וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הביטוח: גלו איפה הכסף שלכם

בשיתוף הר הביטוח הפרטי, בשיתוף הר הביטוח הפרטי

4.8.2020 / 9:47

כספי ביטוח רבים מושקעים בפוליסות כפולות ובעצם שוכבים בקופות חברות הביטוח בלי להועיל לנו כלל. אתר הר הביטוח מאפשר לגלות כספים אלה

ביטוח למשפחה. pixabay,
ביטוח/pixabay

למי מאיתנו לא מוכרת הסיטואציה הבאה: אמצע יום עבודה (או חופש בבית), טלפון פתאומי מאחת מחברות הביטוח, שאפילו לא זכרנו שיש לנו ביטוח אצלן. בטלפון נציג/ה חביב/ה ביותר שרק רוצה לעדכן אותנו בכמה פרטים ועל הדרך לנסות למכור לנו איזה פוליסה נוספת. אני אישית חווה את השיחה הזו לפחות פעם בחודש ומודה שלא תמיד אני זוכרת בדיוק איזה פוליסה יש לי בכל חברה.

מה הבעייתיות בריבוי פוליסות?

לקח לי זמן להבין למה זה כל כך בעייתי שקיים ריבוי פוליסות ביטוח, הרי אם אני אזדקק לאחד השירותים המכוסים בפוליסה או אתבע את הביטוח לקבלת הכסף שמגיע לי, אני אוכל לעשות את זה מכל הפוליסות שיש לי. אז זהו, שכמעט בכל פוליסה הקשורה בביטוח יש הערה קטנה, קטנה, אך חשובה. את כספי התביעה תוכלו לקבל אך ורק במקרה בו לא קיבלתם שיפוי אחר מפוליסה אחרת שבידיכם. בעצם אתם משלמים פעמיים אבל תקבלו רק פעם אחת.

נוסף לכך, ישנם אספקטים רבים של הביטוח שהם החזר כספי, למשל על תרופות שאינן בסל או ביקור אצל רופא מומחה. במקרה הזה, בדרך כלל ההחזר הוא חלקי ולא תוכלו לקבל את ההפרש דרך פוליסה נוספת.

בפועל קיומן של מספר פוליסות ביטוח, מה שנקרא בשפה המקצועית "כפל ביטוחי" בעלות אותם הכיסויים הוא אך ורק בזבוז כסף לציבור ורווח דיי גדול ונקי לחברת הביטוח.

יוזמת המפקח על הביטוח

בשנת 2017, משרד האוצר בראש המפקחת על הביטוח החליטו על השקת אתר אינטרנט המאגד בתוכו את כלל פוליסות הביטוח הקיימות ברשותו של האזרח. יוזמה זו הגיעה שלוש שנים אחרי השקת מנוע דומה המתמקד באיתור חשבונות פנסיה רדומים שנקראת הר הכסף. מנוע זה, הוגדר כהצלחה ואפשר צמצום של 15% מערך כלל החסכונות הרדומים, זאת בשנת הפעילות הראשונה של המאגר. כדי לסבר את האוזן מדובר על סכום של 6 מיליארד שקלים אשר הוחזרו לבעליהם.

בעולם הביטוח המצב אינו טוב יותר והמפקחת על הביטוח דורית סלינגר שכיהנה באותן שנים החליטה לחייב את חברות הביטוח להעביר את המידע אודות פוליסות הביטוח לאתר המאובטח, זאת בכדי לאפשר הנגשה של המידע לציבור הפרטי וכך גם לסוכני הביטוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

איזה פוליסות נמצא שם

באתר הר הביטוח ניתן לקבל את כל המידע הרלוונטי על פוליסות הביטוח שלנו. בתוך כך ניתן למצוא שם את הפוליסות הקשורות לרכב, כמו ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'.

נוסף לכך, ניתן למצוא ביטוחים הקשרים לביטוח מבנה, כמו דירה או עסק. גם את ביטוחי הבריאות השונים ניתן למצוא באתר ובכללם ביטוח תאונות אישיות, ביטוח סיעודי, ביטוח לניתוחים, השתלות, תרופות ועוד.

גם את ביטוחי החיים השונים ניתן למצוא באתר עם הסתייגות לחיסכון הפנסיוני. ביטוחי החיים מתחלקים לקבוצה עם חיסכון, כמו ביטוח פנסיוני וגם ביטוח עם חיסכון שהוא לא פנסיוני. המוצר השני הקשור בביטוח חיים הינו ביטוח ללא חיסכון. בפועל מדבור על ביטוח למקרה של מוות בו היורשים או המוטבים של המבוטח יורשים סכום המוסכם בפוליסה. שימו לב, בקטגוריה זו נכללים גם ביטוחי החיים למשכנתא.

כיצד האתר עובד?

מדובר בממשק ידידותי מאוד למשתמש. נכנסים לאתר הר הביטוח ושם מקלידים את הפרטים הרלוונטיים. שימו לב שיידרש מכם להקליד את תאריך הנפקת תעודת הזהות שלכם, אין אף אפשרות להשתמש בממשק באמצעות תעודה מזהה אחרת ולכן אם אין בידכם תעודת זהות תאלצו לפנות לרשות האוכלוסין וההגירה להנפקת תעודה חדשה.

לאחר הקלדת הנתונים הפרטיים שלכם ואישור התקנון תועברו לצפייה בתיק שלכם. בחודשים האחרונים (נכון ליולי 2020) הועברה דרישה לחברות הביטוח להוסיף מידע ספציפי המציג בדיוק את הפרטים של הפוליסה שקיימת אצלכם, זאת על מנת שתוכלו להשוות בין הפוליסות השונות ללא בעיה.

בנוסף למידע האישי שלכם, באתר תוכלו לגשת למידע השוואתי בין חברות הביטוח השונות וכך לדעת האם המחיר אותו אתם משלמים תואם את השוק והאם קיימת פוליסה מוצלחת וזולה יותר בשבילכם.

סוכן ביטוח

במידה ויש לכם סוכן ביטוח או שאתם מעוניינים לקבל את עזרתו של סוכן, תוכלו לתת לו הרשאה להתחבר להר הביטוח בשמכם ובכך לקבל את הפוליסות הקיימות אצלכם. שימו לב, אין כל חובה להעביר את הפרטים שלכם או לאפשר לסוכן הביטוח לקבל את המידע. אך, הסוכן מחויב על פי חוק לשמור את המידע בסודיות ואין באפשרותו להעביר את המידע לאף גורם שלישי.

מידע על קרוב משפחה שנפטר

נוסף למידע האישי שלכם, ניתן לקבל גם מידע אודות קרוב משפחה שנפטר. לצורך כך תדרשו למלא את הפרטים האישיים שלכם ואת הפרטים של הקרוב שנפטר. שימו לב שכאן תוכלו לקבל את המידע הדרוש לצורך תביעה על ביטוח חיים של הנפטר וכן את כל הנתונים הנדרשים לסגירת הביטוחים שאינם רלוונטיים יותר.

האם ישנן פוליסות שלא קיימות?

ישנן מספר סיבות אפשריות לכך שביטוח שקיים בידכם לא יופיע באתר. הסיבה הראשונה הינה זמן, חברות הביטוח מחויבות להעביר את הנתונים העדכניים פעם בחודש ולכן אם הצטרפתם לאחרונה לפוליסה חדשה ייתכן והיא לא תופיע באתר בעת החיפוש.

סיבה נוספת היא טעות בהקלדת הפרטים האישיים שלכם או רישום שלכם באמצעות מספר דרכון או ח.פ, בכדי לברר זאת, פנו לחברת הביטוח ובקשו ממנה לוודא את כלל הנתונים האישים.

פרצה קטנה בחוק - שימו לב על מה אתם חותמים

סיבה נוספת לאי המצאות הפוליסה במאגר הינה העבודה שאישרתם לחברת הביטוח לא להכליל את הפוליסה במאגר. אני בטוחה שרבים מכם קוראים עכשיו את המשפט הזה ואומרים לעצמם, אבל אף פעם לא אישרתי דבר כזה. אז זהו, שפה זו דוגמה טובה ללמה נדרש לקרוא את כל האותיות הקטנות בחוזה. חלק מחברות הביטוח הכניסו סעיף בחוזה לפיו הלקוח מבקש לא להכליל את המידע אודות הפוליסה במאגר. רובנו לא שמים לב וחותמים בכל הנקודות הנדרשות וכך חברות הביטוח יוצרות פרצה לכפל ביטוחים.

חינם - היזהרו מרמאים

נקודה אחרונה וחשובה מאוד, כל המידע וכל הגישה למאגר הינה חינמית. שימו לב, לחברות פרטיות אשר דורשות את הפרטים האישיים שלכם בכדי לתת לכם את השירות הזה, בתשלום סמלי כמובן.

בשיתוף הר הביטוח הפרטי, בשיתוף הר הביטוח הפרטי
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully