני דורש זה שאותו אדם ייקח אחריות גם על המשקל שלו, ובמקרה הזה לא לעלות מעבר ל- 3 ק''ג ממשקל היעד שהשגנו בתוכנית."

למי התכנית מתאימה?

"התוכנית שלנו מתאימה לכל אדם שמעוניין לרדת במשקל, לחטב את הגוף ובעיקר לשמור על כך לאורך זמן וליהנות מאורח חיים בריא ומאוזן ומוכן להתחייב לתהליך. ישנו פתרון מותאם גם לבני נוער, לאנשים שעובדים מהבית, לאנשים שנמצאים באורח חיים אינטנסיבי ועוד."

לאתר

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף פיט קיי, בשיתוף פיט קיי
  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully