וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלצלים, עוזרים לכם להגיע למשכנתא המתאימה ביותר

בשיתוף מצלצלים, בשיתוף מצלצלים

5.8.2020 / 15:04

במהלך ארבעת החודשים האחרונים מאות אלפי אנשים בישראל פוטרו או יצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה ועדיין אינם יודעים מתי יחזרו למעגל העבודה אם בכלל. עבורם החלטנו לפתוח בסדרת כתבות כלכליות ופנינו למספר אנשי מקצוע הבקיאים בעולם הפיננסי

צרות כלכליות. shutterstock,
צרות כלכליות/shutterstock

רבים מאותם מפוטרים ומי שיצאו לחופשה כפויה נאלצים להחזיר את תשלומי המשכנתאות גם בימים אלו כאשר עתידם הכלכלי אינו בטוח, לכן ביקשנו לשוחח עם גלית אביבי, הבעלים של חברת "מצלצלים" ייעוץ כלכלי ומשכנתאות, לשמוע מה ניתן לעשות וכיצד היא פועלת בימים אלו.

מפיקה חברת המערכת קפצה למשרדי החברה בבאר שבע וקיבלה פירוט נרחב על ההתנהלות מול הבנקים בהקשר של משכנתא קיימת או כאשר מבקשים הלוואה לרכישת דירה חדשה.

כבר קרוב לתשע שנים גלית אביבי היא הבעלים של חברת "מצלצלים". מאחוריה לקוחות רבים ותיקי משכנתאות בהם הייתה מעורבת באופן ישיר, כאשר הגשימה חלומות עבור מי שביקשו לרכוש דירה בזכות הלוואה מהבנק וכאשר חסכה עשרות ומאות אלפי שקלים למי שהיו צריכים להחזיר משכנתא רעה.

את תחילת הדרך המקצועית שלה עשתה גלית כאשר עבדה בעולם המלונאות, תוך מעבר לתחום ניהול משאבי אנוש וחשבות שכר ברשת ידועה, נחשפה לתחום כלכלת המשפחה, למדה והתמחתה בו, והפכה אותו לעיסוקה היחיד והעיקרי עם מיקוד בייעוץ משכנתאות.

בנוסף למדה גלית אימון אישי ואת עולם ה NLP כך שהמעטפת שמביאה עימה כוללת ארגז כלים גדול ומקצועי.

מצלצלים. יח"צ,
מצלצלים/יח"צ

השאלה הראשונה שהפנתי אל גלית היתה מה הטעות הכי נפוצה שעושים מי שמבקשים משכנתא מהבנק? גלית השיבה: "כאשר מבקשים את מה שהשכן או בן משפחה שלהם קיבל וזה הדבר האחרון שצריך לעשות, משום שיש מסלולים שמתאימים למשפחה אחת אבל אינם מתאימים למשפחה שנייה. לא פעם מגיעים אלי לקוחות ואומרים לי, אבל יש לי חבר שקיבל משכנתא כזו וכזו ואני מסבירה להם שהוא קיבל משכנתא שמתאימה לו בדיוק, אבל האם הם משתכרים אותו הדבר? האם יש להם את אותו ההון או שווי הנכס זהה? לכן כל אחד צריך לקבל את מה שמתאים לו מבחינת צפי לפרעון, כך שאין צורך להסתכל על הדשא של השכן, הוא לא תמיד ירוק יותר".

למדתי כי הדבר הראשון שגלית בוחרת להתייחס אליו כאשר מנתחת סיכויים ומצב של לקוח חדש הוא לקחת את כל הנתונים הכלכליים של אותו לקוח ומאלו היא בונה תוכנית עבודה ריאלית שלעיתים מצריכה שינוי בבחירת גודל הנכס ומיקומו.

"יש אנשים שחייבים להתפשר, קל מאוד לבוא לבקש מהבנק משכנתא של מיליון שקלים, למשל, אבל האם אותו אחד יכול לעמוד בהחזר החודשי של משכנתא כזו? כך שלפעמים כדאי להימנע מהסתבכות כלכלית ולבחור אחרת" סיפרה גלית.

משיחות שערכתי עם מספר לקוחות של חברת "מצלצלים" (השמות שמורים במערכת מטעמי חיסיון) הם סיפרו לי כיצד גלית לא ויתרה על אף אחד מהם, גם כאשר היו סקפטים בכל הנוגע לסיכויי ההצלחה לקבל משכנתא בניהם כאלו שנדחו בעבר. כאשר סיפרתי זאת לגלית היא חייכה והסבירה: "זה נכון, אני לא מוותרת על אף אחד, החוכמה היא לבדוק היכן היו הבעיות, לבחון את מכלול הנתונים, מה אפשר לשפר ובזכות הקשרים שיצרתי בבנקים השונים מתייחסים אלי אחרת, כי יודעים שעבודת הבסיס שאני עורכת ללקוחות שלי היא יסודית ומצמצמת את רמת הסיכון שלהם".

בכל הנוגע למתרחש סביב המשכנתאות בתקופת הקורונה גלית פירטה עבורי: "למרות המשבר מצב הריביות בשוק הוא טוב, נכון שבתחילת ההתפרצות של הקורונה היתה קפיצה של ריביות אך מאז הן ירדו בחזרה, כך שלמעשה זוהי תקופה טובה למשכנתאות חדשות ואפילו למחזורים והוזלה של חלק גדול מהמשכנתאות הקיימות. באופן טבעי הדברים לא נוגעים למשפחה שבה אחד או שני בני הזוג פוטרו או יצאו לחל"ת. לטובת אלו, יצא בנק ישראל עם הנחיות חדשות על שוק המשכנתאות והמימון בכלל. באמצעותן, דווקא בתקופה מאתגרת זו, חלק גדול מהלקוחות שלי הצליחו לשפר את מצבם הכלכלי. לאחר ניתוח הנתונים, ובניית מתווה מתאים לאותה משפחה".

בחנו לעומק כדאיות דחיית תשלומי הלוואות צרכניות ומשכנתאות, על מנת לצמצם הוצאות לתקופה הקרובה, זה אפשר מרווח נשימה למי שהכנסתו נפגעה, לחלק מהמשפחות המהלך אפשר ניתוב הכסף לטובת חיסול התחייבויות נוספות שהעמיסו מאוד על המשפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מצלצלים. יח"צ,
מצלצלים/יח"צ

הגדלת המשכנתא אפשרה לחלק מהמשפחות לחסל הלוואות עם החזרים גבוהים ובריביות יקרות יותר ובכך גם לחסוך כסף וגם לצמצם את ההחזרים החודשיים.

זו הייתה הזדמנות מצוינת למחזור משכנתאות יקרות, המהלך אפשר גם הוזלת עלויות המשכנתא וגם הקטנת החזרים חודשיים.

נתקלתי בהורים רבים שנחלצו לסייע לילדיהם עם משכנתא לגילאי 60+ בין אם בגישור על פרנסה שנפגעה ובין אם נקלעו לקשיים כלכליים בעקבות משבר הקורונה. משכנתא זו אפשרה פריסת תשלומים ארוכה לצד דחיית התשלומים.

חשוב לציין שלכל אחד מהכלים האלו יש מחיר, לכן על כל צעד להיות מחושב היטב על כדאיותו הכלכלית.

"מצלצלים" בניהולה של גלית אביבי, היתה לי פגישה מהנה שבה למדתי המון על עולם המשכנתאות מאשת מקצוע חכמה ובקיאה בכל הפרטים הקטנים אשר עושים את ההבדל בהחזר החודשי של המשכתנא.

לבירורים ופרטים נוספים ניתן להתקשר למספר: 0584058475

אתר הבית

עמוד הפייסבוק

הוראות הגעה

בשיתוף מצלצלים, בשיתוף מצלצלים
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully