וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל האמת על ציפויי שיניים, ציפויי חרסינה וציפויי למינייט

בשיתוף המרכז לעיצוב החיוך, בשיתוף המרכז לעיצוב החיוך

5.8.2020 / 8:45

ישנן שיטות שונות ליישור שיניים ולהלבנתן לצורך השגת חיוך הוליוודי. במרכז לעיצוב החיוך מתמקדים בעיקר בציפויי חרסינה

הדבקת ציפויים לחיוך טבעי, אחיד ומושלם. יח"צ,
הדבקת ציפויים לחיוך טבעי, אחיד ומושלם/יח"צ

אנשים רבים חולמים על חיוך אחיד, לבן ונוצץ, שיניים ישרות שנראות טבעיות, ובקיצור חיוך הוליוודי כובש. בדור האחרון רפואת השיניים קפצה מדרגה הן טכנולוגית והן בהבנת הצורך בשיפור האסתטיקה של השיניים, ולא רק בטיפול בריאותי לשיניים ולחניכיים, וכיום אפשר להגשים חלומות. הציבור הרחב חשוף למידע אינסופי באינטרנט, בגוגל וברשתות החברתיות והאינפורמציה בנושא הדבקות ציפויי חרסינה מאוד מבולבלת. בניסיון לעשות סדר בנושא, שוחחנו עם ד"ר גלעד פיסקוס, הבעלים של המרכז לעיצוב החיוך ובוגר ההשתלמות השנתית הראשונה לאסתטיקה דנטלית, שהתקיימה בהדסה עין כרם, בשנת 2011.

מהם ציפויי חרסינה, ואיך מתאימים אותם על השן?

ציפויי חרסינה הם קליפה דקה של חרסינה, בעובי קטן מחצי מילימטר. את הקליפה הזאת מדביקים לשן בתהליך מאוד טכני ומדויק, כך שהוא בעצם מחליף את האמייל הטבעי של השן, ומאפשר להלבין שינים וליישר שיניים עקומות או שבורות.

ציפויי חרסינה לשיניים שחוקות. יח"צ,
ציפויי חרסינה לשיניים שחוקות/יח"צ

האם ציפויי החרסינה הם פתרון מהיר ליישור שינים שמבצעים אורתודנטים?

ראשית המלצה גורפת שלי- אם ניתן לבצע יישור שיניים בשיטה המסורתית של הזזת שינים, בעיקר אצל מתבגרים, זו השיטה המומלצת בעיני. מאידך הרבה אנשים, בעיקר בוגרים מעל גיל עשרים, אינם מעוניינים לעבור תהליך ארוך של חודשים ואף שנים ומחפשים פתרון מהיר וטוב, שיאפשר להם לחייך חיוך מלא שיניים לבנות, חיוך חדש ולבן שמשפר מיידית את הביטחון העצמי ואת האור בפנים.

האם כל אחד יכול לעבור הליך של הדבקת ציפויי חרסינה?

כמעט כל אחד. כמובן שכל מקרה דורש אבחון מדויק של רופא השיניים, וצפי של התוצאה הסופית לפני שמתחילים. הטיפול מתאים לבוגרים מעל גיל 18 (למעט מקרים יוצאי דופן), שאינם מרוצים מהחיוך שלהם. אם זה בגלל שיניים עם רווחים, שיניים שנשחקו עם השנים, שיניים עקומות או לא סימטריות, שיניים גדולות מדי או קטנות מדי, כמעט כל המקרים הללו ניתנים לפתרון אידיאלי בשני מפגשים.

ציפויי חרסינה לסגירת מרווחים. יח"צ,
ציפויי חרסינה לסגירת מרווחים/יח"צ

איזה סוגי ציפויי שיניים קיימים?

ציפויי השיניים בנויים מחרסינה או מחומרים קומפוזיטיים כמו החומר של הסתימות הלבנות. אני עובד רק עם ציפויי חרסינה והסוג שאני מעדיף היא חרסינה פלדספטית. זאת החרסינה שהכי קרובה לצורת האמייל הטבעית, מכיוון שהטכנאי בונה אותה בשכבות ויש אזורים אטומים יותר ואזורים שקופים יותר, בדיוק כמו האמייל שנראה בפה טבעי. המטרה שלי היא, שכאשר האור חודר דרך השן שעליו הדבקתי ציפויי חרסינה, השן תיראה בריאה, יפה וטבעית. חרסינה נוספת שנותנת תוצאה אסתטית טובה מאוד, היא חרסינה על בסיס זכוכית ונקראת אימקס ( e-max) ישנם מקרים מסוימים שאני מעדיף אותה, בעיקר בקרב אנשים ששוחקים שיניים בלילה. חרסינה נוספת שקיימת בשוק, היא זרקוניה. אני משתמש בה רק לכתרים אחוריים ללא מתכת, מכיוון שרמת הגימור והברק שלה לא מספיק מושלמים לשיניים קדמיות שהן מרכז החיוך.

מה לגבי שן שבורה קדמית, שעברה טיפול שורש ונראית כהה יותר?

שן שעברה טיפול שורש נוטה לשנות צבע לגוון אפור, מכל מיני סיבות. מכיוון שציפויי חרסינה הם קליפות דקות של חרסינה, הצבע הבסיסי של השן משתקף מבפנים. במקרים שמשלבים שיניים בריאות לחלוטין ושיניים שעברו טיפולי שורש אני משלב ציפוי חרסינה עם כתרי חרסינה. השן שעברה טיפול שורש מושחזת כמו לכתר רגיל, והשיניים הרגילות מושחזות בצורה מינימלית. לשן שעברה טיפול שורש אני מתאים קודם בסיס זרקוניה, שאוטם את הצבע האפור ולאחר מכן מדביק על כל השיניים, גם הטבעיות וגם אלו שיש להן עכשיו כיפת זירקוניה, את ציפויי החרסינה האסתטיים, שבנויים מאותו חומר שנראה טבעי ויפה.

האם ציפויי חרסינה זו השיטה היחידה להגיע לשיניים לבנות יותר?

ממש לא. אם מיקום השיניים וצורתן יפה, ורק השיניים צהובות מדי, ניתן להלבין את השיניים בשיטה פשוטה יחסית. בהלבנת שיניים לא מסירים חומר שן, ההלבנה לא פוגעת בשיניים וכל עוד אין כתרים וסתימות קדמיות ניתן להלבין בצורה מרשימה, ולהגיע לשיניים לבנות ובוהקות. בשיטת ההלבנה שאני פיתחתי עם סדים אישיים קשיחים, שמים את חומר ההלבנה בבית בריכוזים משתנים, וכל התהליך אורך כשלושה שבועות. כל עוד שומרים על סדי ההלבנה ומתחזקים אותה כל חצי שנה, ההלבנה שלי מחזיקה לכל החיים.

כמה עולה התענוג ומדוע ישנם הבדלים כל כך גדולים במחיר בין מרפאה למרפאה? לא יותר פשוט לטוס לטורקיה ברבע מחיר ולעשות ציפויי זרקוניה על כל השיניים, כמו שמפרסמים?

לגבי הטיפולים בטורקיה, ספציפית להדבקות ציפויי חרסינה זה לא מומלץ. ראשית, הסברתי קודם מדוע זירקוניה אינו מתאים לציפויי שיניים מבחינה אסתטית. שנית ברוב המקרים מספיק הלבנת שיניים כללית וציפויים על 6-8 שיניים. במקרים הקלאסיים כאשר מחייכים רואים בעיקר את שש השיניים הקדמיות העליונות. החיוך הנראה הוא מניב לניב וכל שאר השיניים נראות ממש כמו מסגרת סביב. אין צורך להוסיף יותר מדי שיניים כדברי הפתגם- כל המוסיף גורע.

לגבי טווח המחירים, הם נגזרים ממספר גורמים, שעושים את כל ההבדל בין ציפויים הנראים לבנים וגדולים כמו פלסטיק, לבין ציפויים שנותנים מראה טבעי, בריא ויפה. ההבדל במחיר נובע מכישורי רופא השיניים והטכנאי. השילוב בין רופא שיניים יסודי, טכנאי אומן והדבקה מורכבת ללא פשרות עושה את ההבדל הקטן, שהוא עולם ומלואו, בין מראה טבעי למראה מלאכותי.

חיוך לבן ואחיד הוא מראה כובש. בעידן הרשתות החברתיות, פייסבוק ואינסטגרם, חיוך לבן הוא קשר ראשוני שמעניק נקודות רבות ומשדרג כל מראה. במרכז לעיצוב החיוך מתמקצעים בתהליך הלבנת שיניים פשוט ובטוח להענקת החיוך המושלם.



לאתר

לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

אתר התמונות של ד''ר גלעד פיסקוס מרחבי העולם

בשיתוף המרכז לעיצוב החיוך, בשיתוף המרכז לעיצוב החיוך
  • עוד באותו נושא:
  • שיניים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully