וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקבוק: הירקות הטריים ביותר מהחקלאי לצרכן

בשיתוף שוקבוק

9.8.2020 / 10:21

במקום לעבור דרך רשתות השיווק החקלאים בשוקבוק מוכרים מתוצרתם האיכותית ישירות לצרכן - כך שכולם מרוויחים

תום ז׳אוי - מושב זוהר. זיו יעקבי,
תום ז׳אוי - מושב זוהר/זיו יעקבי

לפני כארבע שנים החליטו מספר חקלאים ברחבי ישראל שהם כבר לא רוצים להיות ''שקופים על המדף''. מה עשו? הם התאגדו דרך אתר "שוקבוק", שלחו ירקות ופירות לצרכנים שהזמינו דרך האתר, והגיעו לפתח בית הלקוח יום למחרת. ומה לגבי הרווח? המחירים הם מחירי אמצע כאשר ישנה התחייבות לאיכות גבוהה מזו שמקבלים בסופר.

שוקבוק היא זירת מסחר אינטרנטית שמאחוריה עומדים חקלאים מצטיינים ולכולם מטרה אחת: לספק תוצרת חקלאית טרייה, טעימה ומפוקחת. לשוקבוק פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת, מרכז לוגיסטי הכולל בית אריזה, מערך משלוחים ושירות לקוחות. מטרת האתר היא לספק סחורה טרייה לצרכנים במחירים לא מופקעים, אך גם לא במחירי הפסד, כך שחקלאים יוכלו להרוויח מהמכירה וכתוצאה מכך להמשיך לספק סחורה מכובדת.

תוצרת חקלאית. זיו יעקבי,
תוצרת חקלאית/זיו יעקבי

בניגוד לרווחים הזעומים עד אפסיים של החקלאים במכירה שלהם מול רשתות שיווק, הרווח שלהם במכירה ישירה לצרכן יותר קרוב לשישים אחוזים. כלומר, חקלאי שוקבוק מבטיחים סחורה טרייה ונאה במחירים נוחים לצרכנים, שמזכירים את מחירי הרשתות. ההזמנות אשר מתקבלות במערכת הממוחשבת מוזרמות לחקלאים, בערב. למחרת בבוקר, יוצא כל חקלאי לחלקה שלו, בוחר בתשומת לב וקוטף בדיוק את הכמות שהוזמנה ממנו. התוצרת הטרייה מגיעה אל בית האריזה, שם היא נבדקת בצורה יסודית ורק לאחר שהכל נמצא תקין, ההזמנות נארזות ונשלחות אל בתי הלקוחות.

"מדובר במערכת יחסים מופלאה" אמר לנו אחד מהבעלים אייל יעקובי והוסיף: "בתקופה בה צריך ערבות הדדית, כיף לראות את ההתנהלות של החקלאים והלקוחות מהצד. היצרן כבר לא שקוף. החקלאי, שאף אחד לא ידע מי הוא או מאיפה הוא בארץ, עכשיו מקבל במה באתר שוקבוק והלקוח יכול ליצור קשר עימו אם יש בעיה או שאלה. מעבר לכך שהחקלאי הבין שמכירים ומזהים אותו, הוא מרגיש גם מחויב כי הוא לא רוצה לפגוע בשם שלו, האינטרס שלו הוא להעביר את המוצר הכי טוב''.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צביקה כהן - מושב ערוגות. זיו יעקבי,
צביקה כהן - מושב ערוגות/זיו יעקבי

טריות הירקות והפירות היא נקודה חשובה מאד לבעלים. באתר נמכרים רק פירות וירקות שהגיעו להבשלה הטבעית, העונתית. בשוקבוק לא תמצאו פירות הדר בקיץ או רימונים באביב. ''פירות ששוכבים בקירור אינם איכותיים מספיק" אמר אייל יעקובי והוסיף: "לפעמים אנחנו מסירים מהאתר תוצרת שמבחינתנו אינה עומדת בסטנדרט שהתחייבנו לספק. הפירות והירקות שלנו משווקים כפי שברא אותן הטבע: ללא תוספת צבע וללא ציפויי הגנה או הברקה שונים".

גם ללקוחות יש חלק גדול במערך בקרת האיכות של שוקבוק. הפידבק שמועבר אל בעלי האתר עובר ישירות לחקלאי שגידל את המוצר, בין אם בנוגע לטיב או לטעם התוצרת שקיבל הלקוח. כל פנייה נבדקת בקפידה והחקלאים עושים כל מה שצריך על מנת לשפר במידת הצורך. יש לציין כי כל התוצרת באתר עומדת בפיקוח משרדי הבריאות והחקלאות בארץ ובעולם ובתקני הייצוא המחמירים ביותר, לרבות שימוש בחומרי הדברה.

תוצרת חקלאית. זיו יעקבי,
תוצרת חקלאית/זיו יעקבי

לצד כל מוצר, ירק או פרי באתר מצוין שם היצרן, המאפשר ללקוח לדעת במדויק באלו תנאים גדל ומהיכן הגיע המזון שעל שולחנו. כל חקלאי אחראי לתוצרת שנמכרה ללקוח, מבחינת איכות מפוקחת וטריות. אייל יעקובי התייחס לנושא זה ואמר: "אנו באים ואומרים שהמוצר צריך להישמר בנקודה הטובה ביותר והמחסן הכי טוב של המוצרים הוא העץ או השיח. בנינו את הטכנולוגיה שמאפשרת לעשות את החיבור בין הלקוח שמכניס הזמנה, ועד לחקלאי שיודע בדיוק כמה ירקות להביא יום למחרת".

''הייתי שמח שכל מי שיכול יהנה מהחיבור הישיר בין חקלאי לצרכן. יצרנו חיבור בר קיימא כי המערכת שלנו תומכת בהרבה יותר לצורך העניין. אנחנו היום במקום טוב מאד, רואים את הפידבקים שחקלאים מקבלים מלקוחות. אנשים מתקשרים לשוקבוק להחמיא על המוצרים הטריים אבל זה לא אנחנו אלא החקלאים. אנחנו נותנים להם את הבמה והיכולת להראות מה הם מסוגלים לעשות. לשם הדוגמה, אנחנו לא נמכור עגבניות בשלושה שקלים כדי למכור אפרסק ב-30 ש''ח. אנחנו לא עושים ספקולציות על הגב של החקלאים ואנחנו גאים בזה". סיכם יעקובי את פני הדברים.

אתר שוקבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ירקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully