וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן מתקני המים לשנת 2020 - כך תבחרו בר מים לבית או למשרד

בשיתוף נביעות, בשיתוף נביעות

9.8.2020 / 15:55

כד עם פילטר או מיני בר? קולר או מסנן מתחת לכיור? כך תדעו איזה מתקן מים מתאים לצרכים שלכם

מים. shutterstock,
מים/shutterstock

שוק המים בישראל עובר שינויים רבים במהלך השנים האחרונות, המים נחשבים למצרך יקר ולמשאב חשוב המשפיע על בריאות האדם ויכולת הישרדותו. מי שתייה חייבים להיות איכותיים ונקיים ממיקרואורגניזמים העלולים לגרום למחלות ומחומרים כימיים רעילים המסכנים את בריאות האדם. המים חייבים להיות נגישים מאחר ואנו חיים במדינה חצי מדברית, והמים חייבים להיות טעימים ובעלי מראה אסתטי, לכן אין זה פלא כי רוב הישראלים רוכשים מתקני מים לבית ולמשרד.

איכות מי הברז בישראל נחשבת לירודה ועקב ריכוז גבוה של אבנית מומלץ לכל אדם לבחור מתקן מים איכותי. מאחר וכמחצית ממי השתייה בברזים מגיעים כיום ממתקני התפלת המים רוב הישראלים רוכשים מתקן מים כדי לשתות מים נקיים ואיכותיים ללא מזהמים מסוכנים. בגלל ריבוי האפשרויות והמתקנים הבחירה עשויה להיות מעט קשה ומבלבלת לכן החלטנו להעניק לכם טיפים שיסייעו לכם לבחור נכון את בר המים הבא שלכם.

סקירה כללית על היצע מתקני המים בישראל

בשוק המים המקומי יש כיום היצע עצום של מתקני מים, ולמרות שמשרד הבריאות טוען שאין סיבה שלא לשתות מי ברז, הישראלי הממוצע בוחר שלא לקחת סיכונים מיותרים ומעדיף לרכוש מתקן מים איכותי ויעיל. ההיצע הרחב של חברות ומתקנים בשוק המים הישראלי מעיד על הביקוש ההולך וגובר באוכלוסייה למים מסוננים ולמים מינרליים.

המלחמה האמיתית בשוק המים המקומי מתנהלת בשתי זירות מרכזיות - מים מינרלים (ברי מים ובקבוקים), ומתקני מים שונים עם מנגנון לסינון ולטיהור מי הברז. סוגי מתקני המים הנפוצים בעשור האחרון בישראל הם:

• קנקן עם פילטר לסימון המים - מתאים בעיקר לשימוש ביתי, דורש החלפת הפילטרים ופחות יעיל ונוח לשימוש.

• מיני בר למים מסוננים חמים וקרים - מגוון רחב של מתקני מיני בר למים מסוננים, רוב המתקנים כוללים ברז מים חמים וברז מים קרים, יש גם מתקנים עם ברז סודה. מיני בר מתאים לשימוש ביתי ולעסקים, מחייב תחזוקה שוטפת והחלפת סננים ונורת UV על פי הנחיות היצרן.

• בר מים (מתקן עם כדי מים מינרליים) - מתקן מים מינרליים במגוון גדלים ועיצובים, הכדים יסופקו לבית הלקוח על ידי החברה, נדרש מאמץ פיזי קל להחלפת הכד. מתקן מים מינרליים מבטיח את המים הבריאים והאיכותיים ביותר.

• מתקן מים רצפתי לשימוש ביתי או לעסק - מתקן רצפתי יציב לשימוש ביתי או למשרד, מתאים במיוחד לבתים עם ילדם קטנים, חשוב לוודא כי המתקן כולל מנגנון בטיחות לילדים.

• מתקן מים תת כיורי - מתקן ייעודי לטיהור ולסינון מי הברז, יש להתקין את הסנן מתחת לכיור, לקדוח בשיש ולהתקין ברז מים ייעודי.

• קולר - מתקן ייעודי לקירור מים הכולל מנגנון סינון, מתאים בעיקר ללקוחות בשוק המוסדי, לעסקים גדולים ולמפעלי תעשייה.

פתרון נוח ויעיל למים איכותיים, טעמים וזמינים

לקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים בוחרים במתקני המים השונים כחלופה יעילה למי הברז מלאי האבנית ובעלי הטעם התפל. בעשור האחרון גבר הביקוש למתקני מים בגלל המודעות ההולכת וגוברת בנושא חשיבות המים לבריאות האדם.

רבים רוכשים מתקן מים איכותי ומעוצב לבית או לעסק כפתרון להנגשת המים לבני המשפחה או לעובדים וללקוחות. ברי המים המובילים כוללים מנגנון לקירור המים ומרביתם מספקים גם מים חמים להכנת משקאות כמו קפה ותה. מתקני המים השונים נועדו לספק מים נקיים, צלולים ואיכותיים מסביב לשעון.

השימוש במתקני המים נוח וידידותי, מחקרים רבים כבר הוכיחו כי התקנת המתקן הביתי מביאה לעלייה משמעותית בשתיית המים על ידי הילדים ושאר בני המשפחה. לכן המתקן מעודד שתיית מים, מפחית בצריכת משקאות מומתקים ותורם לשיפור בבריאות המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

איך לבחור נכון בר מים לבית או למשרד?

כדי לבחור את בר המים החדש שלכם מומלץ קודם כול לענות על השאלות הבאות:

• כמה אנשים עומדים להשתמש במתקן המים?

• האם מתקן המים מיועד לשימוש ביתי או עבור עובדי ולקוחות העסק?

• אילו פונקציות נדרשות מבר המים?

• איזה גודל של מתקן מים מתאים למטבח או לעסק שלכם?

• היכן יותקן מתקן המים בבית או במשרד?

• מהן דרישות העיצוב ממתקן המים החדש?

5 טיפים חשובים לבחירת מתקן מים חדש

כדי לסייע לכם לבחור בר מים חדש לבית או למשרד פנינו למומחים של אחת מחברות המים המובילות בישראל. המומחים טוענים שיש לבחור מתקן מים איכותי מתוצרת מותג מוכר ואמין, תוך התייחסות לטיפים הבאים:

• איכות המים - מומלץ לטעום מים ממתקנים שונים כדי להשוות איכויות וטעמים. ישנם הבדלים משמעותיים בטעם לכן אין לוותר על מבחן טעמים.

• מים מינרלים או מסוננים - מתקני מים מינרליים מבטחים לכם את המים הצלולים, הטעימים והאיכותיים ביותר, המים מגיעים מבטן האדמה ומכילים מינרלים חשובים לבריאות כמו מגנזיום וסידן, בעוד מתקני מים מסוננים מספקי פתרון חלקי בלבד מאחר והליך הסינון לא מונע חדירת מתכות כבדות וחלקיקים מזהמים למי השתייה.

• עיצוב המתקן - יש היצע גדול של מתקני מים בשלל עיצובים מקוריים ומרהיבים, בעת בחירת המתקן עליכם לשים דגש גם לנושא העיצוב מאחר והמתקן בולט במטבח וחייב להתאים לעיצוב הכללי בנכס.

• אמינות ושירות - מומלץ להזמין מתקן מים רק מחברה מוכרת ואמינה, לכן חשוב לקרוא המלצות וחוות דעת על החברה ומוצריה, ויש להתייחס לאיכות ולזמינות השירות ללקוח.

• אחריות - כדאי לבחור מתקן מים הכולל אחריות ארוכה כדי ליהנות משקט נפשי ומטיפול מהיר בכל בעיה.

לסיכום, בחירת בר מים חדש אינה דבר של מה בכך, יש להתייחס לפרמטרים שונים, להשוות מחירים ועלויות, לטעום מים ממתקנים שונים ורק אז לקבל החלטה עניינית תוך התייחסות לעלויות התפעול והתחזוקה, לעיצוב המתקן ולאופן השימוש בבר המים.

בשיתוף נביעות, בשיתוף נביעות
  • עוד באותו נושא:
  • מים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully