וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הספה: כך תמנעו מראש מטעויות נפוצות בבחירת המטפל שלכם

בשיתוף על הספה, בשיתוף על הספה

5.8.2020 / 15:52

הקורונה הביאה להתעצמות המצוקות הנפשיות בקרב רבים. אין כמעט אדם שלא חווה לחצים וחרדות כתוצאה מהאיום הבריאותי או הכלכלי, והדבר הוביל לעלייה בפניות לטיפול פסיכולוגי. אם גם בכוונתכם לפנות לטיפול, כדאי שתכירו טעויות נפוצות בבחירת המטפל וכיצד ניתן להימנע מהן

על הספה. יח"צ,
טיפול פסיכולוגי/יח"צ

ישנם הרבה אנשי מקצוע טובים. יש לא מעט שיטות וגישות והכשרות טיפוליות. ההתאמה בין המטפל למטופל משמעותית מאוד, ומטפל שיכול לתרום ולקדם מטופל מסוים, עלול שלא לקדם מטופל אחר. כאן נכנס לתמונה פורטל ''על הספה'', אתר אשר צמח מתוך התנסות אישית ומתסכלת במסע לחיפוש מטפל. אז למי לפנות? איך אני יודע אם המטפל מתאים לי? איך בכלל מתחילים ומה כדאי לכם לשאול בטלפון?

אלו חמש הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בבחירת מטפל וכך אתר "על הספה" יסייע לכם בתהליך בחירת המטפל.

טעות ראשונה: לא בודקים רקע והכשרה

רבים מהמטופלים נוטים לסמוך על המלצה ולצאת מנקודת הנחה כי המטפל שבחרו עבר הכשרה מקצועית וכי הוא מוסמך ומתאים לטפל בהם. בפועל, במקרים מסוימים, מדובר בהכשרות "מקוצרות" או שאינן מספקות ורלוונטיות לבעיות הספציפיות של המטופל, וכך עלול להיגרם נזק.

הפתרון: אל תהססו ואל תתביישו לבקש מהמטפל לפני תחילת הטיפול לראות תעודות של ההכשרה שעבר, וגם להתעניין איתו מדוע דווקא השיטה או התפיסה הטיפולית שלו יכולה להתאים לכם. ואם לא נעים לכם לשאול? תנו לצוות של "על הספה" לעשות עבורכם את העבודה: כל המטפלים הרשומים באינדקס ''על הספה'' הם בעלי הכשרה מסודרת ומוכרת, בעלי תואר שני לפחות ובשיחה שערכנו עם אחת מהבעלים, הילה שבורון, הבנו יותר לעומק את פני הדברים: "כשיצאנו לדרך, לפני 11 שנים, המטרה היתה להנגיש טיפול פסיכולוגי לקהל הרחב וזיהינו כמה מצוקות: 1. הקושי להתחיל טיפול. 2. קושי לאתר מטפל. 3. למנוע שרלטנות".

על הספה. יח"צ,
הילה שבורון/יח"צ

טעות שנייה: מה שעובד לחבר לא בהכרח עובד עבורך

נניח וקיבלתם המלצה חמה למטפל מאחד מהקרובים לכם. נכון, שבד"כ זו הדרך הרווחת ביותר להגיע למטפל אבל אליה וקוץ בה. עליכם לזכור כי לא תמיד מטפל שהתאים לאחד, יתאים לאחר. זכרו כי טיפול הוא מערכת יחסים בין שני אנשים.

הפתרון: שיטת טיפול היא לא דבר של מה בכך. המלצתנו, כבר בשיחת ההיכרות או בפגישה הראשונה תבינו מהמטפל כיצד הוא תופס את הטיפול ותבצעו הערכה האם הדבר מתאים לכם או לא.

צוות ''על הספה'', הקימו את האתר מתוך רצון לעזור לכל מי שחש אי נוחות או קושי בחייו, למצוא את העזרה המקצועית הנכונה ולהתחיל טיפול. על מנת לעמוד במשימה, בעלי האתר, הילה שבורון ודותן שלו, יצרו מנגנון חיפוש מתקדם כמו ''מה אנשים צריכים לשאול את עצמם כדי למצוא את המטפל הכי מתאים עבורם''. המתאים לכל אדם, ללא כל ידע או השכלה בתחומים הטיפוליים, שיעזור להם לאתר את המטפל המתאים ביותר. קיבלנו את התחושה כי הפורטל ממש לקח אותנו ''יד ביד'' בנוחות עד לקליניקה של המטפל המבוקש".

טעות שלישית: הולכים על המטפל הראשון שמכירים

מציאת מטפל מתאים וטוב היא עסק מורכב שיכול אף להתיש. לכן, רבים "מסתפקים" בהמלצה הראשונה שמקבלים ונמנעים מלבחון נוספים. אמנם, קיים סיכוי שיצליחו, אבל גם קיים סיכון שלא.

הפתרון: לא להסתפק במטפל הראשון שנקרה בדרככם. עדיף לשוחח עם עוד מישהו, אולי אפילו לעשות פגישת היכרות ואז להחליט סופית ולהתחייב לטיפול.

צוות שירות הלקוחות של "על הספה" יסייע לכל מי שרוצה להתחיל טיפול וייתן לכם שמות של שני מטפלים מתאימים. ואם לא מסתדר? לא מצאתם יום ושעה מתאימים? תמיד תוכלו לחזור לצוות האדיב של האתר שישמח לחפש עבורכם המלצה נוספת לאיש מקצוע. כל השירות ניתן בחינם.

בנוסף, מציע האתר מידע עצום על שיטות וגישות טיפוליות, מדריכים כיצד לבחור מטפל, פורומים להתייעצות עם מומחים, סרטוני הדרכה להורים ומאות מאמרים של מיטב אנשי המקצוע.

על הספה. יח"צ,
על הספה/יח"צ

טעות רביעית: פוסחים על מידע שולי כביכול, אך בעל ערך

נניח שכבר מצאתם מטפל שיש לכם כימיה טובה איתו. כדאי שתמתינו עוד רגע נוסף כדי לוודא פרטים נוספים חשובים שיכולים לסייע או לחבל בטיפול: מה מחיר הטיפול? עד כמה נגישה לכם הקליניקה של המטפל, האם הוא פנוי לראות אתכם בתדירות לה אתם זקוקים?
הפתרון: חשוב לזכור כי המטפל המתאים ביותר הוא לא רק זה שיכול לספק מענה לצרכים שלכם, אלא גם זה שיידע להיות זמין ונגיש כשזקוקים לו ושאתם יכולים לעמוד לאורך זמן במשאבים הנדרשים לטיפול.

טעות חמישית: דחיית הטיפול והחמרת הבעיה

כניסה לטיפול פסיכולוגי זה מהלך לא קל, ולא רק מבחינה מנטאלית. לכן, טעות נפוצה נוספת היא שאנשים דוחים את התחלת הטיפול ומזניחים את המצב הנפשי ובכך המצוקה מחריפה.

הפתרון: למצוא את המטפל הנכון באופן עצמאי זה תהליך שעלול להיארך זמן מה, אבל לא כדאי להימנע מהמהלך, או להתייאש בשלב החיפוש. אם התהליך קשה לכם, תנו לצוות של "על הספה" לסייע וללוות אתכם.

גם למי שלא מרגיש לגמרי בשל לטיפול או מתלבט אם להתחיל, מציע הפורטל פתרון זמני-מידע מקצועי רב, כולל פורומים מקצועיים המנוהלים על ידי מומחים, סרטוני הדרכה, מאמרים מקצועיים וגם קבוצת פייסבוק שוקקת בשם "אני רק שאלה?" שם אפשר להתייעץ עם מטפלים מומחים בכל שאלה שקשורה לטיפול."

נערכים נכון בתקופת הקורונה

מנהלי "על הספה" הבינו שזמנים חדשים וקשים מחייבים צעדים חדשים ומרחיקי לכת ובנו מסלול של פתרונות ייחודיים לימי קורונה. שבורון ושלו מפרטים: "ראינו שמצד אחד הצורך בטיפול הוא עצום - אנשים מתמודדים עם חרדה, חוסר ודאות, בדידות קשה - ומצד שני אין להם כרגע את הכסף והמשאבים או אפילו היכולת הפיזית להגיע לטיפול". לשם כך פנו הבעלים למטפלים בהצעה להתגייס ולהעניק עזרה ראשונה נפשית לאנשים החווים מצוקה בתקופה זו. צוות ''על הספה'' פתח דף חדש שבו מטפלים מציעים עזרה ראשונה אונליין בחינם או במחירים מאד סמליים. ''מטפלים רבים התגייסו לטובת המשבר, ובנוסף יצרנו קשר עם עמותות העזרה שקמו בעקבות הקורונה והצענו להם לפנות למטפלים שלנו עבור אנשים שפונים אליהם לעזרה" העלינו לאתר תוכן רב שרלוונטי לימים אלו ומסייע לעשרות אלפי הגולשים שלנו להתמודד עם המציאות המורכבת שסביבנו.

"המטרה שלנו היא לקדם את תחום הטיפול הרגשי- נפשי איפה שצריך אותו'' סיכמו.

• המילה "מטפל" נכתבה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועדת לנשים וגברים כאחד.


טלפון: 054-5690181

מייל: service@alhasapa.co.il

פייסבוק

אתר

בשיתוף על הספה, בשיתוף על הספה
  • עוד באותו נושא:
  • פסיכולוג
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully