וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאולה חיים, כל הדרכים לעצמאות כלכלית

בשיתוף גאולה חיים, בשיתוף גאולה חיים

9.8.2020 / 14:32

כבר מעל לשלושה עשורים בעולם העסקים של ישראל נוהגים לכנות את גאולה חיים כ"מנתחת לב פתוח", בזכות היכולת שלה לבחון בצורה חדה ומהירה את העסק ובעל העסק העומד לפניה ולהבריא מצבים עסקיים מסובכים תוך זמן קצר

גאולה חיים. יח"צ,
גאולה חיים/יח"צ

לאורך השנים גאולה חיים צברה ניסיון רב כמנכ"לית של חברות מובילות וכאשת עסקים מצליחה, אך מפלה אחת שחוותה בתחילת שנות ה 2000 הובילה אותה לאיבוד מרבית הונה ולחובות עצומים.

בדיוק כפי שידעה לייעץ לאחרים מתוך הניסיון, חוויות והתובנות שצברה במהלך הקריירה, היא מצאה את הכלים לחזור בחזרה לקדמת הבמה ובעשור האחרון שמה לעצמה למטרה לעזור ולקדם בדיוק את מי שחווים נפילה גם כן ולהוליך קדימה את מי שמבקשים להגיע לעצמאות כלכלית.

מפיק חבר המערכת פגש את גאולה חיים לשיחה אישית ובה התרשם מהשליחות וידע של אשת מקצוע מיוחדת.

"אצבעות קסם" ו"מנתחת לב פתוח" הם רק חלק מהכינויים אותם הדביקו לגאולה חיים לאורך השנים, כאשר ניווטה בהצלחה חברות ומיקמה את עצמה כאחת מנשות העסקים החריפות.

לאחר שכבר ראתה הכל מהכל ובעקבות נפילה כלכלית ממנה התאוששה בצורה מרשימה, גאולה החליטה לשנות כיוון ובעשור האחרון משקיעה את כל מרצה בליווי אישי של עסקים בינוניים וקטנים וגם אנשים פרטיים כאשר מקנה להם יסודות חשובים בהתנהלות היומיומית על מנת שיעלו על דרך המלך ויגיעו לעצמאות כלכלית.

"אני מאמינה כי לכל אחד מאיתנו מגיע לחיות ברווחה ובאושר, בשונה מלא מעט אנשי מקצוע אחרים אני יודעת בדיוק איך זה מרגיש להיות שם למעלה בעשירון העליון וגם איך מרגישים לאחר התרסקות כלכלית", סיפרה לי גאולה בעיניים בורקות והוסיפה, "הפחדים, החסמים, חוסר האמונה כי הדברים יכולים להשתפר, לקום בבוקר ולקבל טלפונים מאיימים מנושים וממנהלי בנק שלוחצים, הייתי שם וכמו רבים נדחקתי אל הקיר, אבל ידעתי לקחת אוויר, לבחון מחדש את המצב ולדעת כיצד למצוא מחדש את הדרך שמובילה להצלחה. עשיתי זאת גם בזכות חידוש שחוויתי ושינה לי את הגישה, למדתי זאת ממורה רוחני בשם יצחק ישראל שמרון, מי שפיתח את "שיטת ניצחתי ואנצח", על פי משנתו המשבר אינו אלא תחילתה של התחדשות. את אלו היום אני מעבירה לכל מי שמרגיש חנוק ומחפש יד שתרים אותו מהבור".

כחלק מהפעילות של גאולה חיים היא פוגשת בבעלי עסקים ומשפחות אשר מתמודדים עם קשיים כלכליים ורגע לפני שהרימו ידיים היא דואגת לעזור להם להתרומם. "עבורי זו שליחות אישית ואתגר מקצועי, פיתחתי הבחנה מהירה כיצד לקרוא את המקרים הכי קשים ומסובכים שיכולים להיות לעסקים ומשקי בית כך שיכולה לפשט את הדברים שיהיו ברורים ונוחים.

גאולה חיים. יח"צ,
גאולה חיים/יח"צ

"אין צורך לסבך שום דבר לחינם וזו בדיוק הנטייה של מי שנקלעים לצרה, לסבך את עצמם עם עוד ועוד הלוואה, מינוף חסר היגיון ועוד פעולות שהם על סף ההתאבדות במקום לקחת החלטות קשות אך מושכלות ומשם לעלות על דרך המלך", הסבירה לי גאולה.

הליווי של גאולה חיים נעשה בכמה מישורים ובימים אלו היא בעיקר מתמקדת בשני קורסים משמעותיים שבנתה.

הקורס הראשון נקרא "להסתכל למספרים בעיניים" והוא קשור להתנהלות כלכלית עסקית. קורס זה מדריך ומלמד כיצד לייצר רווחיות בעסקים תוך כדי דגשים על המישור הפיננסי והאסטרטגי, בין היתר נלמדים הנושאים הבאים:

*מאחורי המספרים של הדוחות כספיים וניהול עלויות.

*כלים לחיסכון בעלויות תמחור מוצרים ושירותים שיגדילו את הרווח.

*מפת דרכים, בנייה וניהול של תקציב ותזרים מזומנים.

*גמישות עסקית חכמה בהתאם למצבים משתנים בדיוק כמו זו של תקופת הקורונה.

חלק נרחב של הקורס נוגע בנקודה ממנה רבים חוששים, התנהלות מול הבנקים, בחוכמה רבה כהן שמה על השולחן את כל המידע שהבנקים היו מעדיפים שלא תהיו בקיאים בהם, עולם הריביות ואשראים, גאולה מספרת כי מדובר בשפה שאותה הבנקים מבינים ואותה צריך ללמוד.

העדויות מראות כי כבר תוך כדי הקורס היו מי שהצליחו לחסוך עשרות אלפי שקלים בעלויות של ריביות ,לחשוב על שירותים חדשים איך לנהל תזרים מזומנים וכיצד להתנהל מול הבנקים על מנת לייצב את העסק מחדש.

הקורס השני נקרא "ממינוס לפלוס בחמישה צעדים", מדובר בקורס משנה תודעה. מאחורי התכנים בקורס זה ישנה הדרכה כיצד להבדיל בין "רוצה לצריך" וכיצד משקי בית בעיקר יכולים לעצור את הגלגל הענק של הלוואות ולצאת מדפוס חשיבה והתנהלות של הישרדות אל התנהלות כלכלית שפוייה ועקבית.

גאולה הסבירה לי: "אני לא מלמדת לאיזה סופר לגשת כדי לקנות קוטג' בכמה שקלים פחות, אלא איך ניתן לחסוך אלפי שקלים בחודש בזכות מספר פעולות פשוטות וניהול כלכלי נכון.

"לאחר השלב הראשון אני משנה כיוון ומדריכה כיצד לתת לכסף שלנו להתחיל לעבוד בשבילנו ולייצר הכנסה נוספת. אני יכולה לגלות כי בוגרת קורס אחד חסכה בזכותו 128 אלף ש"ח במשכנתא קיימת, אחרת מצאה 178 אלף ש"ח בקופת גמל שלא ידעה עליה ואחרים חסכו אלפי שקלים בבדיקת ההוצאות השוטפות שלהם".

אי אפשר היה שלא לרצות לשמוע את גאולה חיים עוד ועוד, מצאתי את עצמי יושב ובולע בשקיקה כל תובנה שלה על כסף בחיים. היכולת שלה לפשט את הדברים ולעשות סדר בראש טלטלו אותי ממש, קודם לכן מעולם לא עשיתי את החיבור כי עסק ובית הם למעשה אותו הדבר.

"לכל בעל עסק יש שני כיסים, אם הכיס העסקי לא מספיק רווחי אז גם הבית מתחיל לייצר חובות, מצד שני אם הכיס הביתי "שורף" יותר כסף ממה שהעסק מרוויח אז הבית הופך להיות זה שמייצר חובות, אי אפשר לנתק בין שניהם, הם משפיעים האחד על השני כלכלית ומנטלית.

לכן בראייה שלי את העולם הכלכלי אני לא מפרידה בין הפרט והעסק אלא מכניסה אותם למכלול הוליסטי" פירטה בפני גאולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גאולה חיים. יח"צ,
גאולה חיים/יח"צ

הקורסים של גאולה חיים הם בפריסה ארצית רחבה. כולם מורכבים מסדרה של מפגשים ובנוסף ההדרכה נעשית בעזרת חוברות עבודה מדוגמות כאשר המשתתפים בקורסים מקבלים משימות של ממש כדי ליישם את הנלמד, במקביל היא מעניקה תמיכה אישית בשיחות והודעות וואטסאפ.

גיליתי כי גם חברות רבות וגם מספר רשויות מקומיות נדלקו על תכני הקורסים והם מזמינים את גאולה חיים כדי שתדריך ותערוך סדנאות מקצועיות עבור התושבים והעובדים שלהם, כך שגם הם לומדים "שפה כלכלית חדשה".

בבית הספר, בתיכון או באוניברסיטה אף אחד לא לימד אותנו כיצד להתנהל כלכלית בצורה נבונה ויעילה, אולם אף פעם לא מאוחר ללמוד.

גאולה חיים, היתה לי פגישה מרתקת עם אשה מלאת ניסיון, שליחות וחכמה ומי שמדריכה ומתכננת עבור רבים את הדרך לעצמאות כלכלית.

לפרטים נוספים כדאי להיכנס לאתר

עמוד הפייסבוק

או ליצור קשר טלפוני: 054-5227564

בשיתוף גאולה חיים, בשיתוף גאולה חיים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully