וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוחי אף - כל מה שחשוב לדעת

בשיתוף ד"ר מאייר יצחק ניתוח אף, בשיתוף ד"ר מאייר יצחק ניתוח אף

5.8.2020 / 16:23

כאיבר הבולט בפנים מראה האף חשוב מאוד לרבים מאיתנו ומשפיע על הדימוי העצמי. איך לבחור מנתח נכון ואיך מתנהל תהליך הניתוח וההחלמה?

ניתוח אף. shutterstock,
ניתוחי אף/shutterstock

האף הוא האיבר הבולט בפנים שלנו ולכן הוא מושך תשומת לב ומשפיע רבות על הרושם הראשוני שאנו יוצרים כלפי הסובבים אותנו. אף שאינו פרופורציונלי לפנים יוצר עוגמת נפש רבה המשפיעה על הדימוי והביטחון העצמי. ניתוחי אף הינם אחד מההליכים הניתוחיים השכיחים ביותר בעולם ובטרם אתם בוחרים לבצע את הניתוח, חשוב להכיר כמה עובדות והיבטים רלוונטיים שיסייעו בידכם לקבל החלטה מושכלת ונבונה ולהגיע לתוצאות איכותיות.

מענה מקצועי ואיכותי לצרכים פיזיים, אסתטיים ונפשיים

ניתוחי אף מבוצעים הן בשל צרכים רפואיים והן לצורך שינוי אסתטי. כאשר מדובר על ניתוח אסתטי, הרי שהקריטריון החשוב ביותר הינו קבלת מראה טבעי המתאים למבנה הפנים. ניתוח אף מוצלח הוא כזה השומר על אופי הפנים ומקנה לאף מראה טבעי ככל הניתן. את הניתוח יש להתאים באופן אישי לכל מטופל, כאשר כל ניתוח הינו שונה וחייב להיות מותאם למבנה הפנים של המטופל. ניתוחי אף הינם הליך שכיח למדי הניתן לביצוע החל מגיל 16 לבנות, ומגיל 17 אצל בנים. עיקר ניתוחי האף מבוצעים בקרב בני נוער וצעירים, שכן מדובר בגיל רגיש בו ישנה חשיבות רבה וניתן משקל רב למראה חיצוני ולדעתם של אחרים לגביו. מראה האף משפיע על הביטחון והדימוי העצמי ורבים מהמטופלים מגיעים לניתוח לאחר שצברו מטען רגשי הנובע מלחצים חברתיים. ניתוח אף הינו הליך רגיש המחייב התייחסות אישית למטופל, הקשבה ובירור המניעים הפיזיים והנפשיים לניתוח.

באילו מקרים מומלץ לשקול ניתוח אף?

ניתוח אף ניתן לשקול כאשר הסתיימה התפתחות השלד הגרמי של האף והסחוס, ברוב המקרים, מדובר בגיל 16-17. ההחלטה על ביצוע ניתוח אף מורכבת מצורך פיזי ונפשי. ניתן לשקול ביצוע ניתוח אף במקרים בהם קיימת אי שביעות רצון מצורתו וגודלו ובמקרים רבים מעורבת גם בעיה של קשיי נשימה.
בבחינת מראה האף, יתייחס המנתח לגבנון, לרוחב האף לגודל הנחיריים ולקצהו הסחוסי של האף. כמו כן, תיבדק המחיצה הפנימית. יש להבין כי מבנה האף מושפע מכל המרכיבים האלו וכי הסרת גבנון, כרוכה לרב משינוי מבנה של כל החלקים האחרים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מה כולל ההליך הניתוחי?

ההליך הניתוחי מבוצע בהרדמה מקומית או מלאה לפי העדפתו האישית של המנתח. הרדמה כללית תאפשר למנתח לעבוד ביתר נוחות מבלי לחשוש שהמטופל יזוז. ישנן שתי שיטות מרכזיות בניתוחי אף: ניתוח סגור וניתוח פתוח. הניתוח הסגור כולל ביצוע חתכים מתוך האף שאינם מותירים צלקות. הניתוח נעשה מתוך הנחיריים ומנתח מיומן ידע, ברב המקרים, לבצע את כל השינויים הנדרשים מתוך הגישה הזו. הניתוח הפתוח כולל ביצוע חתכים בבסיס האף ונעשה במקרים בהם ההליך הניתוחי הינו מורכב ומסובך יותר, כמו במקרים של השתלת סחוסים.

בניתוח אף ניתן להסיר את הגבנון להצר את בסיס האף, לשנות את מבנה הסחוס בקצהו ולהקטין את הנחיריים. על מנת לתמוך במבנה אף לאחר הניתוח, מונח עליו סד מיוחד, או גבס ומוחדרים לנחיריים טמפונים מיוחדים הסופגים את הדימום ומייצבים את האף מבפנים.

תהליך ההחלמה

תהליך ההחלמה הראשוני מהניתוח נמשך כשבוע והוא כמעט ואינו מלווה בתחושת כאב, אם כי קיימת תחושת אי נוחות, קשיי נשימה הנגרמים בשל הטמפונים בנחיריים, בלילה הראשון, ומהצטברות הפרשות לאחר הסרתם. בחלק מהמקרים, יתכנו שטפי דם בתוך ומתחת לעיניים. התופעה נורמלית. שטפי הדם יעלמו בהדרגה לאחר כעשרה ימים. אצל רוב המטופלים תופיע בצקת (נפיחות) באף ובין העיניים. גם זו תופעה נורמלית, שתהיה שונה ממטופל למטופל. הנפיחות תעלם בהדרגה, ותמשך בין חודשיים לשנה. בזמן ההחלמה המטופלים מתבקשים לישון על הגב, בראש מוגבה ולא לחבוש משקפיים עד לאישורו של המנתח.

תהליך ההחלמה הוא אכן תהליך. שינויים מזעריים יתרחשו באף מיום ליום התוצאה הסופית של הניתוח תבחן רק לאחר כשנה, אם כי השינוי המהותי יראה כמובן כבר לאחר הסרת הגבס. בתהליך זה נדרשת סבלנות, שכן לעיתים לוקח לאף זמן להתייצב בצורתו החדשה.

מומחה בכיר ובעל שם עולמי בתחום הכירורגייה הפלסטית

אחד מטובי המומחים בתחום הניתוחים הפלסטיים בישראל, הינו ד"ר יצחק מאייר. ד"ר מאייר הינו בעל התמחות בכל התחומים הרפואיים הקשורים במקצוע הכירורגייה הפלסטית ונחשב לאחד מטובי המנתחים הפלסטיים האסתטיים בישראל. ניתוח אף מצריך רגישות ומיומנות גבוהה והבנה לרצונות ותחושות המטופל. ד"ר מאייר רואה במקצועו שליחות וזכות גדולה לחולל שינוי חיצוי היוצר תמורה אישיותית המתבטאת ביכולת התמודדות, פתיחות וחיזוק הביטחון העצמי. מטופליו הרבים של ד"ר מאייר מעידים על יכולת מקצועית גבוהה, הקשבה, יחס אישי ותוצאות מעולות. ד"ר מאייר מספק מענה למצוקות של הזולת ורואה בעבודתו שילוב בין אמנות ובין טכניקה רפואית מדוייקת.

למידע נוסף היכנסו לאתר הבית של ד"ר מאייר יצחק ניתוח אף

בשיתוף ד"ר מאייר יצחק ניתוח אף, בשיתוף ד"ר מאייר יצחק ניתוח אף
  • עוד באותו נושא:
  • ניתוחי אף
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully