וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 תכונות שיהפכו אותך לבודק תוכנה מעולה

בשיתוף האקר יו, בשיתוף האקר יו

5.8.2020 / 11:56

קורס בדיקות תכונה הפך לפופולארי ביותר בקרב אנשים שחולמים להיכנס מהר לעולם ההייטק. בצדק, זה אחד מהתחומים המעניינים ביותר ויחד עם זאת, ההסמכה שלו היא פשוטה ומהירה. יותר מכך רוב הקורסים היום גם מכינים את הסטודנטים להסמכה הבינלאומית ISTQB

בודק איכות. מוטי נחום,
אנשי QA/מוטי נחום

אז נכון יש הרבה קורסים, תוכל למצוא קורס QA אונליין, קורסי אוטומציה ועוד ועוד. אבל מה באמת הופך בודק תוכנה למעולה בתחומו? בכתבה הבאה אנסה לענות על השאלה הזו.

1. הבנה של סדרי עדיפויות

בדיקות תוכנה הופכות את העוסקים במלאכה לטובים בניהול זמן. יכולת תעדוף משימות היא יכולת חשובה מאוד בהייטק. בודקי תוכנה ימצאו עצמם שקועים במשימה מסוימת כשלפתע תיכנס אחת אחרת. בודק מקצועי יצטרך לתעדף את המשימה הדחופה יותר והחשובה יותר כדי לשחרר את המוצר לשוק. היכולת הזו מגיעה אחרי תקופת התנסות בתחום, לכן סבלנות במקרה הזה היא חשובה.

2. שאילת שאלות נכונות

אחד מהחלקים הקריטיים ביותר בעבודתו של בודק תוכנה הוא לדעת לשאול שאלות נכונות. לפני שאיש ה-QA ניגש למשימה, הוא חייב להבין את המערכת שאותה הוא בודק, למה היא נועדה, מהם השינויים שנעשו עליה, מי קהל היעד של אותה המערכת ועוד. רק אחרי הבנה מלאה של המערכת, הוא יכול לגשת לבדוק אותה בצורה הטובה ביותר. אם בודק תוכנה ייכשל בשאילת השאלות הנכונות לפרויקט, כל הפרויקט עלול להיכשל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

3. יכולת לנתח נתונים

המוטו של בודקי התוכנה הוא - "לא קיימת תקלה שלא ניתן לשחזר". מעבר לביצוע בדיקות, בודק תוכנה צריך להבין את הנתונים שנאספו מאותן בדיקות ולנתח אותם בהתנהגות מסוימת של אתר או תוכנה. באג שהתרחש פעם אחת, יצוץ שוב מתישהו. לכן, בודק התוכנה צריך להבין את שורש הבעיה ולפתור אותה.

4. שימת דגש על מוצר איכותי

אחד מהעקרונות המנחים הנלמדים בקורס QA, הוא שאיפה למצוינות. בודקי תוכנה לא מתפשרים על איכות ומקצועיות בכל שלבי הבדיקה, בדגש על מעבר על כל השלבים. אחרת, גם ההתפשרות הקטנה ביותר, עלולה להוביל למוצר פגום.

5. חושבים מנקודת המבט של המשתמש

בודקי התוכנה צריכים להכיר את משתמשי הקצה שלהם על הצד הטוב ביותר לפני שהם ניגשים לבצע בדיקות. הידיעה מי הולך להשתמש במוצר, היא קריטית והיא תשפיע על אופן הבדיקה. כל מוצר מפותח עבור לקוח מסוים וייתכן ולקוח הקצה שלנו הוא כלל לא איש טכני. לכן, יש לשקול את תרחישי הבדיקה בהתאם לנקודת מבטו של משתמש הקצה ובכך להבטיח חוויית שימוש מקסימלית.

6. תמציתיות

כבודקי תוכנה, אתם תבלו ימים שלמים ותבצעו כמות בלתי נתפסת של בדיקות. בסופה של כל בדיקה, תפקידו של הבודק לדווח על הבאגים והתקלות למפתחים. הדיווח צריך להיות תמציתי באופן שהמפתח יבין את התקלה בצורה הטובה ביותר ויחד עם זאת, לא יצטרף להסתבך עם בליל של מידע מיותר.

7. גמישות

מעבר לאיתור תקלות, בודקי תוכנה כאמור אחראיים גם על דיווח על התקלות בצורה הטובה ביותר. כחלק מאותו תפקיד, על איש ה-QA לגלות גמישות ואם המפתח לא מצליח לאתר את התקלה עליו לסייע לו לשחזר אותה.

8. נכונות ללמוד דברים חדשים

תחום בדיקות תוכנה הוא תחום מאתגר משום שהעוסקים בו צריכים כל הזמן ללמוד דברים חדשים. בודק תוכנה צריך להיות מעודכן בתוכנות ובטכנולוגיות החדישות ביותר. מעבר לכך, הוא צריך להמציא את עצמו כל הזמן מחדש ולהמציא תרחישי בדיקה שיביאו לתוצאה הטובה ביותר. לכן, בודק תוכנה טוב פתוח ללמוד כל הזמן ולהישען על ניסיונם של אחרים.

9. יכולת לשים את עצמך במקום הלקוח שלך

אתה בודק טוב רק כאשר אתה יכול להבין את הלקוחות שלך ואת הצרכים שלהם. אם המוצר אינו מספק את צרכי הלקוח, לא משנה כמה הוא שימושי, הוא לא הולך לעבוד.

10. יכולת לדווח בדרך חיובית גם על דברים שליליים

אם החלטתם שאתם רוצים ללמוד קורס QA אונליין, חשוב שתדעו שכשזה מגיע לתחום בדיקות תוכנה, עליכם ללמוד להתמודד עם הסובבים אתכם ולהיות טובים בתקשורת. אף אחד לא אוהב לשמוע שכל מה שהוא עשה לא טוב. לכן, בודק תוכנה צריך לרכך את המכה. לכן, כשאתם מציעים לתקן משהו, תגיעו עם רעיונות טובים איך לתקן ומה לעשות ואל תעבירו ביקורת, גם אם היא בונה.

בשיתוף האקר יו, בשיתוף האקר יו
  • עוד באותו נושא:
  • QA
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully