וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ברוש יעוץ זוגי: שנינו ביחד וכל אחד לחוד

בשיתוף שלמה ברוש, בשיתוף שלמה ברוש

5.8.2020 / 13:19

"הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?" לדעת יועץ הזוגיות שלמה ברוש, לא במקרה בני זוג נמצאים במערכת יחסים. למפגש ביניהם יש מטרה - לשכלל כל אחד מהם כדי שהוא יכיר את עצמו דרך בן הזוג. זוהי המטרה שהוא שם לנגד עיניו במהלך הטיפולים שהוא מעניק לזוגות שנמצאים במשבר

שלמה ברוש. יח"צ,
שלמה ברוש/יח"צ

לכבוד יום האהבה העברי, ט''ו באב, עורכי מערכת המומחים יצאו לבדוק עבורכם את יועצי הזוגיות המובילים בישראל. אחד מהשמות הבולטים בתחום הוא שלמה ברוש, יועץ זוגיות ומדריך הורים, מטפל ומגשר. שוחחנו איתו על חשיבותו של יועץ זוגי בגישור ופתרון משברים בין בני זוג.

לפני כעשור שלמה עבר מעולם הניהול בענף הייטק לתחום הטיפולים הזוגיים. על הרקע שהוביל אותו לבצע את המעבר הוא מספר: "אני אוהב אדם, ומאוד רציתי לעבוד עם אנשים ולא עם מכונות. אני מרגיש תחושת שליחות אמיתית בזכות היכולת לסייע לזוגות ולהורים להגיע למקום נוח ומאושר שמאפשר התפתחות וצמיחה."

במהלך עבודתו בחברת היי טק בארה''ב, שלמה נחשף לסדנת הקשבה מיוחדת של פסיכולוגית אמריקאית, "Effective Listening". שלמה ייבא את הסדנה לארץ וחרט על דגלו את נושא ההקשבה האפקטיבית במסגרת הייעוץ והטיפולים שהוא מעניק. "תקשורת היא המפתח לחיים טובים ומאושרים יותר. אבן היסוד בפגישות היעוץ שנערכות אצלי היא התקשורת בין בני הזוג. אני מדריך אותם ללמוד להקשיב ולתקשר בצורה מיטבית אחד עם השני, המון פעמים זה המפתח לפתרון."

שלמה ברוש. יח"צ,
שלמה ברוש/יח"צ

מהי שיטת העבודה שלך כיועץ זוגי?

אני מאמין כי אדם שנוהג להקשיב, לקבל כל אחד ללא כל העדפה, שיפוטיות או ביקורתיות, יעניק למטופליו את השירות הטוב ביותר. במהלך היעוץ המטופל צריך לחוש תחושת ביטחון ולהאמין בעצמו. אני משתדל להעניק למטופליי העצמה אישית, שואף להגדיל את תחושת הקיום והערך העצמי שלהם על מנת שבעזרת כלים אלו יוכלו להתנהל בעולם בקלות. בנוסף, אני משתדל להתאים לכל המטופלים שלי את הגישה בהתאם לצורך שלהם, מתוך הבנה כי כל אדם שונה מרעהו ולכן צריך להתאים לו שיטה טיפולית שמתאימה עבורו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כיצד נמדדת הצלחה בתהליך של יעוץ זוגי בעיניך?

כשזוג נמצא במשבר ובני הזוג מגיעים לטיפול זוגי הם מאוד מבולבלים וכתוצאה מכך קשה להם לקבל החלטות נכונות. לאחר שאני מקשיב לכל בעיותיהם, אני מאבחן את התמונה המלאה ומשקף להם בדיוק את הנקודה שבה הם נמצאים מנקודת מבטי, על מנת שיבצעו הסתכלות פנימית ועל בן הזוג שלהם. אני משתדל לשקף נקודת מבט אובייקטיבית ככל הניתן, פותח עבורם חלונות להסתכל על המצב אחרת, כדי שבסופו של התהליך יקבלו החלטה. הצלחה של יעוץ זוגי בעיני היא ההכרה של כל אחד מהם מה טוב בשבילו ומה טוב לזוגיות שלהם.

שלמה ער לעובדה כי זוגות רבים שנמצאים במשבר חוששים מהתערבות חיצונית ולכן נמנעים מלהגיע לייעוץ זוגי. "בדרך כלל צד אחד מאוד מעוניין להגיע ליעוץ ואילו הצד השני מסרב בתוקף". שלמה מתמחה במצבים כאלו. "במרבית המקרים אני מבקש לשוחח עם הצד שמתנגד, בהסכמתו כמובן. בשיחה אני מנסה לזהות קודם כל את הסיבה לסירוב, לעיתים היא טמונה בבושה גדולה או מחשש של ''מה יגידו'' ולעיתים מדובר בהכחשה. אני מאפשר לו לפרוק ולספר את כל אשר על ליבו, ומנסה להסביר לו בנועם כי ניתן לטפל כמעט בכל בעיה אם יושבים ומדברים על הדברים. במרבית המקרים אני מצליח לשכנע גם את המתנגדים ביותר להגיע ליעוץ."

בנוסף ליעוץ זוגי 'קלאסי', פועל שלמה גם ביעוץ לזוגיות הורית. במסגרת שיתוף פעולה עם כלתו, עפרה שפר-ברוש, מדריכת הורים בוגרת "מרכז מיכל דליות", הם הקימו את מכון ברוש לזוגיות הורית, בו הם עובדים ביחד, זוג מול זוג, עם זוגות אשר הקשיים שלהם נובעים מההורות ומתבטאים בזוגיות, או להיפך.

שלמה ברוש. יח"צ,
מכון ברוש/יח"צ

מה ההבדל בין יעוץ זוגי ליעוץ לזוגיות הורית?

כאשר לזוג יש ילדים אני לוקח בחשבון שלילדים יש חלק משמעותי בזוגיות הזו. הרבה פעמים בעיות בין בני זוג עולות אל פני השטח בעקבות הילדים וכל מה שהם מביאים איתם, או להיפך - זוגות שחושבים שהבעיה אצל הילד, אבל למעשה היא רק משקפת להם את הפער שיש ביניהם, כזוג.

במקרים בהם ישנן בעיות קשות ומורכבות בתוך המשפחה, שלמה נעזר בניסיונה של עפרה, ויחד הם מקיימים מפגשים משותפים עם ההורים בהם מדברים על זוגיות ועל ילדים, בבת אחת, על מנת להתגבר על האתגרים ובאמת לפתור את הבעיות מן השורש.

למי מתאים הייעוץ המשולב?

הייעוץ המשולב מתאים לזוגות הורים אשר אינם מסכימים על דברים מהותיים בחינוך הילדים וזה משפיע להם לרעה על הזוגיות להורים פרודים או גרושים שזקוקים לתאום מול הילדים ולהורים במשפחות מורכבות, שם כל אחד צריך להבין בדיוק מה המקום שלו במשפחה.

שלמה משתף אותנו בבעיה חמורה שהורים מתמודדים איתה - אלימות מצד הילד

ילדים שמפגינים אלימות בדרך כלל הם ילדים שמפרים את ההתנהלות בבית - מסרבים לשמוע בקול ההורים, מסרבים לקום בבוקר, להתלבש או להתקלח. יתכן וישנה בעיה של מאבק או ויכוח בין ההורים לגבי הדרך החינוכית, הילד מרגיש את הקונפליקט ומשקף להם את חוסר שביעות הרצון שלו באמצעות ההתנהגות שלו. על מנת לטפל בכך צריך לעבוד עם ההורים ליצור אווירה הרמונית ונעימה יותר בבית.

לסיום, ביקשנו משלמה את ''טיפ הזהב'' שלו לזוגיות טובה וחיי משפחה מאושרים

המרכיב הכי חשוב כדי לייצר זוגיות טובה הוא התקשורת, ובסיס התקשורת היא הקשבה. לכן אני חושב שהסוד טמון ביכולת של בני הזוג להקשיב אחד לשני ולשמוע את הרצונות של האחר. באמצעות ההקשבה והתקשורת בני הזוג צריכים להסכים על מטרה מוסכמת משותפת המכילה גם את המטרות האישיות. בדיוק כמו המוטו שלי - שנינו ביחד וכל אחד לחוד.

לפרטים נוספים חייגו 0523611630

מייל: bavly3@zahav.net.il

לאתר

מכון ברוש לזוגיות הורית

בשיתוף שלמה ברוש, בשיתוף שלמה ברוש
  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully