וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלריה לקפה, בר אספרסו מושלם בדרום תל אביב

בשיתוף הגלריה לקפה, בשיתוף הגלריה לקפה

3.8.2020 / 9:09

מחקרים מעלים כי המשקה הנפוץ ביותר בישראל הוא הקפה, כאשר 85% מהישראלים שותים לפחות כוס קפה אחת ביום והממוצע עומד על 3 כוסות קפה ליום, ובחישוב שנתי מעל 3 מיליארד כוסות קפה

הגלריה לקפה. יח"צ,
הגלריה לקפה/יח"צ

ביקשנו ללמוד יותר על התופעה הזו ולשם כך פנינו אל עפר איסרוב, הבעלים של "הגלריה לקפה", אספרסו בר קטן ואיכותי הממוקם בדרום תל אביב.

מפיק חבר מערכת "המומחים" קפץ לשתות את הקפה בטעמים השונים, הוא חזר מוקסם מהמקום של המומחים לפולים.

עפר איסרוב (60) מעולם לא תכנן להפוך להיות מומחה לקפה. בהשכלתו הוא כלכלן עם תואר שני במנהל עסקים והקריירה המקצועית שלו כוללת מגוון תפקידי ניהול בסוכנות היהודית. בתפקידו האחרון היה אחראי על יחידת השליחים ועל אלפי ישראלים שנשלחו לייצג את ישראל ברחבי העולם.

במסגרת תפקידו ביקר בקהילות יהודיות ברחבי העולם. בסיורים אלו נחשף, בין השאר, לתעשיית הקפה ועמד על הטעמים השונים והמגוונים של הפולים והייחודיות של הפולים המקומיים - מאפריקה דרך דרום ומרכז אמריקה וכו'.

הגלריה לקפה. יח"צ,
הגלריה לקפה/יח"צ

לאחר שפרש מהסוכנות היהודית עם תוכניות לממש את אהבותיו - הפלגות וטיולים עם האופנוע "נתפס" לנושא הקפה ובשיחות עם משפחה וחברים נולד הרעיון לחבר בין האהבה שלו לקפה וניסיונו ביזמות- וכך נולדה "הגלריה לקפה".

"כבר שנים שמטרידה אותי הדרך בה קפה ממותג ומתומחר בישראל. מדהים אותי כל פעם מחדש לראות כיצד משווקים פולים כדבר יוקרתי ובהתאם לכך המחירים יקרים בצורה לא פרופורציונלית", סיפר לי עפר והוסיף "פתחתי את הגלריה לקפה מתוך הכרה בשני עקרונות עליהם אני לא מוכן להתפשר- איכות גבוהה ומחיר לכל כיס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הגלריה לקפה. יח"צ,
הגלריה לקפה/יח"צ

עפר חקר את תחום הקפה לעומק יחד עם שותפים ומומחים, שמלווים אותו גם היום, והוא מספר לי על החיפוש המתמיד להשתפר ולהשתדרג ובכך להפוך את "הגלריה לקפה" למקום איכותי מוביל של חובבי קפה. במקביל הוא מדגיש את החשיבות וההקפדה שלו על סחר הוגן בכל תהליך הייצור והמכירה - מהספק, דרך העובד ועד הלקוח.

"הגלריה לקפה" ממוקמת ברחוב צ'לנוב 25 - פינת וולפסון 58 בתל אביב, ממול המתחם החדש ההולך ומסתיים שנקרא בעבר "שוק עליה". על המיקום המיוחד הוא מסביר: "מהיכרותי את האזור ראיתי כי ישנה מגמה הולכת ומתפתחת של מעבר צעירים הבאים להתגורר באזור נווה שאנן ושכונת שפירא ממזרח לרחוב עלייה. במקביל לא ראיתי באזור בית קפה שכונתי מתאים עבורם ולכן החלטתי להיות "חלוץ" באזור ולפתוח עסק על אף כל האתגרים הקיימים באזור.

הגלריה לקפה. יח"צ,
הגלריה לקפה/יח"צ

"זיהיתי מחסן הרוס ומוזנח בפינת הרחובות צ'לנוב ווולפסון. בחזון שלי ראיתי מקום קטן ומזמין, מעין פנינה בים של עסקים קטנים, מבני מגורים ישנים ומגוונים וערב רב של אנשים. במשך שלושה חודשים שיפצתי את המקום, הרבה בעזרת אשתי וילדיי, תוך חיפוש מתמיד למקסם את הפוטנציאל של המקום. מרגע הפתיחה של הגלריה לקפה לקראת סוף שנת 2018 המקום זכה לפופולריות רבה עד תחילת משבר הקורונה.

"מגוון הלקוחות בגלריה מייצג את הפסיפס האנושי המיוחד של האזור. מידי יום עוברים אצלנו בהפסקת הצהרים הסוחרים ובעלי החנויות ועל הדרך מצטיידים בתערובת הבית. יש שעות שהמקום מתמלא בצעירים המחפשים מקום רגוע לשבת או ללמוד, עובדים באזור המגיעים לשתות אספרסו לקראת המשך יום העבודה ורבים מתושבי השכונה, שהם (ולעיתים קרובות גם הכלב שלהם) כבר בני בית במקום".

בתחילת הדרך המקום התרכז במכירת פולי קפה, אביזרים ומכונות לקפה לצד אספרסו בר בסגנון איטלקי. הלקוחות מצידם בקשו כי יהיה אפשר גם לשבת ולאכול משהו לצד הקפה המשובח. כיום המקום מציע לצד סוגי הקפה השונים גם כריכים טריים המוכנים במקום, טוסטים ומאפים תוצרת בית ואלו הופכים את החוויה למושלמת.

"בגלריה לקפה" מוכרים שתי תערובות איכותיות שנמכרות במחירים אטרקטיביים במיוחד, זאת ביחד עם כשישה סוגי קפה ערביקה חד זני המגיעים מכמה מקומות ברחבי העולם, בין היתר אתיופיה, קוסטה ריקה וקולומביה.

ומה לגבי קפה איטלקי? שאלתי את עפר והוא השיב: "זה מצחיק כי סביב העניין של קפה איטלקי יש מיתוס גדול. האיטלקים שיכללו את תרבות הקפה אבל האם אתה יודע כי באיטליה לא גדל אפילו שיח קפה אחד? גם הם מייבאים פולים מאותם מקומות שאנחנו מביאים וההתמחות שלהם היא בעיקר במכונות טובות, בקליה נכונה ובטיפול בקפה.

אני מאמין בקלייה מקומית ועובד עם מספר בתי קליה ישראלים. התערובות שאני מוכר הן תוצר של הרבה ניסיונות והערות/הארות של לקוחות ואנשי קפה ואנחנו גאים לקרוא להם "תערובת הבית".

תערובת אחת מורכבת מ 80% ערביקה ממספר מקורות שהם בגדר סוד מקצועי ו 20% רובוסטה. זו תערובת מאוזנת, לא חמוצה, והיא מתאימה לכל סוגי הקפה למיניהם. זו גם התערובת המוגשת דרך קבע בגלריה לקפה, אלא אם תבקשו משהו מיוחד אחר. התערובת השנייה מורכבת מ 100% פולי ערביקה יש לה טעם חזק וחמצמץ והיא מתאימה מאוד לאספרסו וקפה טורקי".

המבקרים הקבועים במקום כבר מכירים את התערובות ולכל אחד יש את התערובת המועדפת, יש כאלו המבקשים לערבב את תערובת הבית עם אחד מזני הקפה האחרים ויוצרים תערובת אישית. בכל רגע נתון יש לפחות 4 סוגים לטעימה, כך שאף אחד לא יוצא עד שמצא את הטעם האישי שלו.

קפה נמצא במיטבו בין עשרה ימים עד שבועיים מרגע הקלייה שלו, אז הוא מגיע לפיק שלו מבחינת ארומה. לכן אנחנו מקפידים למכור את הקפה בתקופה הזאת, ולא יותר מחודש מאז הקליה. "קפה שנטחן אתמול עדיין לא התפתח, הוא צריך זמן נוסף כדי לעבוד ולפלוט גזים".

הגלריה לקפה. יח"צ,
הגלריה לקפה/יח"צ

מהשלב שבו קולים את הקפה פרק הזמן הסביר שאפשר לשמור אותו הוא כשלושה חודשים, למרות שרשמית תאריך התפוגה הוא עד שנתיים. בהרבה מקרים קפה שנרכש ויובא מחו"ל תהיה לו כבר היסטוריה ארוכה מהמומלץ.

המלצה נוספת של עפר למי שקונים קפה במשקל, לשמור את האריזה במקום חשוך ואין חובה לשמור במקרר כפי שרבים עושים. מי שקונה קפה טחון עדיף שישתמש בו תוך כמה ימים. לקוחות הגלריה יודעים שעדיף להם לקנות פולים שלמים ולטחון בבית ולכן עפר מוכר מטחנות ידניות וחשמליות במחירים נמוכים על מנת שהלקוחות הקבועים ייהנו מהקפה הטרי ממש לפני שהוא מגיע לכוס.

מאז תחילת משבר הקורונה "הגלריה לקפה" החלה להפעיל גם שירות משלוחים לאזור, כולל הזמנות קטנות של קילו. משלוחים מעל 200 ₪ גם לרמת גן, גבעתיים, ראשון לציון והרצליה. פעם בשבוע יוצא גם משלוח מרוכז לירושלים, שם נמצאים אוהבי קפה שטעמו אותו במקום והחליטו לא לותר על הטעם גם בעיר הבירה.

כשנכנסים לגלריה לקפה אי אפשר להתעלם מהקיר המכוסה בתערוכת ציורים צבעונית ומרהיבה של דמויות דמיוניות שונות. אלו הן עבודותיה המקוריות והמיוחדות של האמנית המוכשרת צלילה (ציקי) לוי המתגוררת במעלה החמישה בהרי ירושלים. אפשר בהחלט לרכוש את היצירות המרתקות בתאום עם האמנית.

לפני סיום אמרתי לעפר, "חתיכת שינוי עשית בחיים", הוא חייך ואמר: "לאחר קריירה עשירה ומאתגרת בעולם היהודי והכלכלי נכנסתי לתחום שונה לחלוטין. זה לא מקום להתעשר ממנו אבל בהחלט מקום שגורם לי לאושר. ההתעסקות בקפה והמוצרים הנלווים מצד אחד, האינטראקציה עם הלקוחות שחלקם הפכו לחברים מצד שני, זאת תערובת הקפה הכי משובחת מבחינתי!

לפרטים נוספים על סוגי הקפה והמכונות השונות כדאי להיכנס לאתר הבית

או לפייסבוק

או לאינסטגרם

בשיתוף הגלריה לקפה, בשיתוף הגלריה לקפה
  • עוד באותו נושא:
  • קפה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully