וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי - תמ"א 38: מהם ההבדלים הגדולים ביותר?

בשיתוף ASDEN, בשיתוף ASDEN

3.8.2020 / 15:02

תמ"א 38 ופינוי בינוי הן שתי הדרכים לשדרג את הבניין בו אתם גרים. אך לכל דרך יתרונות וחסרונות משלה

בניינים. freepik,
בניינים/freepik

התחדשות עירונית היא אחד מהמטרות המשמעותיות ביותר של כל הערים בישראל, ומרבית הרשויות עושות כל מאמץ על מנת לשפר את הנראות של העיר. נכון להיום התחדשות עירונית יכולה להתבצע בשני אופנים מרכזיים - האפשרות הראשונה היא על ידי פינוי בינוי בירושלים והאפשרות השנייה על ידי תמ"א 38 בירושלים.

צריך לציין כי לכל אחת מהאפשרויות הללו יש את היתרונות אך גם את החסרונות שלה. כך שאתם צריכים מהצד שלכם להכיר את שני הצדדים של כל מטבע, כך שתוכלו לבחור מה נכון לכם ולשאר דיירי הבניין שמתגוררים ביחד אתכם. לא משנה אם תחליטו לעשות תמ"א 38 בירושלים או פינוי בינוי, מדובר על החלטה משמעותית עם לא מעט השלכות שחלקן יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת.

היתרונות והחסרונות של תמ"א 38 בירושלים

• יתרונות: היתרון המשמעותי ביותר של תמ"א 38 בירושלים ובשאר הערים זה כמובן האפשרות להמשיך להתגורר בבניין למרות השיפוץ שהוא עובר - כך אתם לא צריכים למצוא פתרונות לינה לתקופה הספציפית הזאת. בנוסף העלויות עשויות להיות מעט יותר שפויות מכיוון שבנוסף לתחזוקת הבניין מוסיפים עוד דירות שמקלות על הדיירים את ההוצאה - כך שניתן לבצע את הפרוצדורה עם הוצאה כספית שהיא לא גבוהה במיוחד.

• חסרונות: החיסרון הגדול ביותר הוא הצורך להמשיך להתגורר בבניין למרות עבודות השיפוצים. יש כאלה שהמצב הזה לא יהיה כל כך אידיאלי עבורם, מדובר על עבודות שמתצבעות לרוב משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה המאוחרות. כך שאתם צריכים לזכור כי מדובר על תהליך שעשוי במידה מסוימת להדיר שינה מעיניכם. בנוסף בסופו של יום יגיעו דיירים חדשים לבניין, דבר שעשוי להביא איתו גם לא מעט אי נעימות - בכל זאת מגיעים לא מעט דיירים חדשים בתוך זמן קצר.

היתרונות והחסרונות של פינוי בינוי בירושלים

• יתרונות: היתרון של פרויקט פינוי בינוי בירושלים זה שאתם מקבלים דירה חדשה. הבניין הישן כולו נהרס, ואתם מקבלים בסיום הבנייה בניין חדש שבו אתם יכולים לגור - כך שמדובר על שדרוג משמעותי של אורח החיים שלכם, בטח אם עד כה הייתם מתגוררים בבניין ישן ורעוע. בנוסף לשדרוג של הבניין משדרגים גם את כל התשתיות שלו, כך שאתם יכולים לדמיין שרכשתם דירה חדשה לחלוטין.

• חסרונות: החיסרון המובהק הוא שאתם תצטרכו למצוא את עצמכם מתגוררים מחוץ לבית במשך תקופת זמן לא ידועה לרוב. במהלך הפרויקט הבניין כולו נהרס ובמקומו נבנה בניין חדש, ואתם מן הסתם תמצאו את עצמכם נעקרים מהבית שלכם עד שכל תהליך הבנייה יסתיים. בנוסף בשונה מפרויקט תמ"א 38 שלא ייקח המון זמן, פרויקט בינוי פינוי לוקח לרוב הרבה יותר זמן - תזכרו כי מדובר על בנייה של בניין חדש מאפס ולא שדרוג של הבניין הקיים.

בשיתוף ASDEN, בשיתוף ASDEN
  • עוד באותו נושא:
  • תמ"א 38
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully